کد خبر: 548776
تاریخ انتشار :

کشف ۱۸ تن مواد مخدر طی یک هفته

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: مجموع کشفیات هفته یاد شده ، ۱۸۲۹۷ کیلوگرم است که در مقایسه با هفته قبل آن ۶ درصد کاهش دارد.

وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۴۰۸۰ کیلوگرم بوده و ۷۷ درصد مجموعه کشفیات را شامل می شود.

این مقام مسوول ادامه داد: همچنین از این میزان ۱۳۰۴ کیلوگرم حشیش، ۱۰۶۲ کیلوگرم هروئین، ۵۵۱ کیلوگرم مرفین، ۳۴۶ کیلوگرم شیشه، ۲۳۱۱۹ عدد قرص روانگردان و ۹۵۱ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۱۳۷ فقره عملیات صورت گرفته است گفت: کشفیات موادمخدر در این دوره ۱۶ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار داشت: در هفته یادشده مجموعاً ۷۶۷۱ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و خصوصا طی طرح های جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده اند که از این تعداد ۱۶۸ نفر به اتهام قاچاق موادمخدر و روانگردان، ۳۱۸۷ نفر خرده فروش و توزیع کننده مواد و ۳۸۴۷ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده اند. ۴۶۱ نفر نیز طی سایر عملیات های مرتبط با موضوع موادمخدر دستگیر شده اند.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: از ۲۳۱۱۹ عدد قرص روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشتین تعداد با ۱۴۰۸۵ عدد مربوط به استان هرمزگان است که نشان دهنده ۶۰ درصد مجموع کشفیات قرص های روانگردان در هفته یاد شده می باشد.

اصلانی با بیان اینکه ۷۴ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می باشد ، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۵۳۵۵ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۹ درصد کشفیات کشور می باشد و کرمان با ۳۰۵۹ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۴۶۸ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۱۱۴۵ کیلوگرم، اصفهان با ۱۰۱۹ کیلوگرم، تهران با ۸۰۵ کیلوگرم و یزد با ۷۸۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان ، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۲ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت، ۱۷۱ دستگاه خودرو، ۳۸ دستگاه موتورسیکلت، ۱۲ قبضه سلاح و ۶۸ دستگاه تلفن همراه توقیف شد.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها