کد خبر: 622193
تاریخ انتشار :

طرز تهیه کیک خانگی خوشمزه و سه سوته

با طرز تهیه یک عصرانه‌ خوشمزه بهاری همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک خانگی خوشمزه و سه سوته
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کیک خانگی موز و هویج

مسلما درست کردن یک کیک خانگی خوشمزه برای خانواده لذتبخش است و می‌تواند گزینه مناسبی برای میهمانی‌های خانوادگی و جمع‌های دوستانه باشد. مخصوصا وقتی با یک لیوان چای ایرانی خوش‌عطر همراه شود و دلنشین‌ترین مزه را به مهمانان هدیه کند. کیک موز و هویج یک کیک مناسب است، چرا که علاوه بر دستور تهیه آسان و سریع، عطر و طعم لذیذی نیز دارد.

مواد لازم

آرد شیرینی‌پزی: ۲۹۰ گرم

جوش شیرین: ۱/۲ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر: ۲ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

کره: ۱۰۰ گرم

تخم‌مرغ: ۲ عدد

شکر: ۲۰۰ گرم

موز پوره شده: ۳ عدد معادل ۲۰۰ گرم

پوست لیموترش رنده شده: یک قاشق چای‌خوری

هویج رنده شده: یک پیمانه

طرز تهیه

در ابتدا آرد شیرینی‌پزی را با مقدار گفته شده از جوش شیرین مخلوط کنید. سپس بکینگ پودر را با نمک ترکیب کرده و ۲بار الک کنید. پس از یکدست شدن و الک کردن، آن را به مواد اولیه بیفزایید.

سپس به این مخلوط کره و تخم‌مرغ‌ها را اضافه کرده و قدری هم بزنید که یکدست شده و رنگ کرم مانندی به‌خود بگیرد. در این مرحله شکر را به مواد افزوده و مخلوط کنید تا دانه‌های شکر در مواد حل شود. سپس موزی را که به‌خوبی پوره کرده اید به مواد اضافه کنید و با همزن بزنید تا یکدست شود. همچنین برای عطر بیشتر می‌توانید پوست لیموترش رنده شده را اضافه کنید و با همزن برقی ابتدا با دور کند و سپس با دور تند مخلوط کنید تا همه مواد ترکیب شوند. در پایان نیز هویج را که با دنده درشت رنده کرده اید، به ترکیب اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

خمیر آماده را در قالب میان‌تهی به قطر ۲۲ بریزید و در فر که با دمای ۱۷۰ درجه داغ شده به‌مدت ۵۰ تا۶۰ دقیقه بپزید. توجه داشته باشید تمام مواد باید به دمای محیط برسند و سپس مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین حتما قبل از گذاشتن قالب داخل فر، فر را کاملا داغ کنید.

منبع: برترین‌ها

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها