کد خبر: 618488
تاریخ انتشار :

ظریف نمی آید

جلسه‌ ظریف با سیدمحمد خاتمی و سیدحسن خمینی هم تاثیری در راضی کردن او به کاندیداتوری نداشت.

ظریف نمی آید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد جواد ظریف اگرچه تا کنون یک بار هم ابراز تمایلی به کاندیداتوری نکرده بود، همواره یک نامزد احتمالی برای جریان اصلاحات به شمار می‌رفت. آن 37 پیشنهاد هنگام تهیه فهرست چهارده‌نفره نیز این گمانه را تقویت کرد که شاید سیاسیون و بزرگان در این جریان بتوانند وی را متقاعد کنند تا در این انتخابات حاضر شود. به خصوص بعد از اینکه سیدحسن خمینی نیز از گردونه خارج شد. 

ماجرای فایل صوتی اخیر و انتقاداتی که وزیر خارجه وارد شد، تردیدهایی ایجاد کرد اما اصلاح‌طلبان با اصرار به اینکه از محبوبیت ظریف کاسته نشده و مشکلی هم از باب تایید صلاحیت نیست، سعی در راضی کردن او داشتند. شاهد نیز بر این مدعا جلسه دیروز وی با سید حسن خمینی و سیدمحمد خاتمی بود. جلسه‌ای که روزنامه «اعتماد» در گزارش خود به آن اشاره کرده و می‌نویسد: « خبر مشورت و جلسه رایزنی ظریف با سیدحسن خمینی و سیدمحمد خاتمی منتشر شد و زمزمه‌هایی میان خبرنگاران از اعلام کاندیداتوری ظریف به راه افتاد».

نتیجه این جلسه اما آنطور که اصلاح‌طلبان می‌خواستند، نبود. این را هم فرید مدرسی، فعال رسانه‌ای در صفحه توییتر خود اعلام کرد. او نوشته بود «همینک آقای ظریف به من گفتند که قطعاً در انتخابات ریاست‌جمهوری، ثبت‌نام نخواهند کرد.»

بر همین اساس هم امروز روزنامه «اعتماد» با تیتر «ظریف بعد از سیدحسن خمینی» از این خبر داد که اصلاح‌طلبان یک کاندیدای شاخص دیگر را در روز نام‌نویسی از دست دادند.

البته اصلاح‌طلبان هنوز هم امید خود را قطع نکرده‌اند. شاهد آنکه آذرمنصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات گفته است: «آقای ظریف درخواست برای حضور را نپذیرفته‌اند اما گفتند که فکر می‌کنند».

محمد علی ابطحی نیز درباره جلسه دیروز گفته است: «در این جلسه آقایان خاتمی و خمینی استدلال‌هایشان مبنی بر حضور آقای ظریف را آورده‌اند و ظریف هم دلایل و نظراتش درباره ثبت نام نکردن در انتخابات را عنوان کرده است در پایان نظر پاقای ظریف برای حضرو مثبت نبوده است». وی افزوده است: « ممکن است طی روزهای آینده جلسات دیگری نیز با محمود جواد ظریف پیرامون حضور او برای کاندیدا شدن در ریاست جمهوری برگزار شود».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها