کد خبر: 633298
تاریخ انتشار :

آخرین قیمت خودرو

قیمت خودرو در بازار بعد از چند روز روند نزولی قیمت‌ها با افزایش روبه‌رو شد و تعدادی از خودروهای پژو، تیبا و دنا افزایش قیمت داشتند.

آخرین قیمت خودرو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش پایگاه خبری مثلث آنلاین: در بازار خودروهای داخلی چند روزی بود که روند نزولی قیمت‌ها موجب کاهش قیمت تعداد زیادی از خودروها شده بود اما بعد از چند روز نزول در بازار قیمت خودرو با روند افزایشی همراه شد.

قیمت خودروهای پژو، تیبا و دنا افزایش داشتند. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۹ به ۲۳۰ میلیون تومان کاهش یافت. خودرو پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ به ۳۲۱ میلیون تومان کاهش پیدا کرد. پژو پارس LX از دیگر خودروهای گروه پژو بود که روند صعودی قیمت داشت و به قیمت ۲۹۸ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو تیبا هاپ بک مدل ۹۹ و ۱۴۰۰ افزایش قیمت داشت وزبه ترتیب به ۱۵۰ و ۱۵۶ میلیون تومان رسیدند.

قیمت خودرو دنا معمولی با افزایش حدود یک درصدی ۳۲۲ میلیون تومان و دنا پلاس دنده‌ای ساده ۳۶۴ میلیون تومان قیمت خورد. خودروهای گروه سمند نیز افزایش قیمت داشتند.

نظر شورای رقابت در مورد واردات خودرو

مصوبه اخیر مجلس در رابطه با واردات خودرو که به منظور ساماندهی صنعت خودرو مصوب شده بود، واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت.

در این مصوبه در کنار شرایط تعیین شده، مقرر شد که سقف تعداد خودروهای وارداتی مجاز هر شش ماه یکبار توسط شورای رقابت و براساس میزان کمبود عرضه نسبت به تقاضای موثر خودروهای سواری طی یکسال قبل مشخص شود، این در حالی بود که پیش از این مسئولان شورای رقابت به نوعی موافقت خود برای واردات خودرو را اعلام کرده بودند.

این که در حال حاضر شورا چه نظری در رابطه با مصوبه مجلس داشته و آیا می تواند بر تغییر وضعیت بازار خودرو موثر باشد، موضوعی است که از رضا شیوا،رئیس شورای رقابت مورد پیگیری قرار گرفت و وی در این رابطه توضیحاتی ارائه کرد.

بحث واردات خودروهای لوکس مطرح نیست

رئیس شورای رقابت با اشاره به این که واردات خودرو و رایزنی در این رابطه موضوع جدیدی نیست و به دولت قبل برمی گردد، افزود: در دولت گذشته نیز شورای رقابت چندین بار طی مکاتبه‌ای خواستار برنامه‌ریزی برای واردات خودروهای پرتیراژ و ایجاد بازار رقابتی شده بود، اما به هر صورت دولت به دلیل وضعیت ارزی این موضوع را نپذیرفت و وارداتی صورت نگرفت.

وی با بیان این که ما بحثی برای واردات خودروهای لوکس و پرمصرف نداریم یادآور شد: همواره براین تاکید داشته‌ایم خودروهای پرتیراز که عامه مردم بتوانند از آن استفاده کنند،‌ در چارچوب تعیین شده وارد کشور شود تا این وضعیت انحصاری را تحت تاثیر قرار دهد و رقابت ایجاد کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها