کد خبر: 619938
تاریخ انتشار :

اظهارات مهم اسماعیلی درباره انتخابات و قتل فجیع بابک خرمدین

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مداخله ای ندارد

اظهارات مهم اسماعیلی درباره انتخابات و قتل فجیع بابک خرمدین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفت: قوه قضاییه در فرایند اجرا و نظارت بر نحوه برگزاری بر انتخابات مداخله ای ندارد.

قوه قضاییه در موضوع انتخابات سه ماموریت پیشگیری از وقوع جرم، رسیدگی به جرایم و تخلفات احتمالی و نظارت بر حسن اجرای قانون در دستگاه های اجرایی را بر عهده دارد

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره فعالیت انتخاباتی در فضای مجازی و پیگرد تخلفات در این حوزه گفت: ما ابتدا در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تدابیری لحاظ کرده ایم.رای ما عنوان تخلف ملاک است و فرقی بین فصلی مجازی و غیر آن قائل نیستیم و آنچه قانون جرم دانسته ملاک است.چنانچه جرمی رخ دهد، مانند سایر جرایم فضای حقیقی برخورد می‌کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه درباره خبر کشته شدن بابک خرمدین و برای ممانعت از فرزندکشی و عملکرد دستگاه قضا در این رابطه گفت: حتما ما باید با فرهنگسازی از این جنایت پیشگیری کنیم و هم به لحاظ مطالعات آسیب شناسی و هم به لحاظ اصلاح قوانین در مجلس مجازات این قبیل جرایم باید متناسب و بازدارنده شود و قوه قضائیه با تشدید مجازات جنبه عمومی جرم موافق است.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره حکم دادگاه کانادایی مبنی بر تروریستی بودن حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: هم به موجب قوانین ایران و هم به موجب قوانین بین المللی و اصول کلی حاکم بر قواعد بین المللی به لحاظ وقوع این حادثه در ایران تنها مرجع صالح رسیدگی دادگاه های جمهوری اسلامی ایران است و دادگاه های سایر کشورها اصلا صلاحیت رسیدگی به موضوع را ندارند.

این حکم مبتنی بر حدس و گمان بوده و ارزش قضایی ندارد.

قوه قضائیه و سازمان قضایی نیروهای مسلح کار کارشناسی در رشته های گوناگون انجام دادند و گزارش به کشورهای مختلف ارسال شده و برخی از کشورها نظر خود را برای ایران ارسال کردند و مطالب آن ها موید این گزارش فنی است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده آزاده نامداری گفت:بررسی های قضایی حاکی از آن است که این پرونده جنایی نیست.

بررسی های فنی، پزشکی و پلیسی همه دلالت بر غیر جنایی بودن پرونده است و اولیای دم از هیچکس شکایت نکردند و پرونده فاقد شاکی است

همچنین وضعیت صحنه حادثه برای اولیای دم  در سازمان قضایی نیروهای مسلح بازسازی شده است و آنچه در کانادا رخ داده اقدامی سیاسی است و رای آن شبیه بیانیه سیاسی بوده است.

به دستگاه قضایی کانادا اعلام می‌کنم که امروز این کشور مامن مفسدانی شده که تحت تعقیب نیروهای نظامی ایران هستند و آقای خاوری نمونه بارز آن است و اگر به دنبال اجرای قوانین هستند کمک کنند تا این مفسدان بازگردند

اسماعیلی گفت: رسیدگی به پرونده های فساد مالی کماکان جزء اولویت قوه‌قضائیه است و محاکم مشغول رسیدگی هستند.

در یکی از پرونده‌ها با بیش از هزار شاکی و ۱۴۵ جلد پرونده شرکت انبوه پایدارسازان، آبتین شکوه قم رسیدگی و در نتیجه شرکت منحل شد، تمامی اموال مصادره شد و ۱۸ نفر نیز به حبس محکوم شدند.

در این پرونده مهدی درخانی مدیرعامل شرکت به تحمل ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، رد اموال، ضبط کلیه اموال به مبلغ ۵۶۷ میلیارد و ۵۶۸ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۴۳۲ ریال و پرداخت جزای نقدی ، همچنین علی کریم نیا به تحمل ۱۶ سال حبس، شلاق، رد مال به شکات، محسن اسدی به تحمل ۱۲ سال حبس، شلاق، رد مال و پرداخت جزای نقدی،محمد سخا به تحمل ۱۲ سال حبس ، شلاق و پرداخت جزای نقدی، علیرضا خانی به تحمل ۱۶ ماه حبس محکوم شدند

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها