کد خبر: 616767
تاریخ انتشار :

هر انسان برای رفع نیاز حقوقی خود در جوامع مدرن چگونه باید از مشاوره حقوقی استفاده کند؟

در مرقومه حاضر قصد داریم تا به پرسش های شما در باب مشاوره حقوقی تخصصی، مشاور حقوقی متخصص، مشاور حقوقی خوب، مشاوره حقوقی در تهران، سایت مشاوره حقوقی و خدمات مشاوره حقوقی پاسخ داده و نقاط مبهم این مسائل را برای شما تبیین نماییم.

هر انسان برای رفع نیاز حقوقی خود در جوامع مدرن چگونه باید از مشاوره حقوقی استفاده کند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در جهانی زندگی می‌کنیم که به دلیل تخصصی شدن کارها، انسان‌ها در انجام امور خود همچون دانه‌های زنجیر به یکدیگر متصل بوده و از خدمات یکدیگر استفاده می نمایند. به عنوان مثال زمانی که فردی قصد مصرف دارویی را دارد به سراغ پزشک متخصص رفته و از مشورت و دستورات ایشان استفاده می نماید، زمانی که فردی از لحاظ روحی دچار مشکل شود نزد روانکاو یا روان پزشک رفته و از وی مدد می‌جوید و در موارد دیگر نیز نزد متخصصی امر می رویم و از رهنمودهای آنان بهره مند می شویم اما در موارد قضایی و حقوقی اکثر افراد خود را صاحب نظر و بی نیاز از مشاوره حقوقی می دانند و بر اساس تفکرات و نظرات خود عمل نموده و در بسیاری از مواقع نیز دچار مشکل می شوند. در مرقومه حاضر قصد داریم تا به پرسش های شما در باب مشاوره حقوقی تخصصی، مشاور حقوقی متخصص، مشاور حقوقی خوب، مشاوره حقوقی در تهران، سایت مشاوره حقوقی و خدمات مشاوره حقوقی پاسخ داده و نقاط مبهم این مسائل را برای شما تبیین نماییم.

پیش از ورود به موضوع شاید بهتر است اینگونه توضیح دهیم که مشاوره در امور و دعاوی حقوقی از افراد متخصص همچون پیشگیری از ابتلا به بیماری و رعایت بهداشت است و همانگونه که در ایام پاندمی کرونا از ماسک استفاده می کنیم، دست ها را می شوییم و فاصله اجتماعی را رعایت می کنیم تا به این ویروس ملعون دچار نشویم، با اخذ مشاوره حقوقی از افراد متخصص نیز مبتلا به دعاوی و شکایات در محاکم نخواهیم شد.

شرایط دریافت مشاوره حقوقی تخصصی

2

بسیاری از مواقع پیش آمده که در سطح جامعه با افرادی مواجه شده ایم که از مراجعه به پزشک خودداری نموده و بر مبنای جست و جو در فضای مجازی یا تجربیات پیشین خود در مواجهه با بیماری ها نسبت به استفاده از قرص و شربت و به طور کلی دارو اقدام می نمایند و گرچه در برخی از موارد از این رفتار خود پاسخ مثبت می گیرند اما عموماً زمانی که خود درمانی پاسخ نمی دهد نزد پزشک رفته و با وضعیتی وخیم از ایشان انتظار دارند تا معجزه نموده و بیماری آنان را درمان کند و مجبور به صرف هزینه های زیاد و بعضاً متحمّل شدن تبعات و آسیب های جبران ناپذیری می‌شوند. این دسته افراد اغلب راهکارهای مورد استفاده خود را به مسائل دیگران تعمیم داده و این درمان ها را به دیگران نیز پیشنهاد می کنند و گاهی خواسته یا ناخواسته باعث ورود آسیب های جدی به آنان می شوند. این روحیه گاهی به سایر حوزه ها هم سرایت کرده و افراد در حوزه تخصصی حقوق نیز نه تنها احساس بی نیازی از وکیل و مشاور می نمایند بلکه به دیگران نیز مشاوره حقوقی می دهند، حتی به غلط! در حالی که در بسیاری از مواقع خود وکلا و مشاورین حقوقی متخصص نیز با وجود تجربه چندین ساله و دانش پیشین، بدون بررسی مستندات، ادله و مدارک مرتبط با موضوع و مطالعه و تفقّه در قوانین و مقررات و عرف جاری، امکان ارائه مشاوره در آن زمینه به خصوص را نخواهند داشت و در لحظه به سوالات مطروحه پاسخ نمی دهند.

بنا بر این زمانی که قصد انجام دادن یا ندادن کاری را داریم که ممکن است تبعات حقوقی داشته باشد یا زمانی که با پرسش یا مسأله‌ای مواجه می شویم لازم است تا نسبت به اخذ مشاوره حقوقی تخصصی و دقیق اقدام نماییم و از این طریق ضریب خطر مواجه شدن با مسائل جدی حقوقی و پیگیری قضایی، موضوع را از طریق محاکم ذی‌صلاح دادگستری اعم از حقوقی و کیفری را کاهش دهیم.

چگونه یک مشاور حقوقی خوب را تشخیص دهیم و از خدماتش استفاده کنیم؟

3

بسیاری از دوستان و آشنایان در ملاقات هایی که اتفاق می افتد این پرسش را مطرح می کنند که بهتر است از چه فرد یا افرادی مشاوره حقوقی بگیریم و در واقع مشاور حقوقی خوب را چگونه شناسایی کنیم؟

در پاسخ به این سوال می توان ساعت ها صحبت کرد و سطرهای متعددی نوشت اما به صورت خلاصه باید بدانیم که هر فردی به محض قبولی در رشته حقوق تبدیل به مشاور حقوقی نمی شود و ارائه مشاوره حقوقی نیازمند اشراف به قوانین و مقررات و موضوع سوال و نیز تخصص و تجربه در این زمینه است. تمامی فارغ التحصیلان حقوق در دوره کارشناسی عمومات حقوق را مطالعه کرده و نسبت به اغلب حوزه ها اطلاعات نسبتاً خوبی را کسب می نمایند اما عملاً و عقلاً امکان پذیر نخواهد بود که یک فرد در تمامی حوزه های حقوقی متخصص شده و نسبت به مقررات، آیین نامه ها، دستورالعمل‌ها، بخشنامه ها، مصوبات، آراء وحدت رویه و سایر متون مرتبط آگاه بوده و دانش نسبتاً عمیقی را کسب نماید و تجربیات مرتبط با آن موضوع را نیز داشته باشد. به همین دلیل به زعم نگارنده، مشاور حقوقی خوب فردی است که در یک یا چند حوزه تخصصی حقوق به ارائه مشاوره پرداخته و به عنوان وکیل سابقه دعاوی متعدد در آن حوزه را داشته یا به عنوان مشاور متخصص چندین سال سابقه کار عملی و اجرایی متفاوت در آن حوزه را در توشه دانش خود حمل نماید.

شرایط اخذ مشاور حقوقی و دریافت مشاوره حقوقی تخصصی از طریق سامانه دادیاب

در گذشته یافتن مشاورین حقوقی متخصص و کارآزموده امری نه چندان راحت بود اما امروزه ورود تکنولوژی به عرصه ارائه خدمات حقوقی، دسترسی را برای هموطنان در اقصی نقاط کشور، تسهیل نموده است. در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی، مشاوره حقوقی تخصصی، مشاور حقوقی متخصص و خوب، مشاوره حقوقی در تهران، مراجعه به سایت مشاوره حقوقی یا درخواست خدمات مشاوره حقوقی دارید، پیشنهاد می‌شود به سامانه دریافت مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل "دادیاب" مراجعه کنید تا با دسترسی به بیش از دویست وکیل پایه یک دادگستری، کارآموز وکالت و مشاور حقوقی متخصص، با پرداخت مبلغی ناچیز یا به صورت رایگان، از طرق مختلف پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و مشاوره حقوقی مورد نیازتان را نیز اخذ نمایید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها