کد خبر: 619629
تاریخ انتشار :

سفر به استانبول و کیش با تور

جزیره زیبای کیش یکی از قطب های گردشگری برتر در کشورمان ایران است و دهه هاست مورد استقبال فراوان گردشگران ایرانی و خارجی واقع شده است . این جزیره در تمام فصول سال دارای جاذبه های منحصربفردی است و به خصوص فصول سرد سال بهترین زمان برای سفر به مناطق جنوبی ایرانی و جزیره کیش است .

سفر به استانبول و کیش با تور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 اما اگر در فصل تابستان قد سفر به کیش را دارید جای نگرانی نیست . زیرا همه مراکز از هتل ها گرفته تا مراکز خرید و رستورانها دارای سیستم های خنک کننده قوی هستند . به خصوص اینکه این فصل برای شنا در آب های گرم و زلال و همچنین برنزه کردن زمان مناسبی است .

پیشنهاد می کنیم در این فصل به پارک آبی اوشن بروید و روزی سراسر شاد و مهیج را تجربه کنید و شب ها را در امتداد سواحل به سر کنید . ساحل سیمرغ ،  ساحل مرد ماهیگیر ،  ساحل مرجان و اسکه تفریحی کیش از جمله نقاط دیده آل برای قدم زدن و تفریحات آبی هستند . البته همه سواحل این جزیره زیبا و تماشایی اند . در ضمن زمانی را  به بازدید از جزایر اطراف کیش اختصاص دهید و از طبیعت زیبا و بکر آن ها دیدن کنید . پس تا انتها با سفر باتو  همراه باشید :

تور کیش را در لینک زیر ببینید:

https://safarbato.co/%DA%A9%DB%8C%D8%B4

 کشتی یونانی

تماشای منظره زیبای کشتی یونانی کاری است که باید حین اقامت در این جزیره انجام دهید . منظره زیبای غروب آفتاب از پس این کشتی نیمه شکسته به سوژه ای ناب عکاسان تبدیل شده و شما نیز می توانید چنین عکس زیبایی را به یادگار بگیرید . بهتر است بدانید این کشتی نیمه شکسته حدود پنجاه سال است در جنوب غربی سواحل کیش در میان گل و لای به دام افتاده و صاحبان آن بعد از نا امید شدن از نجاتش ،  بار آن را تخلیه و خود کشتی را برای همیشه در این نقطه رها نمودند . این ساحل در نزدیکی روستای تاریخی باغو قرار دارد ، از این رو میتوانید با صرف زمان کوتاه از مناظر زیبای این روستا نیز دیدن کنید .

تنگه بسفر

پیشنهاد می کنیم در ابتدا به تنگه بسفر یعنی محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا بروید . اینجا همان نقطه ای است که شهر استانبول را به دو نیمه آسیایی و اروپایی تبدیل نموده و دریای مرمره و دریای سیاه در هر سوی آن قرار گرفته است . این منطقه یکی از زیباترین نقاط شهر استانبول است و علاوه بر طبیعت زیبا در اطراف آن آثار تاریخی بسیاری نظیر کاخ چراغان و کاخ دولما باغچه ، موزه زکی پاشا ، مسجد اورتاکوی و قلعه های سنگی واقع شده است . تنگه بسفر در حدود سی کیلومتر طول دارد و عرض آن مختلف بوده و از هفتصد متر تا سه هزار متر متغییر است . در حوالی این منطقه رستوران ها و کافه های بیشماری نیز دیده می شود که با دارا بودن محیطی گرم و دوست داشتنی و همچنین منظره ای زیبا رو به دریا لحظات بیادماندنی را برای گردشگران رقم می زنند . همانطور که گفتیم بسیاری از آثار تاریخی شهر در حوالی همین تنگه به چشم خورد که معروفترین آنها عبارتند از : 

پس پیشنهاد می کنیم حین اقامت در این شهر حداقل یک روز را به تماشای منظره زیبای تنگه بسفر بروید و از آثار تاریخی این منطقه نیز بازدید کنید .

تور استانبول را در لینک زیر ببینید:

https://safarbato.co/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84

کاخ توپکاپی

کاخ باشکوه توپکاپی یکی از برجسته ترین آثار تاریخی شهر استانبول است که به دستور سلطان محمد دوم  و در سال 1466 میلادی ساخته شده و به مدت چهارصد سال محل اقامت و مقر فرماندهی قدرتمندترین سلاطین این سلسله بود. این کاخ در محله مشهور سلطان احمد و در نقطه تلاقی خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار دارد . این کاخ از برجسته ترین آثار به جا مانده از حکومت عثمانیان است و امروزه به موزه تبدیل شده است و با وجود جاذبه های دیدنی شگفت انگیز ، سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست .

برای دیدن سایت تهران کلیک کنید .

همچنین باید افزود این بنا در سال 1985 میلادی توسط سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . در سمت راست درختان سرو سر به فلک کشیده ای را خواهید دید که در حدود چهار قرن قدمت دارند و مطبخ ‌های کاخ نیز در همین قسمت قرار دارند .  در قسمت چپ کاخ نیز بخش پرطرفدار و بسیار جالب حرمسرا قرار دارد که پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از آن را از دست ندهید .  سومین بخش کاخ شامل سالن اجتماعات ، کتابخانه احمد سوم و همچنین نمایشگاهی از لوازم شخصی سلاطین و خانواده ها‌ی آن ها است ، که تماشای آن جذاب خواهد بود . در این قسمت با مجموعه ای شگفت انگیز از جواهرات و اشیاء قیمتی و همچنین مجموعه ای از دست نوشته‌های سلاطین روبرو می شوید و از همه مهم تر  ردای حضرت محمّد (ص) در این مکان نگهداری می گردد .

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها