کد خبر: 709969
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با عباس امیری‌فر

دعواها بیشتر برای نایب‌رئیسی مجلس و هیئت‌رئیسه خواهد بود

یک فعال سیاسی گفت: باز هم قالیباف رئیس مجلس می‌شود و دعواها بیشتر برای نایب‌رئیسی مجلس و هیئت‌رئیسه خواهد بود.

دعواها بیشتر برای نایب‌رئیسی مجلس و هیئت‌رئیسه خواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - اختلافات طیف‌هایی از اصولگرایان به قدری بالا گرفته است که حالا هر روز یکی دیگری را متهم می‌کند و یکی علیه دیگری می‌تازد. ریشه این اختلافات چیست؟ و چرا طیف‌های معارض یکدیگر از قضا آنهایی هستند که ادعای گفتمان‌هایی تازه در حوزه اصولگرایی و انقلابی‌گری دارند؟

عباس امیری‌فر، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «در فضای انتخاباتی و به خصوص وقتی یک جناح سیاسی حضور نداشته باشد، رقابت‌ها درون جناح حاضر در انتخابات شکل می‌گیرد. اکنون با این وضعیت روبه‌رو هستیم؛ به این معنا که اصولگرایان در غیاب اصلاح‌طلبان به رقابت میان خودشان می‌پردازند. وقتی یک گروه به نام اصولگرایی حاکم می‌شود بین‌شان اختلاف به وجود می‌آید؛ به ویژه اینکه یک عده‌ای هم اهل تندروی هستند و ترمز ندارند».

او ادامه داد: «رهبر انقلاب چندی پیش گفتند که نباید کشمکش ‌ها ادامه یابد اما متأسفانه برخی جدال‌ها و کشمکش‌ها را ادامه دادند و شروع به تخریب یکدیگر کردند و حتی کار را به مطرح کردن مسائلی درباره زندگی خصوصی کشاندند. آقای قالیباف به هر حال رئیس‌مجلس است و گرچه نقدهایی به عملکردش وارد است اما نباید اینچنین تخریب شود زیرا رئیس قوه مقننه کشور است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «البته با تدابیر رهبر انقلاب اسلامی این اختلاف‌ها جمع می‌شود. یک عده فعلا سروصدا می‌کنند؛ همان‌هایی که سودای ریاست مجلس در سر دارند که از بین آنها هستند کسانی که در گذشته ردصلاحیت شده‌اند و حتی سابقه محکومیت دارند. تحلیل من این است که باز هم آقای قالیباف رئیس مجلس می‌شود و دعواها بیشتر برای نایب‌رئیسی مجلس و هیئت‌رئیسه خواهد بود».

امیری‌فر در پایان گفت: «اختلافات اصولگرایان تا انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس ادامه خواهد داشت و بعد از آن کاهش می‌یابد اما در کل این اختلافات وقتی همراه می‌شود عملکرد ضعیف دولت در حوزه معیشت و اقتصاد می‌تواند سرمایه اجتماعی اصولگرایان را کاهش دهد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها