کد خبر: 623293
تاریخ انتشار :

مشخصات مردان ممنوعه برای ازدواج!

تبیان/ شاید شما هم جزو دخترانی باشید که تجربه آمد و رفت خواستگاران زیادی را داشته اند. خواستگارانی که با اشتیاق می آیند، اما بعد از رفتنشان دیگر خبری از آنها نمی شود. چرا این اتفاق می افتد؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دلیل رفتن و برنگشتن خواستگارها، همیشه نپسندیدن شما و وجود تفاوت میان تان نیست. گاهی آنها می روند چون اساسا قرار نبوده بمانند! آنها می روند چون خواستگاری برایشان مقدمه ازدواج نیست. یک بازی سرگرم کننده است که قرار نیست پایان بگیرد. این پسرها از مشکلی در وجود خودشان رنج می برند که نمی توانند هیچ کدام از دخترهایی را که مثل شما به خواستگاری شان می روند، انتخاب کرده و زندگی شان را با آنها ادامه دهند.
حتما می پرسید این پسرها دیگر چه موجوداتی هستند! ما برایتان می گوییم!
پسرهای مامانی
پسرهایی را دیده اید که سال هاست برای صدمین بار با یک دسته گل به خواستگاری می روند، اما هنوز هم ازدواج نکرده اند؟! اینها همان هایی هستند که در تصمیم گیری های کوچک زندگی شان هم یا وابسته به والدین اند یا همیشه ترس از تعهد دارند و پای کار که می رسد جا می زنند!
اتفاقا برعکس چیزی که فکر می کنید اصلا هم آدم های غیر قابل تحملی نیستند، بلکه خیلی هم دوست داشتنی، صلح طلب، مهربان و سازگار به نظر می رسند. شاید برای شما هم سوال باشد، پس چرا ازدواج نمی کنند؟! جواب سوالتان اینجاست
بسیاری از این پسرها استقلال شخصیتی ندارند؛ یعنی خودشان تصمیم گیرنده نیستند و اصطلاحا پسر مامان هستند! مادرهای این پسرها، در ظاهر زیاد برای پسرشان خواستگاری می روند اما در باطن می خواهند پسر در کنارشان باشد و از درون دوست ندارند پسرشان را با فرد دیگری به نام عروس تقسیم کنند. مادرها در این شرایط می گویند هدف مان موفقیت پسرمان است، درصورتی که هدف این مادر حفظ پسر در کنار خودش است؛ این نوع مادرها شاید به دلیل اینکه در زندگی با همسرشان رابطه خوبی نداشته اند، حالا می خواهند پسر را در کنار خود نگه دارند.
بی مسئولیت ها
بعضی ها را هم می بینید که بسیار خوبند، زیادی به شما نزدیک می شوند، سعی می کنند به شما توجه نشان دهند اما ازدواج نمی کنند. وقتی از این افراد می پرسید برنامه شما برای آینده چیست؟ با جواب هایی مثل من مزاحم شما نمی شوم، شما خیلی از من ارزشمندتر و سر تر هستید و من به درد شما نمی خورم، مواجه می شوید. شاید برای دختر خانمی که مخاطب این مطلب است کمی تلخ به نظر برسد، اما حقیقت این است که این افراد در غالب موارد و با طرق مختلف خودشان در فرآیند رابطه (به هر نحوی) عنوان می کنند، اهل پذیرفتن مسئولیت نیستند؛ اما شما در ذهن مدام رویاپردازی و خیالبافی می کنید.
ناتوان از نه گفتن
خواستگاری رفتن برای برخی پسرها معنایی جز عمل کردن به خواسته والدینشان ندارد. آنها به خواستگاری می روند چون می خواهند با فشار عرف و خانواده برای ازدواج کردن، کنار بیایند. وقتی پسری به هر دلیلی انگیزه ای برای ازدواج ندارد و از طرف خانواده یا اجتماع مورد فشار قرار می گیرد، ممکن است موقتا با خواستگاری رفتن موافقت کند و بعد، با بهانه تراشی و ایراد گرفتن، از زیر بار ازدواج شانه خالی کند. برخی پسرها حتی ممکن است کسی را برای ازدواج در نظر داشته باشند اما خانواده با آنها مخالفت کند. آنها به عنوان یک حربه، به خواستگاری دختران متعدد می روند تا به خانواده بقبولانند که دلشان به هیچ کس دیگری، جز دختری که انتخاب کرده اند بند نشده و نمی شود. بنابراین خانواده را خسته و وادار به موافقت کنند. آنها توانایی نه گفتن به فشارهای خانواده را ندارند و از این طریق سعی می کنند، مشکل شان را حل کنند.
بی تکلیف ها
به این ها اصطلاحا «مرد نرم» گفته می شود؛ یعنی هنوز استخوان و در واقع قدرت تصمیم گیری ندارند و مستقل نیستند، چه نسبت به خانواده و حتی گاهی نسبت به خودشان. این مردها برای زندگی مشترک انتخاب درستی محسوب نمی شوند؛ حتی اگر این روابط به ازدواج سوق داده شود هم آخرش داستان می شود. اینها رشد شخصیتی درستی نداشته اند. نوجوان های ابدی هیچ نقطه عطفی در زندگی شان متصور نیستند؛ چون از نظر سنی مثلا 33 ساله اند اما از بعد روانی رشد یک مرد 33 ساله را طی نکرده اند. اینها بالا و پایین و سختی های زندگی را نچشیده اند. یاد نگرفته اند تعهد یعنی چه و چون از لحاظ روانی پخته نیستند به تلنگری می شکنند.
وابسته های آویزان
بسیاری از این افراد در زندگی احساس کافی بودن نمی کنند و خودشان را موجودی ارزشمند نمی دانند. کلا از کسی که به شما می گوید اگر تو نباشی من می میرم، باید بترسید. این فرد خودش به شخصه هویت ندارد و می خواهد از هویت شما تغذیه کند. اینها خودکم بینی دارند که به مهرطلبی می انجامد، نه مهرورزی. یعنی اگر یک ساعت تماس شان را جواب ندهید و بهشان لبخند نزنید، تو را محکوم به بی محبتی کرده و خودشان احساس بی ارزشی سهمگینی تجربه می کنند؛ درنهایت هم فکر می کنند تو مقصر بوده ای.
این ها خط قرمز ازدواجند
در یک کلام یادتان باشد که حتی اگر همیشه مجرد بمانید بهتر است تا این که با یک فرد وابسته، ناتوان از تصمیم گیری و بی تکلیف ازدواج کنید. این مشخصات را یادداشت کرده و همیشه جلوی چشمتان بگذارید. مشخصات مردان ممنوعه برای ازدواج:
- کسانی که تکلیف شان با زندگی خودشان مشخص نیست.
- نظر مستقل ندارند و مدام نظرشان را تغییر می دهند.
- باتوجه به سن شان دستاورد مناسبی کسب نکرده اند.
- به زمین و زمان بد می گویند اما از شما تعریف می کنند.
- معتقد به رشد نیستند.
- از گذشته شان رضایت ندارند و فقط دنبال مقصر می گردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها