کد خبر: 420143
تاریخ انتشار :

ضرب‌الاجل وزارت بهداشت برای ۲۸۷ بیمارستان جهت رفع مشکل پسماند

ضرب‌الاجل وزارت بهداشت برای ۲۸۷ بیمارستان جهت رفع مشکل پسماند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پسماند بیمارستانی

به گزارش نامه نیوز، فریبا ملک‌احمدی در نشست کمیته کشوری بهداشت محیط بیمارستان‌ها در همدان، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست در همدان تسریع پیشرفت بهداشت محیط در بیمارستان‌های این استان نسبت به سال‌های گذشته بوده است.

وی افزود: این نشست را در همدان برگزار کردیم تا از نزدیک با فعالیت‌های بهداشت محیط همدان و بیمارستان‌های آن آشنا شویم.

ملک‌احمدی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز این کمیته برگزار شده است، افزود: این کمیته بیش از یک‌سال است که با ترکیبی جدید تشکیل شده و ۹ دانشگاه علوم پزشکی در کشور عضو آن هستند.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل این کمیته خروجی‌های بسیار خوبی داشته است، افزود: خوشبختانه توانستیم جایگاه بهداشت محیط را در بیمارستان‌ها حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه سه محور را در بهداشت محیط دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: از نظر استانداردها و راهنما چیزی کم نداریم و نسبت به سایر بخش‌ها از اعتباربخشی خوبی برخوردار بوده‌ایم.

ملک‌احمدی به اهمیت اعتباربخشی در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: اعتباربخشی در این بخش بسیار خوب بوده و به صورت همه‌جانبه و قوی به آن نگاه شده است.

وی از کارشناسانی که به عنوان ارزیاب در این گروه مشارکت داشتند، یاد کرد و افزود: حضور این کارشناسان در سال‌های قبل بسیار قوی بوده، اما متأسفانه امروزه این‌گونه نیست که البته برای رفع آن با تعدادی دانشگاه نیز مکاتباتی داشته‌ایم.

ملک‌احمدی بیان کرد: ۲۸۷ بیمارستان در کشور از نظر پسماند مشروط شده و مشکل دارند، بنابراین به آنها فرصت داده‌ایم تا برای رفع آن اقدام کنند.

وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر و سریع بهداشت محیط در بیمارستان‌های استان همدان گفت: فردا در قالب چند تیم از بیمارستان‌های استان همدان بازدید می‌کنیم به ویژه بیمارستان‌هایی که مشروط شدند و البته نهایت سعی ما کمک به آنها برای رفع مشکلات است.

ملک‌احمدی یادآور شد: در صورت امکان از دو بیمارستان ملایر و رزن هم که بیمارستان مشروط دارند، بازرسی کنیم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها