کد خبر : 778730

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با منصور حقیقت‌پور

هیچکس حق ندارد نظرات رهبری را تفسیر کند

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: آقای نبویان که در صداوسیما اسناد محرمانه می‌خواند، باید پاسخگو باشد که از چه طریقی این اسناد را به دست آمده است و مسئولان صداوسیما نیز باید توضیح دهد که مگر جای مطرح‌کردن اسناد محرمانه صداوسیماست؟

گروه سیاست نامه‌نیوز: گروهی خاص از نیروهای سیاسی سعی می‌کنند به هر نحو که شده علیه مذاکرات اقداماتی انجام دهند؛ این در حالی است که رهبر انقلاب به صراحت در پیام خود اشاره کردند که بر اساس تعهدی که رئیس‌جمهور داده است، اجازه امضای تفاهم‌نامه میان ایران و آمریکا را داده‌اند. طیف خاص سیاسی اما این موضوع را ادامه می‌دهد و به تازگی یک نماینده مجلس در صداوسیما بخشی از اسنادی محرمانه را خوانده است که با عذرخواهی صداوسیما و واکنش‌های منفی بسیاری روبه‌رو شد.

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای نبویان که در صداوسیما اسناد محرمانه می‌خواند، باید پاسخگو باشد که از چه طریقی این اسناد را به دست آمده است و اصلا چرا باید آنها را در رسانه جمعی بازگو کند؟ من تعجب می‌کنم که چرا مقامات قضایی، امنیتی و اطلاعاتی در قبال این موضوع به شدت مهم سکوت می‌کنند؟»

او ادامه داد: «مسئولان صداوسیما نیز باید توضیح دهد که مگر جای مطرح‌کردن اسناد محرمانه صداوسیماست؟ رهبر انقلاب هر نظری داشته باشند، حتما همه مسئولان و مردم آن را اِعمال می‌کنند اما اکنون مصلحت دانسته‌اند که اجازه دهند که مذاکرات انجام شود. تردیدی نیست که اگر ایشان با مذاکره به طور کامل مخالف بودند، اجازه نمی‌دادند آقای قالیباف و دیگر مسئولان برای مذاکره سفر کنند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «هیچکس نباید مفسر نظرات رهبری باشد. ایشان انسانی کامل، صریح و با شجاعت هستند که هر نظری داشته باشند شخصا با صراحت مطرح می‌کنند. برخی می‌خواهند دوره کنونی را به نفع خود مصادره کنند. مردم باید هوشیار باشند و فریب این عده را نخورند. صداوسیما نیز نباید جناحی عمل کند. واقعیت این است که هیچ مفسر و تحلیلگری اجازه حضور در صداوسیما را ندارد مگر آنکه به جناح مورد نظر صداوسیما نزدیک باشد».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «یک طیف خاص تندرو قبل از اینکه رهبر انقلاب پیام صادر کنند هم علیه مذاکره موضع می‌گرفتند. اینها هر امری که مطابق نظرشان را باشد را مجاز می‌دانند و هر امری که با میلشان هماهنگ نباشد ولو آنکه رهبر انقلاب فرموده باشد را غیرمجاز تلقی می‌کنند. اینها همه‌چیز را به نفع خود نفسیر می‌کنند و حالا هم می‌خواهند دوره کنونی را به نفع خود مصادره کنند. البته نظرات اینها تأثیری بر روند مذاکرات نخواهد داشت؛ کمااینکه اگر تأثیر داشت، رهبر انقلاب اجازه نمی‌داد آقای قالیباف در مذاکرات حاضر شود».

لینک کوتاه: