کد خبر: 631852
تاریخ انتشار :

لحظات دلهره آور ترور 3 هزار نفر در یک شهر + تصاویر تکاندهنده تاریخی

رکنا: روایت تصویری بیستمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر که در یک عملیات بینظیر تروریستی در قلب آمریکا توسط گروه القاعده با کشته شدن نزدیک به 3000 نفر و مجروح شدن حدود 25000 نفر انجامید را ببینید.

لحظات دلهره آور ترور 3 هزار نفر در یک شهر + تصاویر تکاندهنده تاریخی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش رکنا، در این حادثه نوزده تن از عناصر القاعده، چهار هواپیمای تجاری-مسافربری را ربودند. هواپیماربایان دو هواپیما را در فاصله‌های زمانی گوناگون به برج‌های دوقلو ی مرکز تجارت جهانی در نیویورک کوبیدند. در نتیجه این دو برخورد، همه مسافران به همراه عده بسیاری در ساختمان‌ها کشته شدند. هر دو ساختمان، پس از دو ساعت به‌طور کامل ویران شدند و خسارت فراوانی به ساختمان‌های پیرامون زدند

گروه هواپیماربایان هواپیمای سوم را به پنتاگون، واقع در ارلینگتون در ویرجینیا زدند. هواپیمای چهارم در محلی نزدیک شنکسویل، در ایالت پنسیلوانیا سرنگون شد. این در حالی بود که شماری از مسافران و خدمه پرواز پیش از سرنگونی هواپیما، تلاش کرده‌بودند تا کنترل هواپیما را که هواپیماربایان آن را به سمت واشینگتن، دی.سی. هدایت می‌کردند، به دست بگیرند. هیچ‌یک از مسافران این پرواز و سه پرواز دیگر زنده نماندند.

11 سپتامبر

 

کشته شدگان این حمله‌ها مجموعا ۲٬۹۷۴ تن بودند، که با در نظر گرفتن ۱۹ هواپیماربا در کل شمار کشته‌های این حمله‌ها به ۲٬۹۹۳ تن می‌رسد.

بیشتر کشته شدگان این حمله‌ها مردم عادی و شهروندانی بودند که ملیت ۹۰ کشور گوناگون جهان را داشتند. به‌علاوه، مرگ دست‌کم یک تن ناشی از قرارگرفتن در برابر گرد و خاک به وجود آمده از ویرانی دو برج نیز گزارش شد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی که سال ۲۰۱۹ منتشر کرد، شمار مجروحان و آسیب‌دیدگان حملات ۱۱ سپتامبر را نیز حدود ۲۵ هزار نفر اعلام کرد.

واکنش ایالات متحده به این حملات، شروع حمله به افغانستان و ساقط کردن طالبان با بهانه ای که طالبان تروریست‌های القاعده را پناه می‌داد و تصویب طرح «قانون میهن‌پرستی آمریکا» بود.

در پی این حادثه کشورهای بسیاری قوانین ضد تروریسم خود را تقویت کردند و اجرای آن‌ها را گسترش دادند.

این روزها بعد از 20 سال دوباره طالبان حکومت افغانستان را به دست گرفته و آمریکاییها پس از بیست سال و به جا گزاشتن هزاران کشته و مجروح و ویرانی بسیاری از شهرهای افغانستان خاک این کشور را ترک و حکومت را به دست طالبان سپردند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها