کد خبر: 622633
تاریخ انتشار :

5 شهر پر طرفدار برای سفر در تابستان

دراین مقاله قصد داریم 5 شهر پرطرفدار برای سفر در تابستان را به شما معرفی کنیم.

5 شهر پر طرفدار برای سفر در تابستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با شروع فصل گرما گردشگران به مناطق ییلاقی و سردسیری سفر می‌کنند؛ مناطقی سرسبز که معمولا در میان کوه‌ها یا کوهپایه‌ها قرار گرفته‌اند. تنوع اقلیمی و جغرافیایی ایران گزینه‌های زیادی پیش روی ما قرار می‌دهد؛ هر چند سال‌های اخیر با گرم شدن زمین و کشور ماه‌های سفر به این مناطق محدود شده است اما همچنان یکسری از شهرها محبوبیت خودشان را برای سفر در گرما حفظ کرده‌اند. ییلاقات شمال کشور، استان اردبیل، آذربایجان‌ها و بخش‌های از استان‌های غربی مناطق پرطرفدار برای سفر در تابستان هستند. از آنجا که این مقاصد در بافت کوهستانی قرار دارند، در روزهای تابستان آفتاب تیزی را تجربه می‌کنند، بنابراین حتما پیش از سفر آب و هوا را چک کنید تا با آفتاب داغ غافلگیر نشوید! دراین مقاله قصد داریم 5 شهر پرطرفدار برای سفر در تابستان را به شما معرفی کنیم.

ماسال؛ سرزمین بچه‌های آلپ در ایران

اگر الان حدود 30 تا 40 سال داشته باشید، حتما کارتن بچه‌های آلپ با آن مناظر بکر را به خاطر می‌آورید. تماشای مراتع و کوهپایه آلپ با صدای گله که حس نوستالژی را القا می‌کند، در ییلاقات ماسال رویایی است که به واقعیت می‌پیوندد. ماسال یکی از شهرهای استان گیلان است که در آن ییلاقات زیبایی وجود دارد. جنگل‌های سبز منطقه و مراتع سبز ارتفاعات در شرایط جوی خاصی پوشیده از مه می‌شوند و اقیانوسی از ابر را شکل می‌دهند. کلبه‌های چوبی ییلاق جایی مناسب برای اقامت طبیعت‌گردهاست؛ اقامتگاهی که خود بخشی از جاذبه‌ی سفر خواهد بود. در مقاله ماسال جغرافیای ییلاقی و تابستانی گیلان بیشتر از این منطقه بخوانید.

کلاردشت؛ ییلاقی در میانه‌ی جاده چالوس

2

از جاده چالوس که به سمت مرزن آباد حرکت کنید، جایی در همین مسیر می‌توانید به یکی از شهرهای تابستانی خنک بروید. این منطقه محبوب دو دسته از گردشگران شمال برو است؛ افرادی که به دنبال استراحت در ویلاهای لوکس هستند و افراد طبیعت‌گرد که به ییلاق مازیچال در ارتفاعات کلاردشت می‌روند. در مسیر ییلاقی از جنگل‌های زیبای مه گرفته عبور می‌کنید تا به ارتفاعی می‌رسید که تنها مرتعی سبز با چشم انداز دریای خزر می‌بینید.

سوادکوه؛ جنگلی بر روی کوهستان

منطقه سواد کوه در میانه‌ی مسیر فیروزکوه به قائم شهر قرار گرفته است. این منطقه در دل جنگل‌های انبوه و درختان سر به فلک کشیده جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد که اگر از اهالی تهران باشید در سفرهای یک روزه هم می‌توانید تجربه دلچسبی از گشت و گذار در این منطقه به دست آورید. رودخانه پلنگ دره، هفت آبشار شیرگاه و دریاچه لفور تفریحاتی مانند رودخانه نوردی، آبتنی و قایق سواری را در انتخاب‌های شما می‌آورد که سفر به این منطقه در تابستان را خنک‌تر می‌کند. اقامت در کلبه‌های چوبی و جنگلی سوادکوه برنامه سفر شما را کامل‌تر می‌کند و فرصت بیشتری برای بازدید از جاذبه‌های مختلف فراهم می‌نماید. با اجاره اقامتگاه از سایت هومسا فرآیند رزرو را به صورت آنلاین و مطمئن طی کنید. این سایت به شما کمک می‌کند با مقایسه واحدهای مختلف، اقامتگاهی متناسب با سلیقه و بودجه خود در کمترین زمان ممکن انتخاب نمایید.

مشگین شهر؛ ییلاقی در دامنه‌های سبلان

3

استان اردبیل از آن جاهاییست که در فصل تابستان گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. اسالم، خلخال، سرعین، مشگین شهر، دشت مغان همگی از مقاصد جذاب سفر در تابستان هستند. مشگین شهر در دامنه سبلان قرار گرفته، بنابراین دور از ذهن نیست که تصور کنیم حتی در نیمه مرداد هم با آب و هوایی سرد مواجه شویم. چشم انداز زیبای سبلان، عشایر شاهسون، اکوکمپ دورنا، پل معلق، شهر تاریخی یئری و جهنم دره تنها چند مورد از جاهای دیدنی این شهر است که در فصل گرم سال می‌توان از آنها بازدید کرد.

آبتنی در آبگرم‌های سرعین

خنکای شهر سرعین و وجود آبگرم‌های درمانی باعث شده در فصل گرم تابستان این شهر از گزینه‌های اول برای سفر باشد. البته با وجود بیماری اپیدمی در حال حاضر امکان استفاده از فضاهای آبی سرعین امکان پذیر نیست اما سفر پس از کرونا می‌تواند دوباره رونق و شلوغی را به این شهر بازگرداند. از دیگر جاذبه‌های این شهر پیست اسکی آلوارس است که در تابستان نیز منظره زیبایی پیش روی چشم‌هایتان قرار می‌دهد.

پیشنهادهای دیگر برای سفر در تابستان

همانطور که در بالا اشاره کردیم، استان‌های شمالی، غربی و شمال غربی در فصول گرم سال از مقاصد پرطرفدار گردشگران زیادی می‌شود که از گرما فرار کردند و به دنبال هوایی تازه در دل طبیعت بکر هستند. استان چهارمحال بختیاری و رفتینگ در اروند رود، مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد، مناطقی خاص از خراسان شمالی، روستاهای پلکانی کردستان، آبشارهای لرستان، جلفا، ماکو و کلیبر در آذربایجان‌ها و دیگر ییلاقات سه استان شمالی کشور از جمله مقاصد تابستانی برای گردشگران تفریحی و طبیعت‌گرد هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها