کد خبر: 679745
تاریخ انتشار :

نفت‌دزدی آمریکایی‌ها از سوریه همچنان ادامه دارد

منابع خبری از سرقت محموله جدید نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی و انتقال آن به پایگاه‌های واشنگتن در کردستان عراق خبر دادند.

نفت‌دزدی آمریکایی‌ها از سوریه همچنان ادامه دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، منابع محلی در حومه «الیعربیه» سوریه در مرز عراق به در این باره اعلام کردند که نیروهای اشغالگر آمریکا طی ساعات گذشته ۴۵ تانکر مملو از نفت دزدیده شده سوریه را از کشور خارج کردند.

طبق گفته این منابع، آمریکایی‌ها این محموله را از طریق گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» در حومه شرقی حسکه به پایگاه های خود در شمال عراق منتقل کردند.

کاروان‌های آمریکایی تقریبا هر روز از گذرگاه‌های مرزی غیر رسمی عراق با سوریه یعنی همان منطقه شرق فرات که تحت کنترل آمریکا و هم‌پیمانانش در این منطقه قرار دارد، عبور می‌کنند، این کاروان‌ها شامل ده‌ها تانکر حامل نفت سرقتی سوریه به مقصد کردستان عراق است که به گفته برخی طرف‌های سیاسی بخشی از درآمد آن برای حمایت از تروریسم و ادامه عملیات‌های جنایتکارانه آن در عراق و سوریه هزینه می‌شود.

پیشتر «محمد فواز»، نماینده پارلمان سوریه ضمن هشدار درباره استمرار سرقت نفت این کشور توسط اشغالگران آمریکایی تاکید کرده بود، هدف اصلی از این سرقت‌ها گرسنه نگه داشتن مردم سوریه و نابودی اقتصادی این کشور و حق شهروندان آن برای استفاده از نفت خود در زمستان سخت پیش‌رو همانند سال‌های گذشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها