کد خبر: 622635
تاریخ انتشار :

چرا از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنیم؟

تبلیغات در گوگل چیست؟/ آشنایی با هزینه و انواع تبلیغات در گوگل

در این مطلب با نکات لازم برای ایجاد تبلیغات در گوگل آشنا می‌شویم.

تبلیغات در گوگل چیست؟/ آشنایی با هزینه و انواع تبلیغات در گوگل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دیده شدن در موتور جستجوی گوگل براساس کلیدواژه‌ها نیازمند استفاده از روش‌های سئو سایت و سئو محتوا است. این روش‌ها در کوتاه‌مدت، نتایج لازم را فراهم نمی‌کنند؛ بنابراین استفاده از تبلیغات گوگل یا گوگل ادز (Google Ads) راه حلی مناسب برای وب‌سایت‌هایی است که به‌تازگی راه‌اندازی شده‌اند یا بهینه‌سازی لازم را انجام نداده‌اند. در این مطلب با نکات لازم برای ایجاد تبلیغات در گوگل آشنا می‌شویم.

تبلیغات در گوگل چگونه است؟

تبلیغات در گوگل از نوع تبلیغات کلیکی است. PPC یا Pay Per Click تبلیغاتی است که شما در آن تنها به ازای کاربری که با کلیک وارد صفحه شما شده است، هزینه می‌پردازید. یکی از مشهورترین روش‌های تبلیغات کلیکی گوگل، تبلیغ براساس کلیدواژه است. زمانی که کاربر، کلیدواژه موردنظر شما را جستجو می‌کند، موتور جستجوی گوگل، صفحات مورد نظر شما را که دارای همان کلیدواژه هستند، در بالا یا پایین صفحه نخست جستجو نشان می‌دهد. برخی از مزایای استفاده از تبلیغات گوگل عبارتند از:

  • می‌توانید با بودجه کم سرمایه‌گذاری و تبلیغ کنید
  • قیمت تبلیغات گوگل فقط به ازای بازدید از سایت محاسبه می‌شود
  • تبلیغات شما در مکان‌هایی مناسب نمایش داده می‌شوند
  • شانس تعامل شما با مشتریان افزایش می‌یابد
  • سایت شما در صفحه نخست گوگل نمایش داده می‌شود
  • نرخ بازگشت سرمایه در این روش، قابل قبول است

انواع تبلیغات گوگل

هرگونه تبلیغ در گوگل نیازمند استفاده از پلتفرم گوگل ادز است. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ پرگاس این افتخار را داریم که می‌توانیم میزبان شما برای اجرای انواع تبلیغات در این پلتفرم باشیم. با استفاده از گوگل ادز کمپین‌های تبلیغاتی گوناگونی را می‌توان ایجاد کرد که برخی از آن‌ها برای کاربران ایرانی در دسترس نیست و برخی دیگر در دسترس هستند. این شیوه‌های تبلیغاتی یا کمپین‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

2

کمپین جستجو (Search Campaign)

کمپین جستجو همان روش رایج تبلیغات در گوگل است. صفحات شما در بین نتایج نخست جستجوی ارگانیک نمایش داده می‌شوند. نشانه این نوع از تبلیغ، حروف اختصاری (ad) است که در کنار آدرس صفحه شما ظاهر می‌شود.

کمپین ویدئو (Video Campaign)

این کمپین با استفاده از ظرفیت یکی از زیرمجموعه‌های شرکت گوگل، یعنی یوتیوب کار می‌کند. یوتیوب بزرگ‌ترین شبکه ویدئویی جهان است و شما با استفاده از پلتفرم گوگل ادز می‌توانید تبلیغات ویدئویی کلیکی ایجاد کنید.

کمپین خرید (Shopping Campaign)

این کمپین برای کاربران ایرانی فعال نیست؛ اما به هر حال اگر کاربر، قصد خرید محصولی را داشته باشد؛ محصولات تبلیغاتی کسب‌وکارهای مختلف، با استفاده از همان روش کلیکی، بالاتر از محصولات دیگر، نشان داده می‌شوند.

کمپین اپلیکیشن (APP Campaign)

اگر نرم‌افزاری برای موبایل طراحی کرده‌اید و می‌خواهید از طریق گوگل آن را در معرض فروش یا دانلود رایگان بگذارید، این کمپین برای شما مناسب است. در کمپین اپلیکیشن امکان تبلیغ هر نوع اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS وجود دارد.

کمپین اسمارت (Smart Campaign)

در این کمپین شما می‌توانید ترکیبی از تصویر را با متن در سراسر گوگل از جمله گوگل مپ به‌عنوان تبلیغات استفاده کنید. با استفاده از این کمپین، بازدید از فروشگاه بیشتر می‌شود و اقدامات انجام شده در سای شما بیشتر دیده می‌شود.

کمپین دیسکاوری (Discovery Campaign)

کمپین دیسکاوری به دنبال فضاهایی در گوگل، یوتیوب و جیمیل می‌گردد، تا تبلیغات شما را در آن‌ها نمایش دهد. بدین ترتیب تبلیغات شما در هر فضایی که گوگل ادز کشف کند، نمایش داده می‌شود. این کمپین همچنین براساس کلیدواژه عمل نمی‌کند.

کمپین دیسپلی (Display Campaign)

این کمپین با کمپین سرچ گوگل ادز تفاوت دارد؛ شاید شما هم در زمان پستجو در سایت‌های مختلف، حتی سایت‌های خارجی دیده باشید که بنرهای تبلیغاتی گوگل در فضای داخلی سایت‌های مختلف وجود دارد. این، همان شیوه کاری کمپین دیسپلی است. این کمپین تبلیغات خود را به 3 صورت نمایش می‌دهد که عبارتند از:

  • Smart Display Campaign: به صورت پیش‌فرض توسط گوگا پیشنهاد داده می‌شود و بازده مناسبی دارد.
  • Standard Display Campaign: تنظیمات اتوماتیک و تنظیمات شخصی در این نوع از کمپین دیسپلی ارائه می‌شوند
  • Gmail Campaign: این نوع از تبلیغات که در بخش پروموشن قرار می‌گیرد، ایمیل‌هایی مرتبط را برای کاربران ارسال می‌کند؛ یک فرم شخصی تبلیغاتی برای ارتباط با مشتریان احتمالی.

قیمت تبلیغات گوگل چقدر است؟

تبلیغات در گوگل قیمت مناسبی دارد. هزینه این تبلیغات برای ایرانیان به‌طور متوسط، 5 تا 6 سنت است؛ اما حتی با 1 تا 2 سنت هم می‌توان در گوگل تبلیغ کرد. منظور ما از ارقامی مانند: 5 یا 6 سنت، این است که گوگل، قراردادی با شما می‌بندد تا براساس کلیدواژه یا شرایط مورد نظر شما، تبلیغ انجام شود، سپس براساس هر کلیک انجام شده بر روی آدرس صفحه شما، 5 یا 6 سنت یا هر رقمی که توافق شده است، دریافت می‌گردد.

استراتژی تبلیغ در گوگل

تبلیغات در صفحه اول گوگل به‌طور قطع شما را به نتایج دلخواه‌تان خواهد رساند؛ ولی به این شرط که برای این کار، آگاهی کافی داشته باشید و از استراتژی مناسب در زمینه هزینه‌گذاری کلیدواژه‌ها، انتخاب کمپین و انتخاب افزونه‌ها استفاده کنید. درست به‌همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم برای آغاز تبلیغات در گوگل از شرکت‌هایی استفاده کنید که با کادری باتجربه و آگاه، این خدمات را به شما ارائه می‌دهند.

3

تبلیغ اثربخش در گوگل را با پرگاس تجربه کنید

شرکت پرگاس انفورماتیک یکی از شرکت‌های باسابقه و فعال در زمینه طراحی، سئو و بهینه‌سازی سایت، تبلیغات کلیکی گوگل و راه‌اندازی باشگاه مشتریان است. تیم حرفه‌ای پرگاس می‌تواند با ایجاد استراتژی مناسب، بهترین تجربه خرید تبلیغات کلیکی گوگل را با استفاده از انتخاب کلیدواژه‌های مناسب، ایجاد استراتژی هزینه‌گذاری یا تبلیغات بنری برای شما فراهم کند. عاملی که باعث افزایش بازدید و افزایش مشتریان شما در کوتاه‌مدت می‌شود.

از دیگر خدمات شرکت پرگاس انفورماتیک، می‌توان به طراحی انواع سایت‌های اختصاصی کسب‌وکار، وب‌سایت فروشگاهی و سایت‌های خبری یا آموزشی اشاره کرد. کارشناسان ما همچنین می‌توانند با دانش و تخصص خود در زمینه سئو سایت، باعث افزایش رتبه شما در الگوریتم‌های گوگل و افزایش ترافیک سایت شما بشوند. با آژانس دیجیتال مارکتینگ پرگاس، سطحی نوین از بازاریابی اینترنتی را تجربه کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها