کد خبر: 624650
تاریخ انتشار :

یک دکتر قلب و عروق توانایی درمان چه نوع بیماری هایی را دارد؟

روش ها و داروهای مختلفی می توانند بیماری های قلبی را کنترل و درمان کنند که همگی باید زیر نظر دکتر قلب و عروق انجام گیرند. با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی دکتر قلب و عروق، توانایی این پزشکان را در درمان بیماری ها را مورد بررسی قرار دهیم.

یک دکتر قلب و عروق توانایی درمان چه نوع بیماری هایی را دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

همه می دانیم که قلب عضو حیاتی بدن است و متوقف شدن آن یعنی پایان یک زندگی. از آنجایی که سن بیماری های قلبی نظیر سکته به سنین جوانی نیز رسیده است، مراقبت و توجه به سلامت قلب را بیش از پیش لازم و ضروری می کند. به کمک دکتر قلب و عروق و دانش او، می توان از بروز بیماری های قلبی، درمان و کنترل آن ها جلوگیری کرد.

روش ها و داروهای مختلفی می توانند بیماری های قلبی را کنترل و درمان کنند که همگی باید زیر نظر دکتر قلب و عروق انجام گیرند. با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی دکتر قلب و عروق، توانایی این پزشکان را در درمان بیماری ها را مورد بررسی قرار دهیم.

 

1

دکتر قلب و عروق کیست؟

دکتر قلب و عروق یک وظیفه بسیار سنگین را برعهده دارد زیرا با تمام فعالیت های پزشکی او به یک عضو حساس به نام قلب ختم می شود. دکتر قلب و عروق به پزشکی گفته می شود که دانش او به طور اختصاصی مربوط به قلب و رگ های خونی می باشد.

این پزشکان باید از طریق معاینه، انجام آزمایشات و تست های مختلف به معالجه، پیشگیری، درمان و کنترل بیماری های قلبی بپردازند. دکتر قلب و عروق اگر چه نمی تواند جراحی های قلب را انجام دهد، اما اطلاعات او برای جراحان و دیگر پزشکان بسیار اهمیت دارد.

یک متخصص قلب و عروق نزدیک به 10 سال از عمر خود را صرف آموزش های پزشکی برای شناسایی دقیق قلب و رگ ها خونی می کند که نشان از حساسیت بالای کار این عزیزان دارد. اگر دارای مشکلات قلبی هستید، می توانید بدون هیچ گونه دردسری به طور غیرحضوری و آنلاین توسط دکتر قلب و عروق ویزیت شوید.

 

وظایف و مسئولیت های دکتر قلب و عروق

تمام وظایف این پزشکان به قلب و رگ های خونی برمی گردد که در نهایت باید به سلامت قلب و کنترل بیماری منجر شود.  برخی از مهم ترین وظایف دکتر قلب و عروق به صورت زیر است.

  • انجام آزمایش های مختلف همراه با تست هایی که می توانند فعالیت قلب را از طریق آن بررسی کنند، قبل از تجویز هر نوع دارو و گفته ای توسط این پزشکان انجام می شود.
  • تحلیل داده هایی که از انجام آزمایشات و تست های قلب به دست آمده است، را برعهده دارد. همچنین باید تمام اطلاعات بیمار را به صورت دستی یا الکترونیکی ثبت کند.
  • انتخاب بهترین روش درمان برای اینکه بیمار و قلب او را در بهترین حالت ممکن قرار دهد، پس اگر دکتر قلب و عروق روش درمان را برای شما تغییر داد، حتما به نظر و گفته های توجه کنید.
  • تجویز دارو و استفاده از موارد دیگر برای بهبود فعالیت قلب، توسط دکتر قلب و عروق انجام می گیرد و در شرایطی که نیاز به جراحی باشد، می تواند بیمار را به یک جراح قلب ارجاع دهد.

 

2

علائمی که زنگ خطر برای بیماری های قلبی می باشند:

زمان دقیق مراجعه به دکتر قلب و عروق را نمی توان به صورت مشخص بیان کرد زیرا ممکن است، شما سابقه بیماری های قلبی در خانواده تان زیاد باشد که در این صورت بدون داشتن هیچ علائمی نیز باید توسط دکتر قلب و عروق در سن های پایین مورد معاینه قرار بگیرید. اما به طور کلی با داشتن علائم زیر حتما به دکتر قلب و عروق مراجعه کنید:

مشکل در تنفس

زمانی که نفس کشیدن در حالت های مختلف برای فرد پیش می آید، حتما مراجعه به پزشک الزامی است. مخصوصا اگر تنگی نفس با ورم کردن پاها همراه باشد، باید در اسرع وقت توسط دکتر قلب و عروق ویزیت شوید.

 

احساس درد در قفسه سینه

احساس درد در قفسه سینه یکی از مواردی است که می تواند نشان دهنده بیماری های قلبی باشد. اگر این درد پس از استراحت باز هم ادامه داشت، توصیه ما این است به دکتر مراجعه کنید.

 

تپش قلب

شنیدن صدای قلب در حالت استراحت یا بدون انجام فعالیت های سنگین و دشوار، حتما نیاز به بررسی دارد زیرا این مورد می تواند بر بافت های قلب تاثیر منفی بگذارد. البته تپش قلب در زمان هیجان، استرس، فعالیت های ورزشی و ... طبیعی است، اما اگر بدون هیچ موردی به تپش قلب دچار شدید حتما به دکتر مراجعه نمایید.

 

عرق سرد

این مورد در بیماری های دیگر نیز دیده می شود، اما در هر صورت اگر علائم دیگری نیز همراه با این مورد داشتید، حتما به دکتر قلب و عروق به صورت آنلاین یا حضوری مراجعه نمایید.

 

خستگی بی دلیل

درست کار نکردن قلب سبب می شود که سطح اکسیژن در اندام ها کاهش پیدا کند و این یعنی خستگی بدون انجام کار سخت و دشوار. اگر همیشه دچار خستگی زود رس هستید، دکتر قلب و عروق باید شما را ویزیت کند.

 

3

بیماری های قابل درمان توسط دکتر قلب و عروق

دکتر قلب و عروق بیماری های مربوط به قلب را درمان و معالجه خواهد کرد که این بیماری ها در زیر لیست شده اند.

بیماری عروق کرونر

اگر عروق کرونر مسدود شوند، این بیماری ایجاد می گردد. با این مسدودیت خون و اکسیژن کمتری به قلب ارسال می گردد که در صورت معالجه نکردن آن، زندگی بیمار پایان می پذیرد.

 

بیماری آنژین

این بیماری با درد همراه است و معمولا در اثر محدود شدن شریان ها در عروق کرونر ایجاد می گردد. این محدود شدن دلایل مختلفی چون مصرف دخانیات، هیجانات و ... دارد.

 

حمله قلبی

در این بیماری قسمتی از عضلات قلب دچار آسیب دیدگی می شوند و یا آن که ممکن است به دلیل خونریزی های ایجاد شده، مسدود شده باشند.

 

نارسایی قلبی

یکی از بیماری هایی است که در نتیجه نداشتن و در دسترس نبودن خون لازم و کافی برای قلب است که در نتیجه آن، خون مطابق با نیاز بدن شما تامین نمی گردد. برای درمان این بیماری باید از انجام فعالیت هایی که به قلب فشار می آورد، دوری کرد.

 

نقص قلب

مسدود شدن و تنگ شدن عروق و قسمت هایی از قلب به عنوان نقص قلب شناخته شده اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها