کد خبر: 618436
تاریخ انتشار :

گزارش سال ۹۹ تریبون، اولین گزارش حوزه رپورتاژ آگهی در ایران منتشر شد

مجموعه تریبون که به تازگی نیز دو ساله شده‌ است، در گزارش خود به بررسی و تحلیل رفتار کاربران تبلیغ‌کننده در برنامه‌ریزی و انتشار کمپین‌های رپورتاژ آگهی‌شان و نیز بررسی رسانه‌های فعال در این حوزه پرداخته است.

گزارش سال ۹۹ تریبون، اولین گزارش حوزه رپورتاژ آگهی در ایران منتشر شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در حال حاضر بیش از 1000 رسانه و بیش از 8000 کسب‌وکار از پلتفرم تریبون برای مدیریت و انتشار کمپین‌های خود استفاده می‌کنند. طبق این گزارش، تقاضای رپورتاژآگهی در تریبون در سال گذشته، ۴۳۶٪ رشد داشته است.

هدف از گردآوری این گزارش، ایجاد شفافیت در آمار موجود در حوزه رپورتاژ آگهی به منظور کمک به کسب‌وکارها برای اجرای موفق‌تر و هدفمندتر کمپین‌های رپورتاژ آگهی‌شان است. در صورت تمایل می‌توانید فایل کامل گزارش سالانه تریبون را دانلود و مطالعه کنید.

این گزارش شامل 5 فصل است و در فصل‌های مختلف آن عملکرد تریبون، رفتار کاربران، محتوای رپورتاژها و رسانه‌های تریبون بررسی شده‌است و به سوالاتی از جمله سوالات زیر پاسخ می‌دهد:

  • در سال گذشته کدام حوزه‌ها فعال‌تر بوده‌اند و حوزه‌های مختلف رپورتاژهای خود را با چه برنامه زمانی منتشر می‌کنند؟
  • موضوعات و نحوه لینک‌سازی رپورتاژها چگونه بوده‌است؟
  • انکرتکست‌های پرتکرار هر حوزه چه بوده است؟
  • فاکتورهایی سئویی و دسته‌بندی موضوعی یک رسانه در تقاضا و درآمد آن رسانه چه تاثیری دارد؟

 

نگاهی بر عملکرد تریبون در سال 99

 

16 میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه، معادل 49 بار انتشار رپورتاژ در کل رسانه‌های تریبون

با شیوع کرونا، تریبون تصمیم گرفت تا در حد توان خود از کسب‌وکارهای دیگر حمایت کند. در این راستا، 761 رپورتاژ و مبلغی به ارزش 953,339,631 تومان در سال 99 به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان و بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک هدیه داده شد. با انجام فعالیت‌های مشابه تریبون توانست مبلغی معادل 16 میلیارد تومان در هزینه کاربران خود صرفه‌جویی کند.

 

128 سال صرفه‌جویی، زمان کافی برای خواندن 933 کتاب 50 هزار کلمه‌ای

در سال گذشته تریبون توانسته با ایجاد بستری راحت و سریع برای پیگیری و مدیریت کمپین‌ها و نیز ارائه خدماتی مثل پایش خودکار لینک‌های رپورتاژ، زمانی به اندازه 128 سال برای کاربران تبلیغ‌کننده خود ذخیره کند.

3 میلیارد بازدید با سرویس جایگاه خبری تریبون در سال گذشته

تریبون در کنار انتشار رپورتاژ آگهی، در راستای پاسخ به نیاز کاربران، به خصوص برای کمپین‌های از جنس روابط عمومی و نیز کمک به برندینگ مجموعه‌ها، سرویس جایگاه خبری خود را معرفی کرد و در طول سال گذشته چندین بار آن را ارتقا داد. در سال ۹۹، تبلیغاتِ قرار گرفته در این جایگاه‌ها بیش از 3 میلیارد بار بازدید داشته‌اند. در این میان تبلیغاتی که در حوزه‎های بورس و سرمایه‌گذاری، پزشکی و سلامت، گردشگری و تفریح بوده‌اند، بیشترین جذابیت را برای خوانندگان داشته‌اند.

رشد 436 درصدی با انتشار بیش از 23000 رپورتاژ آگهی

تریبون در سال گذشته با انتشار 23111 رپورتاژ و مدیریت 8687 کمپین، رشد 436 درصدی در تعداد رپورتاژهای منتشر شده‌اش را تجربه کرد. طبق آمار به دست آمده از روند ثبت‌نام تبلیغ‌کنندگان در تریبون، دیده می‌شود که در طول زمان کسب‌وکارهای بیشتری با این حوزه آشنا شده و به دنبال بستری برای مدیریت و انتشار کمپین‌هایشان بوده و هستند.

 

87 درصد رشد درآمد بین دو نیمه سال

میانگین درآمد ماهانه رسانه‌های تریبون در نیمه دوم سال 99 به نسبت نیمه اول سال، با رشد 87درصدی به عدد 3,697,438 تومان برای 874 رسانه فعال رسید.

این مجموعه که از ابتدای فعالیت خود، شعار به‌صرفه‌ترین پلتفرم انتشار آگهی را برگزیده در تلاش است تا با ایجاد بستری مناسب و ایجاد شفافیت در قیمت‌ها و ساخت یک ارتباط بی واسطه میان کسب‌وکارها و رسانه‌ها، برای کاربران خود ارزش‌آفرینی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها