کد خبر: 695178
تاریخ انتشار :

سخت‌ترین تصمیم: ژاوی خودش هم می‌داند

بازی امشب برابر پورتو دشوارترین بازی دوره دوم ریاست خوان لا پور تا از بسیاری جهات است و او شاید مجبور شود سخت‌ترین تصمیم را در مورد ژاوی بگیرد.

سخت‌ترین تصمیم: ژاوی خودش هم می‌داند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، بارسا نه ورزشگاه دارد (نوکمپ در حال بازسازی است)، نه پول، نه فوتبال و نه مدیرعامل. از جمعه که سرشماری جدید تمام می شود، 25 درصد، تعداد اعضای رسمی باشگاه نیز کمتر خواهد داشت. 

بله، بارسا خیلی چیزهای مهم را ندارد ولی در حال حاضر یک مربی دارد، اگرچه به نظر می رسد که مدیران باشگاه و اطرافیان ژاوی، فراوش کرده اند که او چه تیمی را تحویل گرفت و به کجا رساند. بردن لیگ در سال دوم آن هم بدون مسی، شاهکار ژاوی بود. بارسا از کیکه ستین و کومان که تیمشان خیلی زود نزول کرد، به ژاوی رسید و با او در بسیاری مسائل اساسی پیشرفت کرد. 

در سال اول، ژاوی با خریدهای زمستانی خوب توانست سهمیه لیگ قهرمانان را برای بارسا بگیرد. اما واضح است که پس از قهرمانی در لالیگا و با ترکیبی که به مراتب بهتر به نظر می رسد، تیم ژاوی امسال افت کرده و نه فوتبال خوبی بازی می کند و نه نتایج خوبی می گیرد.

فوتبالی که ژاوی وعده داده بود، کم کم ناپدید شده و بارسلونا نه به سبک قدیمی خود بازی می کند و نه تیمی قابل اطمینان نشان داده است. ژاوی بر خلاف بسیاری، نزدیک به پپ گواردیولا هم نبوده و این تصور اشتباهی است اما در شرایطی که باشگاه بدهکار است و تا مرز ورشکستگی هم پیش رفت، داشتن یک مربی مثل ژاوی یک غنیمت است. 

 

این روزها همه می ترسند که بارسا برای سومین سال متوالی در لیگ اروپا بازی کند. به همین دلیل باید امشب برابر پورتو برنده شود تا صعودش به دور بعد لیگ قهرمانان را قطعی کند. 

در روزهایی که شایعات اخراج ژاوی به گوش می رسد و هیچ جانشین بالقوه و معروفی نیز برایش نیست، خوان لاپورتا آرزو می کند تا امشب بارسا بتواند از پس پورتو بر بیاید. از بسیاری جهات این حساس‌ترین و دشوارترین بازی دوره دوم ریاست لاپورتاست. 

شکست برابر پورتو و در ادامه، ناکامی احتمالی بارسا در راهیابی به دور بعد، یعنی نزدیکتر شدن ژاوی به در خروجی و ورود بارسا به یک دوره بحرانی جدید. در بارسلونا هیچکس این را نمی خواهد حتی خود لاپورتا.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها