کد خبر: 619957
تاریخ انتشار :

معجزه مدیریتی در ایران خودرو! / قیمت دناپلاس معادل تویوتا کرولا ۲۰۲۱

سایت تحریریه نوشت: در یک حرکت عجیب؛ کمبود قطعه ایران خودرو به طور کامل حل شده و این شرکت فروش فوری محصولات خود را آغاز کرده است.

معجزه مدیریتی در ایران خودرو! / قیمت دناپلاس معادل تویوتا کرولا ۲۰۲۱
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شرکت ایران خودرو که در 3 سال گذشته مدام از کمبود قطعه می نالید و فروش نداشت، به یک باره مشکل خود را حل و فروش فوری محصولات خود را آغاز کرده است. در همان دوره ای که ایران خودرو و سایپا مدعی عدم وجود قطعه بودند، تمام قطعات یدکی مدل های رایج در بازار موجود بود و هیچ یک از نهادهای نظارتی به این مساله ساده توجه نمی کرد.

همانگونه که پیش از این بارها میز بازار تحریریه بارها هشدار داده بود، کمبود قطعه ادعایی خودروسازان غیرواقعی و با هدف فشار بر نهادهای تصمیم گیر برای افزایش قیمت انجام می شود. خودروسازان تا زمانی که به قیمت های دلخواه نرسیدند از فروش فوری خودداری کردند و سیاست بهینه؛ این نبود که بازار به مدت 3 سال معطل و در نهایت به افزایش قیمت بیانجامد. سیاست درست این بود که قیمتگذاری خودرو حذف شده و همزمان واردات آزاد شود تا بازار گزینه های در دسترس مردم را بالا برده و خودروسازان را مجبور به ارائه قیمت های رقابتی کند.

سیاست انحصارگرایانه کنونی باعث از بین رفتن رفاه مردم و اجحاف عمومی شده است. با قیمت های جدید اعلامی توسط ایران خودرو، دناپلاس اتومات توربوشارژ با قیمت 390 میلیون تومان معادل بیش از 19 هزار دلار است. یعنی تقریبا با یک تویوتا کرولا 2021 با قیمت 20 هزار دلار برابری می کند. اگرچه کرولا 2021 را با تنها 20 درصد پیش پرداخت و اقساط 5 ساله با 1 درصد بهره هم می توان خرید، اما چنین گزینه ای برای دناپلاس اتومات وجود ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها