پایگاه خبری خانه فوتبال:

مریم مومن متولد 6 مرداد 1377 است. مریم مومن با بازی در سریال بانوی عمارت به شهرت رسید.پدر و مادر مریم مومن سال ها پیش از هم جدا شده اند.مریم مومن مجرد است.عکس جدید مریم مومن را ببینید.

بیوگرافی مریم مومن 

نام : مریم

نام خانوادگی : مومن

تاریخ تولد :1373

محل تولد : تهران

تحصیلات : دانشجوی رشته بازیگری

وضعیت تاهل : مجرد

مریم مومن  بازیگر سینما و تلویزیون متولد 6 مرداد ماه سال 1377 در شهر مشکین شهر اردبیل است.وی دانشجوی رشته بازیگری است و در خانواده ای سه نفره متولد شده است.مریم مومن تنها فرزند خانواده اش است و در خانواده ای اهل هنر متولد شده خانواده اش با ورودش به بازیگری مخالف بودند و تنها کسی که حمایتش کرد خاله اش بوده است.

انتخاب رشته مریم مومن 

خانواده من همیشه دوست داشتند که من دکتر یا مهندس شوم اما همیشه ته دلم دوست داشتم که به بازیگری برسم و پنهانی کلاس های بازیگری می رفتم و کاراته هم کار میکردم و زمانی که بیرون میرفتم برای ورزش در این کلاس ها شرکت میکردم تا اینکه اول دبیرستان بودم و به خانواده ام از علاقه ام گفتم و برای من شرط گذاشتند که باید مهندسی پزشکی قبول بشوم.

من مهندسی پزشکی اصفهان قبول شدم اما نرفتم و پنهانی با خاله ام برای دوره گذراندن و تست بازیگری میرفتم تا اینکه از طریق مریم خدارحمی که با هم کار کوتاه بازیگری داشتیم مطلع شدم که برای بانوی عمارت بازیگر میگیرند و من عکسم را هم فرستادم و در کمال ناباوری با من قرار گذاشتند اما من نرفتم و بعدا پیگیری کردند و من ناخودآگاه قبول کردم و رفتم و همیشه قبل از بازی ذوق زده بودم و اینطور نبود که من کل فیلمنامه را داشته باشم و سکانس به سکانس با عوامل فیلم پیش رفتم .

شروع فعالیت هنری مریم مومن

مریم مومن فعالیت هنریش را ابتدا با تئاتر های دانشجویی شروع کرد وموفق شد در سال 1397 در سریال بانوی عمارت در نقش فخرالزمان بازی کردکه سبب شهرت و محبوبیت وی شد .بانوی عمارت ملودرام عاشقانه‌ای را در مقطعی از تاریخ دوران قاجار روایت می‌کندکه در این بستر به مهم‌ترین حادثه سیاسی آن زمان یعنی ترور ناصرالدین شاهتوسط میرزا رضا کرمانی هم پرداخته می‌شود.مریم مومن در جدیدترین کارش در سریال سرزده در نقش پریناز بازی کرده است

 همسر مریم مومن

مریم مومن هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد. درصورت ازدواج مریم مومن حتماً خبرش منتشر خواهد شد.

علایق مریم مومن:

طبق گفته های ایشان در برنامه زنده رود، عاشق اسب و مخصوصا اسب تک شاخ هستند و در سنین پایین همیشه خواب اسب می دیدند. در سریال بانوی عمارت قسمت های سوارکاری را خودشان انجام دادند و از بدل کار استفاده نشده است.

خاطرات مریم مومن

مریم مومن مریم مومن از شیطنت های دوران تحصیلش گفت: "از درخت بالا میرفتم و دوستانم را مجبور میکردم دست بزنند تا من بخونم. و یک تفنگ آبپاش بزرگ داشتم که تقریبا همه دوست و آشنا را با آن خیس کرده بودم."

همه جا از اصالتم گفته ام و تا 8 سالگی در اردبیل بودم. عشق من به بازیگری از 5 سالگی شروع شد که پسرعموی پدرم برای ساخت یک فیلم کوتاه از من دعوت کرد اما زمانی که بزرگ شدم بین من و این ماجراها وقفه افتاد و این فیلم هم ساخته نشد اما این عشق به بازیگری از همانجا جوانه زد تا اینکه ما به تهران آمدیم.

مریم مومن می گوید متولد شده شهر مشگین شهر اردبیل و محله قروه درویش هستم و با افتخار تورکم ، او در دوران کودکی به شدت شیطون و بازیگش و زرنگ بود.پدرش به ترکی او را اوغلوم (پسرم) صدا می زند!

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: