کد خبر: 617841
تاریخ انتشار :

اعلام شرایط ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری توسط شورای نگهبان

شورای نگهبان به منظور ساماندهی پروسه ثبت نام کاندیدا‌های شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، شرایط حداقلی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را به وزارت کشور ابلاغ کرد.

اعلام شرایط ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری توسط شورای نگهبان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شورای نگهبان در آخرین جلسه رسمی خود برای ساماندهی شرایط ثبت نام کاندیدا‌های شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مصوبه داشت.

بر اساس این مصوبه مقرر شده است که مصوبه سال ۱۳۹۶ این شورا در خصوص شفاف‌سازی «تعریف و اعلام معیار‌ها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزد‌های ریاست جمهوری» اصلاح شود.

در همین راستا برای روشن‌تر شدن ملاک‌های مذکور، داوطلبان ریاست جمهوری هنگام ثبت‌نام، حداقلی از مدرک تحصیلی، حداقلی از سنوات و سوابق مدیریتی و حداقل و حداکثری از سن داشته باشند تا وضعیت ثبت‌نام داوطلبان نیز تا حدی ساماندهی گردد. این مصوبه به وزارت کشور ابلاغ شده است.

بر اساس این ابلاغیه، از این پس داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری برای ثبت نام باید در بازه سنی ۴۰ تا ۷۵ سال باشند، حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن باشند و سابقه تصدی حداقل ۴ ساله در سمت‌های مدیریتی کشور را که به طور کامل مصادیق آن ذکر شده را داشته باشد

منبع: انتخابات

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها