کد خبر: 13303
تاریخ انتشار :

پورمحمدی: نباید از تحریم استقبال کنیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عصر دیروز 25 آذر با حضور در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، نشست مشترکی با اعضای اتاق بازرگانی، اصناف و بازاریان این استان داشت.

مهمترین بخش صبحت های پورمحمدی در این دیدار را در زیر بخوانید:

* مقام معظم رهبری به عنوان عالی‌ترین مقام دینی کشور توجه خاصی به مقوله‌های اقتصادی دارند که این مهم را می‌توان در نام‌گذاری عناوینی که ایشان برای چند سال اخیر برگزیده‌اند مشاهده کرد. برای نظام اسلامی پیشرفت بدون عدالت و قسط، آرمان نیست. اگر تولید ناخالص ملی بالا برود ولی بروز شکوفایی این مسئله در مناطق خاصی صورت گیرد و بسیاری از مناطق دیگر کشور همچنان نابرخوردار باشند، مورد نظر نظام اسلامی نیست. چه این‌که پیشرفت باید توأمان با عدالت و توزیع عادلانه ثروت و امکانات باشد.

* ما نباید از تحریم استقبال کنیم، چرا که دلیلی ندارد در شرایط تحریمی زندگی کنیم. ما باید تحریم‌ها را بشکنیم و تحریم کنندگان را از عملکردشان پشیمان کنیم. یکی از راه‌های این پشیمانی، اهتمام فعالان اقتصادی به مشارکت هر چه بیشتر در عرصه اقتصادی و سازندگی کشور است.

* راه مقابله با تحریم‌ها، تأکید و توجه به صنعت، معدن و تجارت است و باید تولید، کار و جذب سرمایه در دستور کار فعالان اقتصادی قرار گیرد. صندوق توسعه ملی ظرفیت مناسبی برای تأمین اعتبار پروژه‌های استانی است. منابع این صندوق برای کمک به بخش خصوصی کشور در نظر گرفته شده است و دولت حق استفاده از این صندوق را ندارد.

* طراحی مدلی برای این‌که هر استانی سهم به خصوصی از منابع صندوق توسعه ملی داشته باشد ضروری است.با تصویب مجلس شورای اسلامی ده درصد از منابع این صندوق تبدیل به ریال شده و در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرد و فعالان دیگر بخش‌ها نیز می‌توانند از سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی در جهت پروژه‌های خود استفاده کنند.

*مدل توسعه استان کردستان الزاماً همانند دیگر استان‌ها نیست و کاری که باید شما بکنید این است که امتیازات و ظرفیت‌های استان خود را آمایش کنید و پس از آن نسبت به توسعه فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی اهتمام داشته باشید و بدانید که مجموعه نظام نیز در این امر پشتیبان شما هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها