کد خبر: 620597
تاریخ انتشار :

نقد حسن خمینی: نمی‌شود شما منتخب کنید و بگویید به او رای بده!

هر کدام که اکثریت را کسب کردیم محل اطاعت است. نمی‌شود تو برای من منتخب کنی و بگویی به این رای بده!

نقد حسن خمینی: نمی‌شود شما منتخب کنید و بگویید به او رای بده!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 دهمین رویداد ملی طریق جاویدبا حضور آیت الله سید حسن خمینی برگزار شد.

سید حسن خمینی در این نشست گفت: عنوان این جلسه شرکت در انتخابات از نظر حضرت امام است. یکسری مغاطله‌هایی این روزها انجام می‌شود که وقتی از رای مردم صحبت می‌شود عده‌ای آن را شرک می‌داننند. عدالت و فقاهت در عرض خدا نیست که یک شخصی بگوید هردو این را نمی‌توان پذیرفت و فقط خدا مصداق است.

سید حسن خمینی: نمی شود شما منتخب کنید و بگویید به او رای بده!

یادگار امام در مراسم اختتامیه دهمین رویداد طریق جاوید گفت: اگر می گوییم حکومتی که اقبال عمومی را ندارد مشروع نیست، حکم خداست.وقتی می گوییم اقبال عمومی، نظر جمهور (اکثریت)، شرط مشروعیت نظام است و انتخابات مشروعیت ساز است، از این جهت است که اقبال عمومی از نظر امام جزئی موضوع است.همان خدایی که گفته اگر فقیه نیستی ولایت نداری، اگر عادل نیستی ولایت نداری، اگر آگاه به زمان نیستی ولایت نداری، این را هم قید گذاشته است.

سید حسن خمینی ادامه داد  خدا می گوید همه (پیامبران) را فرستادیم تا خود مردم اقامه قسط کنند. خودشان اقامه داد کنند.جامعه باید خودش همراه باشد، خودش همدل باشد.نمی شود برای مردم تصمیم گیری کرد.

سید حسن خمینی تاکید داشت : دوستان انصاف داشته باشند. شما حق رای دارید، من هم حق دارم آن کسی که دلم می خواهد را انتخاب کنم. هر کدام که اکثریت را کسب کردیم محل اطاعت است. نمی شود تو برای من منتخب کنی و بگویی به این رای بده

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها