کد خبر: 617078
تاریخ انتشار :

چگونه با کتابخوانی استرس ایام قرنطینه را کنترل کنیم؟

مقرون به صرفه‌ترین کاری که می‌تواند نگرانی ایام قرنطینه را کاهش دهد مطالعه و کتابخوانی است.

چگونه با کتابخوانی استرس ایام قرنطینه را کنترل کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حالا که جهان با ویروس کرونا می‌جنگد، شرایط به طور کلی تغییر کرده است. بیشتر افراد دورکار شده‌اند و از منزل به کار خود می‌پردازند. با توجه به شیوع ویروس کرونا، در ایام فراغت و  آخرهفته‌ها هم، مانند بسیاری از کشورهای دیگر بیشتر افراد، مجبور به خانه‌نشینی هستند. دورهمی و سفرهای همگی ما به حداقل رسیده است و زندگی جامعه ما نیز شکل دیگری پیدا کرده است. با این حساب، وقت و فرصت بیشتری داریم تا به نیازهای شخصی توجه کنیم. ناگفته پیداست؛ استرس و نگرانی‌هایمان هم زیادتر از قبل شده‌اند و باید چاره‌ای بیندیشیم. مقرون به صرفه‌ترین کاری که می‌تواند نگرانی ایام قرنطینه را کاهش دهد مطالعه و کتابخوانی است.

چرا در ایام قرنطینه کتابخوانی کمک کننده است؟

امروزه همه‌ ما برای نگاه کردن و گشتن در صفحات مجازی زمان بیشتری صرف می‌کنیم. اما با دیدن و شنیدن اخبارهای ناگوار در سراسر دنیا غمگین‌تر هم می‌شویم.  قصد ما این نیست که بگوییم صفحات مجازی را کنار بگذارید. خیر! بلکه در نظر داریم شما بتوانید صفحات مجازی خود را مدیریت کنید. شاید بپرسید چگونه؟

 در طول شبانه روز حداقل یکبار می‌توان بخشی از گردش در پلتفرم‌های مختلف مجازی را  به جستجوی کتاب اختصاص داد و کتابی مناسب برای مطالعه انتخاب کرد. همچنین پس از مطالعه کتاب، نقدها و یادداشت‌های نوشته شده درباره‌ کتاب را سرچ کنیم و با نظرات گوناگون آشنا شویم.

در این فرصت ذهن متوجه کتاب و اطلاعات تازه آن است. فرقی نمی‌کند، رمان بخوانیم یا فلسفه یا تاریخ. در همه این موارد ما به آنچه می‌خوانیم توجه می‌کنیم و برای مدتی مغز ما علاوه بر ورزش عضلانی از استرس‌های به وجود آمده دور می‌شود.

زمانی‌که ویروس کرونا همه‌گیر شد، در بیشتر نقاط دنیا مردم به مطالعه بیشتر روی آوردند. کتاب‌هایی که بتواند به آنها اطلاعاتی از آنفولانزای اسپانیایی و یا همه‌گیری طاعون و وبا بدهد. همچنین کتاب‌های تاریخی که درباره بیماری‌ها باشد و چگونگی رفتار مردم را گزارش کرده باشد. خیلی‌ها بیان کردند با مطالعه توانسته‌اند بر اعصاب خود مسلط شوند. کتاب «طاعون» نوشته «آلبر کامو» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها شد. در ایران هم افراد بسیاری کتاب «طاعون» را خریداری کردند و به مطالعه آن پرداختند.

«رنه دکارت» جمله جالبی دارد که نقل آن خالی ا زلطف نیست. او می‌گوید:

The reading of all good books is like a conversation with the finest minds of past centuries.

Rene Descartes

خواندن همه کتاب‌های خوب مانند گفتگو با بهترین ذهن‌های قرن‌های گذشته است.

کاهش استرس در همه موارد برای بدن مفید است. وقتی در قرنطینه‌های امروزی شما دلهره و اضطراب کمتری داشته باشید پس سیستم ایمنی بهتری خواهید داشت. مقابله با ویروس کرونا امروزه در صدر اخبار جهان است، اما بهتر است راه‌های ساده برای غلبه را فراموش نکنیم. یعنی علاوه بر توصیه‌های بهداشتی جسم، به سلامت روان خود توجه بیشتری کنیم. یکی از غذاهای مناسب برای روان، کتاب‌های خوب هستند. کتاب‌های خوب، هم سطح دانش را افزایش می‌دهند، هم در زمان مطالعه از فشار و اضطراب روزمره شما را دور می‌کنند. احساس خوشایندی که همگی ما، بیش از هر چیزی در زمان کنونی به آن نیاز داریم. بنابراین می‌توانیم با کتابخوانی استرس ایام قرنطینه را کنترل کنیم.

چرا از کتاب فروشی آنلاین خرید کنیم؟

کتاب فروشی‌های آنلاین در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در بین علاقه‌مندان به کتابخوانی پیدا کرده‌اند. اما چرا ما خرید اینترنتی کتاب را به شما توصیه می‌کنیم؟ علل مختلفی برای این مسئله وجود دارد، اولین مورد این است که در هنگام خرید آنلاین می‌توانید قیمت کتاب مورد نظر را با سایر فروشگاه‌ها مقایسه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید. هنگامی که آنلاین کتاب می‌خرید.

امکان مطالعه نقدها را دارید و بعد از بررسی آن‌ها می‌توانید تصمیم بگیرید که آن کتاب را بخرید یا خیر. همچنین هنگام خرید آنلاین کتاب مورد علاقه خود، در هزینه و وقت خود صرفه جویی می‌کنید چون این کتابفروشی‌ها معمولا تخفیف‌های خوبی برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. دلیل بعدی این است که معمولا کتاب فروشی‌ها دارای محدودیت فضا بوده و همه محصولات را موجود ندارند یا دسترسی به آن‌ها ساده نیست، حال آنکه با خرید اینترنتی می‌توانید موجود بودن یا نبودن یک کتاب را خیلی ساده بررسی و سپس اقدام به خرید کنید.

اگر کتاب‌خوان بوده‌ای و هنوز «دیگری بودن» را کشف نکرده‌ای، یا اگر هنوز برای مطالعه در پی انگیزه‌های بیشتری هستی، جان کلام ما به تو این است: "حالا نوبت کتاب است". نوبت این که تو هم بخشی از روند همان همدردی باشی؛ این همدردی که جز از راه ارتباط با دیگری و درک و دریافت او حاصل نمی‌شود. 

بنوبوک جایی است که در آن خواندن برای‌مان یک وظیفه، تعهد، جبر یا ترس از جا ماندن از قافله کتابخوان‌ها نباشد. ما اینجا درباره کتاب‌ها حرف می‌زنیم، شما را با برگزیده‌های‌شان آشنا می‌کنیم و می‌کوشیم با رساندن کتاب‌ها به دست خواننده، آن‌ها را با جهان‌ها و آدم‌هایی نو پیوند دهیم و جزئی از جادوی قدرتمند کتاب‌ها باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها