کد خبر: 618295
تاریخ انتشار :

خواص شگفت انگیز توت فرنگی برای بدن

توت فرنگی شامل مقادیر بسیار بالایی فیبر، انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها می باشد. این میوه که به عنوان ملکه میوه ها شناخته می شود، برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان، فشار خون بالا و سکته مغزی مفید است.

خواص شگفت انگیز توت فرنگی برای بدن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جالب است بدانید که ۸۰ درصد توت فرنگی کشور را شهرستان کردستان تامین می کند. شما به راحتی می توانید این میوه را با قیمتی بسیار مناسب تر از بازارها از تولید کنندگان در این شهرستان تهیه کنید، که در صورت تمایل به سفر، به کردستان ما تور های سایت لحظه آخر را به شما پیشنهاد می کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا از خواص جادویی توت فرنگی به شما بگوییم.

2

خواص توت فرنگی برای مردان

آنتی اکسیدان ها و پتاسیم بالای موجود در توت فرنگی باعث کاهش لخته های خطرناک خونی در در مغز می شود و خطر بروز سکته های مغزی را کاهش می دهد.

برای بیماران فشار خون هم آنقدر پتاسیم بالا بد است، که سدیم بالا به بدنشان آسیب می رساند. پس پیشنهاد می‌شود، برای خنثی کردن اثر سدیم از پتاسیم موجود در توت فرنگی استفاده شود.

همچنین فیبر و آب بالایی که در این میوه وجود دارد به اجابت مزاج و کاهش یبوست کمک می کند.

خواص توت فرنگی برای زنان

نوعی فلاونوئید که در خانواده توت ها موجود است، آنتوسیانین می باشد، که مصرف منظم و آن از بروز حمله قلبی در زنان جوان و میانسال تا حدود ۳۲ درصد جلوگیری می کند.

توت فرنگی سرشار از فیبر و پتاسیم می باشد. همچنین به کاهش نوعی آمینو اسید که به رگهای خونی آسیب می زند، کمک می رساند. کوئرستین موجود در توت فرنگی خواص ضد سرطانی دارد، لیکن برای اثبات این مسئله نیاز به تحقیقات بیشتری است.

میزان مناسب فولیک اسید موجود در توت فرنگی باعث می‌شود، که این میوه در رژیم غذایی بارداری قرار بگیرد. چرا که یکی از نیازهای بدن در زمان بارداری رسیدن مقادیر بالایی اسیدفولیک به بدن است.

خواص توت فرنگی برای کودکان

این میوه جز ۲۰ میوه آنتی اکسیدان می باشد، که منبع خوبی برای تامین کلسیم و پتاسیم مورد نیاز بدن در کودکان است. همچنین مصرف روزانه ۸ عدد توت فرنگی با ویتامین c که یک پرتقال دارد، برابری می کند.

این میوه در بهبود حافظه کوتاه مدت کمک شایانی می‌رساند، همچنین قند پایین و مقادیر بالای فیبری که در این میوه وجود دارد باعث تعادل قند خون می‌شود. به علاوه عوارض دیابت مانند نوروپاتی محیطی نارسایی کلیه را کاهش می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها