کد خبر: 619164
تاریخ انتشار :

کواکبیان: نتیجه نظرسنجی‌های ملی کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان را مشخص می‌کند

یک عضو جبهه اصلاحات ایران با بیان اینکه کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان را نتیجه نظرسنجی‌های ملی مشخص خواهد کرد، گفت: در حال حاضر اصلاح‌طلبان برنامه‌ای برای حمایت از چهره‌های غیراصلاح‌طلب از جمله آقای لاریجانی ندارند.

کواکبیان: نتیجه نظرسنجی‌های ملی کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان را مشخص می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در مراسم رونمایی از برنامه انتخاباتی حزب متبوعش طی سخنانی اظهار داشت: ما برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری در چارچوب جبهه اصلاحات ایران سه تصمیم جدی را دنبال می‌کنیم.  اول اینکه فارغ از اینکه نام چه شخصی در نهایت از درون جبهه اصلاحات بیرون می‌آید، نامزد نهایی جبهه اصلاحات باید از دورن جریان اصلاح طلبی باشد.

وی افزود:‌ تصمیم دوم این بوده که راه‌های گسترش مشارکت مردمی در انتخابات را دنبال کنیم از جمله پیگیری مشکلات مردم  که مانع حضور آنها در انتخابات می‌شود و تصمیم سوم این بوده است که با نظرسنجی‌های میدانی در نهایت کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان مشخص شود. 

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت:‌ حزب ما به طبع  تابع همین برنامه‌‌ها است مگر اینکه برخی از احزاب به هر دلیلی بخواهند از تصمیمات جمعی جبهه اصلاحات ایران تخطی کنند. بنابراین در حال حاضر اصلاح‌طلبان برنامه‌ای برای حمایت از چهره‌های غیراصلاح‌طلب از جمله آقای لاریجانی ندارند. 

کواکبیان در واکنش به این سوال که با توجه به عملکرد ضعیف دولت،‌ آیا آقای جهانگیری شانسی برای پیروزی در انتخابات خواهد داشت؟ خاطرنشان کرد: برای پاسخ به این سوال کمی زود است. چرا که اولا باید شورای نگهبان نتایج صلاحیت ها را اعلام کند و پس از آن نیز مناظرات شکل بگیرد که تاثیر بسزایی در رای مردم دارد و تازه بعد از آن مردم هستند که باید رای بدهند. بنابراین مشخص نیست که مردم در نهایت چه تصمیمی می‌گیرند و انیطور نیست که مردم به دلیل گله‌مندی از دولت با قطعیت به جهانگیری رای ندهند. 

وی در ادامه مدعی شد: اگر مردم بالای 60 درصد  در انتخابات شرکت کنند ما شکی نداریم که پیروزی از آن اصلاح طلبان است ولی اگر انتخابات به سمت و سویی برود که مانند انتخابات مجلس یازدهم 60 درصد مردم در انتخابات شرکت نکنند تکلیف مشخص است. 

کواکبیان در پاسخ به این سوال که شانس خود را برای بدل شدن به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان چه میزان می‌‌داند، گفت: از 14 نفری که جبهه اصلاحات ایران معرفی کرده تنها 9 نفر در عرصه رقابت‌ها باقی مانده‌اند و الان به طور طبیعی همه این 9 نفر کاندیداهای اولیه جبهه اصلاحات هستند اما تصمیمی‌که در جلسه اخیر جبهه اصلاحات گرفته شد این بود که در نهایت باید نظرسنجی‌های ملی کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان را مشخص کند و نمی‌شود با رای‌گیری در جبهه اصلاحات و بدون در نظر گرفتن نظر مردم اقدام به معرفی گزینه نهایی اصلاح‌طلبان کنیم. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها