کد خبر: 617256
تاریخ انتشار :

احمدی نژاد همچنان در صدر حاشیه ها

رای احمدی نژاد بیشتر است یا رئیسی؟

یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: به عقیده من تنها چهره ای که می تواند با به میدان آوردن توده های مردم انتخابات را پرشور کند احمدی نژاد است.

رای احمدی نژاد بیشتر است یا رئیسی؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«جواد آرین منش»، فعال سیاسی اصولگرا، در رابطه با فضای فعلی انتخابات در جریان اصولگرا با توجه به نزدیکی به انتخابات گفت: انتخابات نماد جمهوریت و مردم سالاری است و حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای پشتوانه ای برای نظام و سرمایه اجتماعی و مایه اقتدار و مشروعیت و مصونیت نظام است. قرار است انتخاباتی بزرگ و فراگیر داشته باشیم و قاعدتا انتظار می رود، فضای کشور متاثر از انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان و میان دوره ای مجلس و شوراهای شهر و روستا باشد.

او افزود: متاسفانه هنوز علایم و آثاری از مشارکت حداکثری و شور انتخاباتی وجود ندارد و انتخابات هنوز به دغدغه و اولویت مردم مبدل نشده است. یکی از دلایلی که معمولا گفته نشده، فاصله میان زمان ثبت نام و آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری و زمان انتخابات است و همچنین هنوز مردم و نخبگان نمی دانند چه کسی قرار است در صحنه حضور داشته باشد که حتی راجع به او صحبت کنند.

آربن منش تاکید کرد: نبود احزاب بزرگ سیاسی در کشور یک خلا جدی است که مانع از ایجاد فضای انتخاباتی در کشور می شود. صدا و سیما زور  می زند تا به طور تصنعی فضای کشور را در دست بگیرد و تغییری حاصل کند ولی گمان نمی شود موفق باشد. یکی از دلایل اصلی، غلبه مشکلات اقتصادی و رفاهی بر مسائل سیاسی و انتخاباتی است یعنی مردم دغدغه نان دارند نه دغدغه انتخابات.

این چهره اصولگرا خاطرنشان کرد: طبعا در چنین شرایطی یکی نقش شورای نگهبان مطرح است و بعد ورود آدم‌ های بزرگ و بعد نقش فضای مجازی و رسانه های نوین که می تواند در مشارکت حداکثری مردم نقش داشته باشد الان نه در اردوگاه اصلاح طلبان تحرکی جدی دیده می شود و نه چهره شاخصی پا به میدان می گذارد.

او اضافه کرد: به نظر می رسد کار به دست نیروهای درجه سه و چهار اصلاحات می افتد و به طور طبیعی آنها نمی توانند کوره انتخابات را گرم کنند پس انتخابات به جای انتخابات دو قطبی اصولگرا و اصلاح طلب به رقابتی درون اصولگرایی تبدیل خواهد شد. در درون اصولگرایی چهره ای که قدری می تواند عامل انسجام باشد رییسی است که صراحتا پا به میدان نگذاشته است. برخی نیروهای نزدیک به رییسی هم بلاتکلیف مانده اند چون در خود این مسئله قاطعیت نمی بینند و از این رو، انتخابات گرم نمی شود.

این چهره اصولگرا اظهار کرد: به عقیده من تنها چهره ای که می تواند با به میدان آوردن توده های مردم انتخابات را پرشور کند، احمدی نژاد است. من عقیده دارم در صورت تایید صلاحیت او توده های مردم پای صندوق رای می آیند و حتی من عقیده دارم با وجود رییسی هم باز احمدی‌نژاد رای بیشتری دارد ولی جوری رفتار می شود که گویی او رد صلاحیت شده است. در نظر سنجی نهادها نام او حذف می شود ولی حذف نام او موجب حذف خودش نمی شود.

او ادامه داد: برخی عقیده دارند هر هشت سال یکبار در کشور چرخش نخبگانی داریم. بعد از ۸ سال که دولت در دست اصلاحات بود اینبار نوبت اصولگرایان است. امروز با وجود فاصله ۵۰ روزه به انتخابات فضای کشور هیجان انتخاباتی ندارد و گرمایی از خود نشان نمی دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها