کد خبر: 709041
تاریخ انتشار :

واردات از چین

مطالعه پتانسیل‌های توسعه همکاری‌های بیشتر میان ایران و چین ازنظر فناوری، سرمایه‌گذاری، گردشگری و صنایع دیگر می‌تواند به‌عنوان یک راهکار برای تقویت و گسترش روابط دوجانبه میان این دو کشور مطرح شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

واردات کالاهای چینی به ایران مزایا و معایب خاص خودش را دارد و بدون مشکل نیست، این واردات سبب افزایش گسترده دسترسی به محصولات باکیفیت و باقیمت مناسب برای مصرف‌کنندگان ایرانی می‌شود. از طرف دیگر، این واردات می‌تواند تأثیرات منفی بر صنایع داخلی ایران داشته باشد و باعث کاهش تولید محلی و ایجاد بروکراسی‌های بیشتر در بازار داخلی شود اما به دلیل کمبود برخی کالاها در کشور، واردات از چین به نقطه عطفی برای اداره اقتصاد کشور بدل شده است. مطالعه پتانسیل‌های توسعه همکاری‌های بیشتر میان ایران و چین ازنظر فناوری، سرمایه‌گذاری، گردشگری و صنایع دیگر می‌تواند به‌عنوان یک راهکار برای تقویت و گسترش روابط دوجانبه میان این دو کشور مطرح شود.

انتخاب محصول مناسب برای واردات

در ابتدا باید بررسی کنید که آیا کالای موردنظر شما قابل واردات است و آیا واردات آن ممنوع است یا خیر. اگر مشکلی وجود ندارد، اکنون باید محصول خود را انتخاب کنید و تحلیل بازار را به‌صورت دقیق انجام دهید. شما باید مشخص کنید که آیا محصول انتخابی شما می‌تواند در بازار داخلی موفق باشد یا جایی در بازار کشور ندارد. این مرحله بسیار مهم است چراکه اگر به‌درستی انجام نشود می‌تواند تمام هزینه‌ها و زحماتی را که صرف کرده‌اید از بین ببرد.

نکات مهم برای انتخاب محصول وارداتی عبارت‌اند از:

کالای انتخابی شما باید تقاضای کافی در بازار داخلی داشته باشد و بتواند سودآوری مناسبی برای شما داشته باشد.

کیفیت کالای ارسالی باید مطابق با استانداردهای موردنظر شما باشد.

قیمت تمام‌شده کالا شامل قیمت خرید، هزینه‌های حمل‌ونقل، عوارض و حقوق گمرکی و سایر هزینه‌ها می‌شود.

روندهای بازار را به‌دقت بررسی کنید و کالایی را انتخاب کنید که در آینده نیز تقاضای خود را حفظ کند.

انتخاب تأمین‌کننده و منبع یابی

وقتی‌که کالای انتخابی خود را انتخاب کردید، سورسینگ و منبع یابی در چین قدم بعدی است. فرض کنید که بهترین کالای موجود را برای واردات کالا از چین به ایران انتخاب کردید اما تأمین‌کننده مناسبی را پیدا نکرده‌اید که شخصیت حقوقی دارد داشته باشد و نه محصول آن کیفیت بالایی دارد و نه به‌درستی به تعهدات خود عمل می‌کند. در این صورت کالایی که شما به کشور وارد می‌کنید به‌احتمال‌زیاد خواهانی ندارد و نمی‌تواند آن را به مخاطبان هدف خود عرضه کنید.

ارزیابی حقوقی و فنی سازنده

ارزیابی حقوقی و فنی سازنده برای بررسی و ارزیابی صلاحیت و توانمندی تأمین‌کننده‌های چینی برای تأمین کالای موردنیاز شما در بالاترین سطح کیفیت و مطابق با نیاز و درخواست شما انجام می‌شود. در این ارزیابی، مواردی ازجمله قانونی بودن فعالیت سازنده، داشتن مجوزهای لازم و تمامی مستندات مربوط به کالا بررسی می‌شوند.

ارسال نمونه کالا

دریافت نمونه محصول در فرآیند خرید از چین یکی از مهم‌ترین مراحل است و برای بررسی کیفیت محصول و مطابقت با استانداردهای فنی و قانونی مربوطه انجام می‌شود. واردکنندگان معمولاً ابتدا از تولیدکننده یا عرضه‌کننده می‌خواهند نمونه‌ای از محصول را دریافت کنند. پس از دریافت نمونه، محصول براساس استانداردهای مربوطه بررسی‌شده و در صورت داشتن مشخصات و استانداردهای لازم، خرید عمده محصول انجام خواهد شد.

بازرسی کالا عمل به تعهدات الزام‌آور مندرج در قراردادهای تجاری در سطح جهانی از مهم‌ترین اصول تجارت بین‌المللی است و عرضه‌کنندگان یا تولیدکنندگان کالا باید به این تعهدات عمل کنند. واردات کالا از چین هم دقیقاً به همین صورت است و شرکت‌های بازرگانی که به بازرگانان ایرانی خدماتی از قبیل منبع یابی و سورسینگ و تأمین و خرید کالا از چین و واردات و حمل کالا از چین ارائه می‌کنند، موظف هستند که کالای ارسال‌شده مطابق باکیفیت و کمیت موردنظر مشتریان همان‌طور که در زمان عقد قرارداد تعیین‌شده و کاملاً یکسان با همان محصول "نمونه و یا سمپل" به مشتریان عزیز ارائه شود.

مراحل خرید کالا از چین

خرید کالا از چین مراحل پیچیده‌ای دارد و به دلیل قوانین سخت‌گیرانه‌ای که دولت چین در قبال مسائل ارزی و صادرات و واردات وضع کرده است نیاز به دانش و تجربه بالا در این زمینه دارد. درست است که روابط تجاری ایران و چین در وضعیت خوبی قرار دارد اما به‌هرحال ما به‌عنوان یک ایرانی در کشور چین غریبه هستیم و با قوانین و مقررات این کشور آشنایی نداریم. همین عدم آشنایی می‌تواند باعث آسیب و ضررهای مالی شما شود و فرآیند خرید و واردات کالای شمارا دچار مشکل کند.

پیش‌پرداخت و تسویه کامل هزینه

در چین روش‌های پرداختی متنوعی برای خرید کالاهای وارداتی وجود دارد که معمولاً به‌صورت دو مرحله هستند؛ یکی پیش‌پرداخت برای تولید یا تأمین و دیگری تسویه کامل پس از آماده شدن کالا. بسته به نوع کالا و قرارداد و پلتفرمی که از آن خرید کرده‌اید می‌توان یکی از شرایط پرداخت را در پیش بگیرید:

یکی از روش‌های پرداختی رایج در چین، جابجایی هزینه در بانک چین است. البته برای این روش حضور در کشور چین الزامی است و یک حساب تجاری نیز در این کشور باید داشته باشید.

در چین درگاه‌ها و کیف پول‌های آنلاین مانند AliPay و WeChat Pay هستند که اغلب توسط فروشندگان چینی مورداستفاده قرار می‌گیرند. درواقع این موضوع بسته به پلتفرمی دارد که خرید خود را در آن نهایی کرده‌اید.

اعتبارات اسنادی یکی از روش‌های پرداختی متداول در تجارت بین‌المللی است که در چین نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اگر در چین حساب تجاری ندارید و یا شخص حقوقی خود را ثبت نکرده‌اید، پرداخت در این کشور کار دشواری است اما نگران این موضوع نباشید چراکه شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل صفرتا صد پرداخت هزینه سفارش و خرید را برای شما با کمترین کارمزد انجام می‌دهد.

حمل کالا از چین به ایران

حمل کالا از چین یکی از مواردی است که شما باید برای واردات کالا خود آن را طی کنید. شما می‌توانید بسته به مشخصات بار خود و دیگر برگ خریدهای تأثیرگذار مانند زمان مدنظر و میزان صرف هزینه، یکی از روش‌های حمل‌ونقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی و یا ترکیبی از این‌ها را برای حمل بار خود از چین به ایران انتخاب کنید و دریکی از گمرکات کشور، بار خود را برای ترخیص آماده کنید. شما می‌توانید از خدمات حمل درب به درب شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل استفاده کنید که بهترین روش حمل‌ونقلی است و از این طریق می‌توانید کالای خود را که از درب کارخانه و یا گمرک در چین بارگیری شده است، در محل انبار یا دفتر شرکت خود دریافت کنید.

انجام امور گمرکی و ترخیص کالا

مرحله بعدی دریافت تأییدیه ثبت سفارش کالا و انجام اقدامات لازم برای صدور کالا است. پس از ثبت سفارش محصول و پرداخت حقوق گمرکی، در صورت داشتن مدارک لازم و داشتن شرایط لازم، کالای شما قابل ترخیص است. اگر با این عملیات آشنایی ندارید کالای شما در گمرک باقی می‌ماند به‌عنوان‌مثال، اگر کالای شما تاریخ انقضا دارد ممکن است به مرحله مصرف هم نرسد؛ بنابراین این مرحله نیاز به تجربه کافی برای پاک‌سازی موارد در کمترین زمان ممکن دارد.

واردات کالا از چین با آریا حمل

شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تجارت بین‌المللی با کشور چین است، شما می‌توانید انواع کالاهای وارداتی را به روش دریایی، هوایی و زمینی از چین به ایران منتقل کنید. شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آریا حمل با دارا بودن کارشناسان فنی خبره و متعهد می‌تواند هر نوع کالایی که مدنظر شما است را به‌صورت قانونی به ایران وارد و به شما تحویل بدهد.

شما می‌توانید برای دریافت خدمات بیشتر و بهره‌مندی از دانش کارشناسان ما با ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰  و  ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

https://ariahaml.com/?p=1324

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها