کد خبر: 702648
تاریخ انتشار :

پایان سلطه ژاپن: اولی آسیا و هفدهمی جهان برای ایران

در صورتی که تیم ملی ایران امروز در جریان بازی از سد قطر عبور کند، به صدر رنکینگ فیفا صعود خواهد کرد.

پایان سلطه ژاپن: اولی آسیا و هفدهمی جهان برای ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه" تیم ملی ایران امروز فرصت درخشانی دارد تا بسیاری از طلسم‌ها و رکوردها را بشکند و تاریخ ساز شود. از صعود به فینال پس از 48 سال گرفته تا رسیدن به صدر جدول رنکینگ فیفا که طی یک سال و دو ماه گذشته در اختیار تیم ملی ژاپن بوده است.

ملی پوشان امروز در دیداری سخت و دشوار به مصاف قطر میزبان می‌روند که از حمایت حداکثری هواداران خود برخوردار است و قصد دارد تا برای دومین دوره متوالی، به مسابقه پایانی جام ملت‌های صعود کند و ضمن استفاده از فرصت میزبانی، از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

در صورتی که تیم ملی ایران بتواند امروز در جریان مسابقه و نه در ضربات پنالتی از سد قطر عبور کند، برای نخستین بار طی چهارده ماه گذشته به صدر رنکینگ فیفا صعود خواهد کرد و رتبه اولی قاره آسیا را از چنگ ژاپن خارج خواهد کرد.

با پیروزی مقابل قطر در جریان بازی، تیم ملی می‌تواند 14.29 امتیاز مثبت دشت کرده و شمار امتیازات خود را به عدد 1624.61 برساند و این بدان معناست که ایران بالاتر از ژاپنی قرار می‌گیرد که 1615 امتیاز دارد و رتبه نخست قاره پس از چهارده ماه به ایران می‌رسد.

اما نکته مهم پیرامون رنکینگ فیفا این است که در صورت پیروزی تیم ملی، آنها همچنین رتبه هفدهم دنیا را به دست آورده و بالاتر از سنگال 1621 امتیازی قرار خواهند گرفت. 

در هر صورت و در حداقل‌ترین شرایط ممکن، پیروزی ایران منجر به صعود ملی پوشان به رتبه هجدهم جهان خواهد شد که این بهترین جایگاه ایران در رنکینگ فیفا طی نوزده سال اخیر خواهد بود.

بهترین رتبه ایران در رنکینگ فیفا به سال 2005 بازمی‌گردد که ملی پوشان پس از صعود به جام جهانی، توانستند در رتبه پانزدهم جهان قرار بگیرند. آنها در سال 2006 نیز تجربه ایستادن در رتبه نوزدهم را به دست آوردند ولی حالا پس از مدت‌های طولانی، ایران این فرصت را دارد تا با ایستادن در یکی از جایگاه‌های هفدهم یا هجدهم، رکوردشکنی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها