کد خبر: 639288
تاریخ انتشار :

بلاک استک و ارز دیجیتال (STX) ؛ پروژه ای هدفمند و روشن

بلاک استک و ارز دیجیتال (STX) ؛ پروژه ای هدفمند و روشن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

مدت‌هاست که سرمایه گذاران علاوه بر بیت کوین و تتر، به سایر آلت کوین‌ها و رمزارزها هم تمایل نشان داده‌اند و سرمایه‌های زیادی را وارد این بازار کرده‌اند. هر کدام از این آلت کوین‌ها دارای یک پروژهٔ اختصاصی هستند و در صدد رفع مشکی یا برطرف کردن نقصی در شبکه بلاک چین به وجود آمده‌اند.

خیلی از این پروژه‌ها هم ایده‌های جدیدی را مطرح کردند و تلاش کردند تا انواع فعالیت‌ها و سرگرمی‌ها را به شبکه بلاک چین منتقل کنند. ما در این مقاله قصد داریم راجع به یکی از همین ارزهای دیجیتال صحبت کنیم. این ارز دیجیتال با پروژهٔ هدفمندی که دارد، می‌تواند قدمی مثبت در جهت حفظ اطلاعات در شبکه اینترنت و استفادهٔ برابر از این فضا باشد. این پروژه بلاک استک نام دارد.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد ایده کلی پروژه بلاک استک، ارز دیجیتال استکس و روش‌های خریداری و ذخیره کردن آن با شما صحبت کنیم. اگر به مطالعه در مورد این پروژه هیجان‌انگیز علاقه‌مند هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

در مورد پروژه بلاک استکس (blockstack) چه میدانید؟

بلاک استک (blockstack)  یا همان استکس (stacks) در حقیقت یک مروررگر مبتنی بر بلاک چین است. با استفاده از این مرورگر، یک ارتباط همتا به همتا و کاربر به کاربر در سراسر شبکه جهانی اینترنت برقرار می‌شود. با استفاده از بلاک استک، شما برای استفاده از اینترنت نیاز به یک سرور خاص ندارید و تمام اطلاعات شخصی شما در اختیار یک سرور متمرکز قرار نمیگیرد. هدف این پروژه این است که امکان استفاده از اینترنت آزاد برای همگان فراهم شود.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، بلاک استک یکی از پروژه‌های یک لایه بلاک چین است که در سال 2019 فعالیتش را آغاز کرد. این پلتفرم برای اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز (DAPP) طراحی شده است. بلاک استک از بیت کوین به عنوان لایه پایه جهت ثبت اطلاعات استفاده میکند؛ به همین دلیل است که اطلاعات در امن‌ترین حالت ممکن در بلاک استک ذخیره می‌شوند.

این که میگوییم در بلاک استک امکان دسترسی به اطلاعات شما از طریق افراد و کمپانی‌های بزرگ مثل فیس‌بوک و اینستاگرام غیر ممکن می‌شود، به این معنی است که اطلاعات شما به جای ذخیره شدن بر روی این فضاهای متمرکز و سازمانی، بر روی شبکه بلاک چین ذخیره می‌شوند. بدین صورت دیگر دسترسی به این اطلاعات غیر ممکن می‌شود و کسی امکان دست‌کاری کردن آنها را ندارد.

همه چیز در مورد ارز دیجیتال استکس و پروژه بلاک استک

مزایای بلاک استک

  • امکان فروش اطلاعات شما از طریق کمپانی‌های بزرگ وجود ندارد.
  • اینترنت شما به هیچ وجه دستکاری نمی‌شود و امکان محدود کردن پهنای باند اپلیکیشن‌های مختلف وجود نخواهد داشت.
  • این پروژه توجه زیادی بر روی تمرکز زدایی دارد.
  • مقیاس پذیری بالا برای پذیرش کاربران یکی دیگر از ویژگیهای مثبت این شبکه است.

در مورد ارز دیجیتال استکس چه میدانید؟

پروژه بلاک استک، دارای یک ارز دیجیتال اختصاصی است که با نماد اختصاری (STX) در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. در اکوسیستم بلاک استک، این ارز دیجیتال همانند سوخت عمل می‌کند یعنی قراردادهای هوشمند را برای بیت کوین فعال می‌کند، برای پردازش و پرداخت تراکنش‌ها به کار می‌رود و به کاربران امکان ثبت دارایی‌های دیجیتالی در بلاک چین را می‌دهد. توکن‌های (STX) میتوانند علاوه بر استفاده درون شبکه‌ای به عنوان یک توکن قابل سرمایه گذاری هم استفاده شوند و در بازار ارزهای دیجیتال به خرید و فروش برسند.

آیا ارز دیجیتال استکس را می‌توان استخراج کرد؟

خیر. استکس بر خلاف بیت کوین از پروتکل اثبات کار (proof of work) استفاده نمیکند. این ارز دیجیتال از پروتکل اثبات انتقال (POX) استفاده می‌کند. در این پروتکل، استخراج کنندگان برای ماین کردن توکن‌های بلاک استک باید بیت کوین پرداخت کنند. یا با ذخیره توکن‌های استکس، از طریق استیکینگ (Steaking)، پاداش دریافت کنند. بنابراین شما می‌توانید از این راه یا از راه خرید از طریق صرافی، به این ارز دیجیتال دسترسی پیدا کنید.

3

اثبات انتقال؛ پروتکل ارز دیجیتال استکس

چگونه می‌توانیم ارز دیجیتال استکس را خریداری کنیم؟

شما برای خرید ارز دیجیتال استکس می‌توانید از صرافی‌های معتبر خارجی یا ایرانی اقدام کنید. از صرافی‌هایی که ارز دیجیتال استکس را در فهرست رمزارزهای خود لیست کرده‌اند می‌توانیم به بایننس (Binance)، هوبی (huobi)، ایدکس (IDEX) ، کوینکس (coinEX) و کوکوین (kucoin) اشاره کنیم. فقط توجه داشته باشید که خرید از صرافی‌های خارجی همیشه ریسک تحریم‌ها و مسدود شدن حساب‌های کاربری را در پی دارد. اگر هم از این صرافی‌های متمرکز استفاده می‌کنید، حتماً دارایی‌های خود را به آدرس کیف پول شخصی خود انتقال دهید.

اگر تصمیم به خرید ارز دیجیتال استکس را از طریق صرافی‌های ایرانی دارید، می‌توانید به راحتی این ارز دیجیتال را از صرافی آبان تتر تهیه کنید. کافی است وارد سایت صرافی آبان تتر به آدرس (abantether.com) شوید و پس از ثبت نام، ارز استکس را انتخاب کنید و با شارژ ریالی حساب خود، هر مقدار ارز استکس را که مایل بودید، خریداری کنید. صرافی آبان تتر هیچ سقفی برای خرید این ارز دیجیتال قائل نیست و هر زمان که اراده کنید هم می‌توانید استکس های خود را بفروشید. 

4

صرافی‌های معتبر خارجی که از ارز دیجیتال استکس پشتیبانی می‌کنند.

کدام کیف پول‌ها از ارز دیجیتال استکس پشتیبانی می‌کنند؟

شما برای ذخیره ارز دیجیتال استکس، نیاز به یک کیف پول دیجیتالی شخصی داری. این کیف پول می‌تواند نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. کیف پول‌های نرم افزاری یا کیف پول‌های گرم، به راحتی بر روی گوشی موبایل یا کامپیوتر شخصی شما نصب می‌شوند و به صورت آنلاین قابل استفاده هستند. کیف پول اختصاصی (STACKS) برای ذخیره این توکن بهترین گزینه است. علاوه بر آن، کیف پول‌های نرم افزاری تراست والت (trust wallet) و اتومیک والت (atomic wallet) هم برای ذخیره توکن‌های استکس گزینه‌های خوبی محسوب می‌شوند.

علاوه بر کیف پول‌های نرم افزاری شما می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری یا سرد هم برای ذخیره توکن‌های خود استفاده کنید. این کیف پول‌ها امنیت بیشتری به نسبت کیف پول‌های نرم افزاری دارند و به همین دلیل محبوب‌تر هستند. از کیف پول‌های سخت افزاری می‌توانیم به کیف پول لجر (ledger) و ترزور (trezor) اشاره کنیم. 

و در نهایت؛ آینده ارز دیجیتال بلاک استکس

اگر قصد سرمایه گذاری بر روی بلاک استک را دارید، بهتر است بدانید که قبل از سرمایه گذاری بر روی هر چیزی، باید اطلاعات و دانش کافی در آن مورد داشته باشید. کورکورانه سرمایه گذاری کردن و هیجان زده عمل کردن هیچ نتیجه‌ای جز شکست و سرخوردگی برای شما به بار نخواهد آورد. هدف ما از تألیف این مقاله هم، تکمیل کردن اطلاعات شما در مورد این ارز دیجیتال است.

با توجه به پیش‌بینی‌های سایت (digitalcoinprice) قیمت ارز دیجیتال استکس تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۳.۲۴ دلار می‌رسد و تا پنج سال آینده به ۷.۹۹ دلار می‌رسد. این نکته را در نظر بگیرید که این اعداد و ارقام، اعداد خوش‌بینانه‌ای نیستند و کاملاً تحقق‌پذیر هستند. در هر حال با توجه به هدفی که این پروژه دنبال می‌کند و با توجه به گسترش روز افزون کاربردهای بلاک چین در زندگی روزمره، می‌توان آیندهٔ روشنی را برای این ارز دیجیتال متصور شد.

ما در این مقاله هرآنچه را که در مورد پروژه بلاک استک و ارز دیجیتال STX جمع آوری کرده بودیم را با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها