کد خبر: 629687
تاریخ انتشار :

اصلاح قیمت دلار در راه است؟

دوران افزایش قیمت دلار به صورت موقت پایان پذیرفته است و باید در انتظار اصلاح قیمت این ارز باشند.

اصلاح قیمت دلار در راه است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت دلار نتوانست بالای خط ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان تثبیت شود. این موضوع به برخی معامله گران چنین سیگنالی را مخابره کرد که دوران افزایش قیمت اسکناس آمریکایی به صورت موقت پایان پذیرفته است و باید در انتظار اصلاح قیمت این ارز باشند. با این حال، اگر امروز اسکناس آمریکایی به بالای خط یاد شده بازگردد، سیگنال اصلاح باطل خواهد شد و بار دیگر بازار در معرض احتمال ورود خریداران بیشتر قرار خواهد گرفت.

به گفته برخی فعالان، بیش از ۱۲ روز است که معامله گران با قدرت زیادی در موقعیت خرید قرار گرفته اند و توانسته اند که قیمت فروش دلار را نزدیک به ۲ هزار تومان بالا بیاورند. در این شرایط، معامله گران نیز نیاز دارند که از نقطه ای اقدام به سودگیری از خریدهای قبلی کنند. این نقطه برای معامله گران محدوده ای است که از سوی بازارساز احساس کنند که میزان عرضه ارز بالا رفته است یا بازار توان شکست نقطه یاد شده را به راحتی از خود نشان ندهد.

برخی تحلیل گران فنی دیشب عنوان می کردند که فعلا خرید جدیدی را صورت نداده اند و در انتظار خرید دلار یک پله پایین تر و در کانال ۲۶ هزار تومان هستند. این در حالی است که عده دیگری از معامله گران باور دارند که اصلاح قیمت دلار چندان بلند نخواهد بود و در اوایل کانال ۲۷ هزار تومانی میزان خریدها بیشتر خواهد شد.

شماری از معامله گران نیز عنوان می کنند، دلار از پشتوانه عوامل افزایشی قدرت مندی برخوردار است و هنوز این عوامل از بازار خارج نشده اند که بتوان انتظار افت قیمت ها را داشت. به عنوان مثال، از نگاه این گروه، تکلیف مذاکرات هسته ای و آینده تحریم ها و درآمدهای ارزی مشخص نیست، در نتیجه دلیلی برای تغییر انتظارات معامله گران یا تغییر موقعیت آن ها وجود ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها