کد خبر: 617637
تاریخ انتشار :

۷ نکته برای تقویت انرژی بدن به طور طبیعی

باشگاه خبرنگاران/ به نقل از پایگاه اینترنتی مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد، برای آنکه پرانرژی بمانید، راه‌های مختلفی وجود دارد که به وسیله آن‌ها می‌توانید به شکلی طبیعی انرژی خود را تقویت کنید.

۷ نکته برای تقویت انرژی بدن به طور طبیعی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اگر به فروشگاه‌ها سر زده باشید، ممکن است انواع ویتامین ها، گیاهان و یا حتی مکمل‌هایی را که به عنوان تقویت کننده انرژی وجود دارد، دیده باشید. برخی از این مکمل‌ها حتی به نوشابه‌ها و دیگر غذا‌ها اضافه می‌شوند اما شواهد کمی وجود دارد که موادی مانند جینسینگ، گوارانا و پیکولینات کروم به واقع در این زمینه مؤثر هستند.

خوشبختانه مواردی وجود دارد که می‌توانید سطح انرژی خود را به شکلی طبیعی افزایش دهید. در این گزارش می‌خواهیم به ۷ مورد طبیعی برای افزایش سطح انرژی بدن شما اشاره کنیم:

۱- استرس خود را کنترل کنید

احساسات ناشی از استرس، مصرف مقدار انرژی بالایی را مصرف می‌کند. صحبت کردن با یک دوست یا آشنا، پیوستن به یک گروه حمایتی (به مانند محافل دوستانه)، یا پیش یک یک پزشک روان درمانی رفتن می‌تواند به کاهش استرس کمک کند. روش‌های ریلکس کردن مانند مدیتیشن، خود هیپنوتیزمی، یوگا و «تا چی» نیز ابزار‌هایی مؤثر برای کاهش استرس به شمار می‌روند.

۲- کار خود را سبک کنید

یکی از علل اصلی کوفتگی بدن، کار بیش از حد است. کار زیاد می‌تواند شامل وظایف اجتماعی، خانواده گی و یا حرفه‌ای باشد. بنابراین تلاش کنید فهرست فعالیت‌هایی را که «باید انجام شود» را کاهش دهید.

۳- ورزش کنید

ورزش تقریبا تضمین می‌کند که شما آرامتر از سابق خواهید خوابید. ورزش همچنین به سلول‌های شما انرژی برای سوزاندن و گردش اکسیژن می‌دهد. ورزش می‌تواند به افزایش سطح دوپامین مغز منجر شود که همین مسئله به تقویت روحیه کمک می‌کند. پس به هنگام قدم زدن، به شکل دوره ای، سرعت خود را افزایش دهید تا از سلامتی بیشتری برخوردار شوید.

۴- از سیگار کشیدن خودداری کنید

شما می‌دانید سیگار کشیدن سلامتی شما را تهدید می‌کنید اما ممکن است ندانید سیگار کشیدن انرژی شما را با ایجاد بی خوابی از بین ببرد. نیکوتین موجود در تنباکو یک ماده محرک است که ضربان قلب را افزایش می‌دهد، فشار خون را بالا برده و فعالیت موج مغزی مرتبط با بیداری را تحریک کرده و در نتیجه خوابیدن را سخت‌تر می‌کند. حتی به محض خوابیدن قدرت اعتیار آور آن می‌تواند شروع کرده و شما را بیدار کند.

۵- برای انرژی غذا بخورید

خوردن غذا با شاخص انرژی پایین که قند‌های آن به آهستگی جذب می‌شود، ممکن است به شما کمک کند تا از تأخیر در دریافت انرژی که عموما پس از خوردن قند‌هایی که سریع جذب می‌شوند و یا نشاسته‌های تصفیه شده رخ می‌دهد، جلوگیری کنید. غذا‌های با شاخص گلیسمی پایین شامل غلات کامل، سبزیجات با فیبر بالا، آجیل‌ها و روغن‌های سالم مانند روغن زیتون می‌شوند.

به طور کلی، غذا‌های با کربوهیدرات بالا، دارای بالاترین شاخص گلیسمی هستند. پروتئین و چربی‌ها دارای شاخص گلیسمی نزدیک به صفر اند.

۶- کافئین استفاده کنید

کافئین می‌تواند کمک کند تا هوشیاری شما افزایش یابد. بنابراین نوشیدن یک فنجان قهوه می‌تواند به تیزتر شدن ذهن شما کمک کند. اما برای دریافت اثرات انرژی زای کافئین، شما باید به شیوه‌ای خردمندانه از آن استفاده کنید؛ چرا که ممکن است باعث بی خوابی شود. خصوصا این مسئله می‌تواند زمانی که کافئین را در مقدار زیاد بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر مصرف می‌کنید، رخ دهد.

۷- آب بنوشید

تنها ماده مغذی که نشان داده عملکرد را برای فعالیت‌های استقامتی تقویت می‌کند، چیست؟ این ماده یک نوشیدنی گران قیمت ورزشی نیست؛ بلکه آب است. اگر بدن شما از لحاظ مایعات دارای کمبود است، نخستین نشانه آن احساس خستگی خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها