کد خبر: 639474
تاریخ انتشار :

قوانین پرواز تهران استانبول

قوانین پرواز تهران استانبول
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیا دوست دارید به شهری سفر کنید که پر است از جاذبه‌های تاریخی و معماری‌های سنتی باشد و در‌عین‌حال امکانات مدرن و روز دنیا را هم دارد؟

استانبول یکی از شهر‌های جذاب ترکیه برای مسافران، گردشگران و توریست‌های سراسر دنیا است. بسیاری از ایرانی‌ها هم این‌شهر زیبا را برای سفر خود انتخاب می‌کنند که این‌موضوع از تعداد تور‌هایی که خدمات سفر به استانبول را ارائه می‌کنند، مشخص است.

یکی از بهترین راه‌های سفر به این‌شهر زیبا و دیدنی، استفاده از سفر هوایی و پرواز تبریز استانبول است. با وجود آثار تاریخی فراوان، استانبول یکی از شهر‌های مدرن جهان برای گردشگران به‌شمار می‌رود که در آن می‌توان امکانات و خدمات به‌روزی را می‌توان انتظار داشت. در سفر خود می‌توانید سری هم به پل بسفر بزنید که یکی از جاذبه‌های زیبای شهر است و غروبی را در مرز دو قاره آسیا و اروپا سپری کنید. در این‌مقاله می‌خواهیم شما را با ویژگی‌ها و قوانین پرواز به استانبول آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

راه‌های سفر به ترکیه، تور هوایی استانبول

برای سفر به ترکیه از راه‌های متفاوتی می‌توان اقدام کرد. مسافران ایرانی می‌توانند برای سفر خود از راه‌های زمینی یا هوایی اقدام کنند. این‌موضوع می‌تواند سلیقه‌ای باشد و هر‌فردی متناسب با علاقه یا معیار‌های خود باید راهی را انتخاب کند.

اما امکان سفر هوایی به استانبول می‌تواند تجربه‌ای جالب و خاطره‌انگیز باشد. اگر در زمان سفر خود مشکل دارید یا از شهر شما پرواز مستقیمی به مقصد استانبول وجود ندارد، به‌راحتی امکان استفاده از پرواز استانبول از تهران را برای سفر شما مهیا است.

اهمیت قوانین پرواز تهران استانبول

دانستن قوانین به ما کمک می‌کند تا بتوانیم از حقوق خود و دیگران حمایت کنیم. در ادامه به بررسی قوانین کلی پرواز تبریز استانبول، پرواز تهران استانبول یا بسیاری دیگر از سفر‌های خارجی با هواپیما می‌پردازیم. البته بهتر است در صورت قطعی شدن و انتخاب نهایی ایرلاین و پرواز خود، حتما درباره قوانین خاص آن نیز مطالعه کنید.

5

در بسیاری از موارد این قوانین مشترک هستند و تا حدود زیادی از آن‌ها در ادامه این‌مطلب بررسی شده‌اند. پس اگر قصد دارید به استانبول سفر کنید در ادامه این‌مطلب با ما همراه باشید و از قوانین کلی برای سفر هوایی به آن‌جا مطلع شوید.

قوانین عمومی و کلی سفر هوایی

همان‌طور که گفته شد بسیاری از قوانین برای اکثر پرواز‌ها یکسان هستند و بهتر است شما قبل از رزرو بلیط از آن‌ها اطلاع داشته باشید. تعدادی از این‌قوانین در زیر آورده شده است:

  • صدور بلیط برای اتباع خارجی کشور‌های هند، افغانستان، پاکستان و بنگلادش در مسیر‌‌‌های عتبات عالیات مقدور نیست.
  • برای بعضی از ایر‌لاین‌ها مسافران باید ثبت حضور اینترنتی در سایت ایر‌لاین انجام دهند. حتما برای سفر‌های خارجی مراقب این‌موضوع باشید.
  • قبل از رزرو و خرید بلیط از تاریخ شروع و پایان ویزا و مواردی مانند آن اطلاع پیدا کنید. مسئولیت مغایرت این‌تاریخ‌ها به عهده مسافران است.
  • بهتر است قبل از پرواز، آخرین نسخه به‌روزرسانی شده بلیط خود را دانلود کرده باشید.
  • اگر قصد کنسل‌کردن رزرو خود را دارید، حتما درباره مهلت لغو رزرو مطالعه کنید. شما تا تاریخ خاصی می‌توانید بدون جریمه پول خود را دریافت کنید ولی بعد از تاریخی معین مقداری از پول شما به‌عنوان جریمه کنسلی کم خواهد شد. در مواردی این مبلغ می‌تواند تا کل پول شما را شامل شود.

قوانین سفر در شرایط کرونا

همه مسافران پرواز‌ها معمولا باید گواهی سلامت دریافت کرده و نتیجه منفی تست کرونا را به همراه داشته باشند. این‌موارد باید به زبان انگلیسی مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا باشد که در زمان مشخصی قبل از لحظه ورود به کشور صادر شده باشد. این‌گواهی معمولا باید 96 ساعت قبل از ورود صادر شده باشد و هنگام ورود، به مامور مستقر در فرودگاه تحویل داده شود.

برای افرادی که کارت واکسن هم دارند این‌موارد باید انجام شود. البته بهتر است برای قوانین به‌روز کرونا حتما از آژانس هوایی یا سایت سوال کنید و اطلاعات جدید را داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید. مسافران باید 72 ساعت قبل از سفر نیز، به سایت سلامت مراجعه کرده و اطلاعات لازم را پر کنند.

6

نکته دیگری که باید مد‌نظر داشته باشید این است که حدود چهار ساعت زودتر از پرواز در فرودگاه باشید تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برای عبور از کانتر‌های فرودگاه مشکلی نداشته باشید.

معمولا سیستم‌های پذیرش مسافر، طبق قوانین بین‌المللی یک ساعت قبل پرواز به‌صورت خودکار بسته می‌شوند و مسافران بعد از این‌زمان پذیرش نخواهند شد. پس برای پرواز تبریز استانبول حتما موارد بالا را در‌نظر داشته باشید تا سفر خوب و ایمنی را تجربه کنید.

سخن آخر

برای سفر و گشت‌وگذار در استانبول پیشنهاد می‌شود حداقل 4 روز را برای سفر خود به این‌شهر زیبا در‌نظر بگیرید. حتما قبل از سفر درباره دیدنی‌های شهر تحقیق کنید و برنامه‌ریزی خوبی را برای لحظات سفر خود داشته باشید.

اگر با پرواز تبریز استانبول به این‌شهر زیبا و دیدنی سفر می‌کنید، حتما برای مقایسه پرواز‌ها و انتخاب ایرلاین مناسب نگاهی به سایت علی بابا انداخته و از امکانات آن برای رزرو و بررسی استفاده کنید. فراموش نکنید که در صفحه رزرو حتما قوانین نوشته‌شده را به‌صورت کامل و با‌دقت مطالعه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها