کد خبر: 640444
تاریخ انتشار :

چرا به تبریز سفر کنیم؟

چرا به تبریز سفر کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

پیش از سفر به هر شهر جدیدی قطعاً می‌خواهید درباره جاهای دیدنی آن شهر بدانید. پیش خودتان قیمت بلیط تهران تبریز ، نرخ هتل و سایر هزینه‌های سفر را در یک کفه ترازو و جاهای دیدنی آن را در کفه دیگر قرار می‌دهید. سپس از خودتان می‌پرسید که چرا باید به تبریز سفر کنیم؟

در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که چرا باید به سفر تبریز کنید. این مقاله آن‌قدر شما را قانع می‌کند که همین حالا اقدام به خرید بلیط می‌کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن عازم تبریز شوید!

شهری با آب‌وهوای عالی

تبریز شهری با آب‌وهوای خنک و کوهستانی است. بسیاری بر این باور هستند که فقط تابستان یا نهایتاً بهار و اوایل پاییز برای سفر به تبریز مناسب است. البته نمی‌توان نادیده گرفت که تابستان بهترین زمان سفر به تبریز محسوب می‌شود؛ اما حتی در اوج زمستان نیز، این شهر زیبایی خاص خود را دارد.

هوای تبریز بسیار خنک است و در تابستان می‌تواند بهترین مقصد برای سفر تابستانی شما باشد. اگر به‌دنبال جایی برای گرمای شدید پایتخت در تابستان هستید، تبریز برایتان بهترین گزینه خواهد بود.

تبریز شهری بودن متکی

حضور متکدیان در خیابان قطعاً آزاردهنده است. مخصوصاً وقتی که در سفر هستید و می‌خواهید مثلاً از میل‌کردن یک غذای خوشمزه و گران لذت ببرید، ناگهان متکیان را دور خودتان مشاهده می‌کنید که تا غذا را به کامتان تلخ نکنند، دست از سرتان بر نمی‌دارند. حتی حضور متکدیان از همان ابتدا در فرودگاه و ترمینال نیز امکان دارد باعث آزار شما شود؛ اما جالب است بدانید که در ایران، تبریز را شهری بدون متکی می‌دانند.

9

مردم تبریز مردمانی ثروتمند، صنعتی و پرکار هستند. به همین خاطر کسی نیازی به طلب پول از دیگران ندارد. آن‌ها دارای طبعی بسیار بلند هستند و به سبب مناعت طبعی که دارند، هیچگاه دستشان را جلوی کسی دراز نمی‌کنند. حتی ساکنین اصیل تبریز، به مهاجران هم اجازه این کار را نمی‌دهند. این موضوع به تازگی به جاذبه توریستی تبریز تبدیل شده است و مسافران از آن بسیار لذت می‌برند.

وجود آثار تاریخی و جاهای دیدنی باستانی

جالب است بدانید که تاریخ تبریز هنوز هم که هنوزه، مشخص نشده است. در بخشی از تبریز و در شمال مسجد کبود، گور‌های باستانی به تازگی کشف شده‌اند که هزاران سال قدمت دارند. درباره تاریخ اصلی و قدمت تاریخی تبریز، روایات بسیاری مطرح می‌شود؛ اما بسیاری از مورخان تاریخی، تاریخ تبریز را متعلق به دوران ساسانی می‌دانند.

تبریز تاریخ پرفراز و نشیبی را تجربه کرده است. در طول تاریخ این شهر حتی تحت اشغال بیگانگان قرار گرفت و از طرف دیگر مدتی نیز پایتخت ملی ایران بود. خلاصه که تبریز عرش و فرش را یکجا تجربه کرده است و به همین خاطر می‌توانید این فرود و سقوط تاریخی را در آثار و جاهای دیدنی آن مشاهده کنید.

در تبریز جاهای دیدنی تاریخی بسیار وجود دارد. بازار قدیم تبریز، مسجد کبود، ارگ علیشاه، مسجد جامع تبریز، موزه آذربایجان، مقبره‌الشعرا، کلیسای استفانوس مقدس و... همگی جزو جاهای دیدنی مهم تاریخی تبریز هستند. این جاهای دیدنی به‌حدی تماشایی هستند که همه‌ساله هزاران گردشگر را از سراسر دنیا به تبریز می‌کشانند.

جاهای دیدنی طبیعی تبریز

استان آذربایجان شرقی و طبعاً تبریز دارای موقعیت کوهستانی و سرد است؛ اما این بدان معنا نیست که نباید انتظار جاهای دیدنی طبیعی را از این شهر تماشایی نداشته باشید. اصلاً همان موقع که پا در پارک ائل‌گلی می‌گذارید، روحتان تازه می‌شود. یا برای ماجراجویی بیشتر می‌توانید سری به کوه عون بن علی بزنید. خلاصه که در هر گوشه از تبریز، یک جاذبه طبیعی منحصر‌به‌فرد وجود دارد که می‌توانید محو تماشای مناظر آن شوید.

10

کندوان را نمی‌توان از دست داد

روستای کندوان جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی اطراف تبریز است. بسیاری از مسافران فقط برای بازدید از کندوان اقدام به خرید بلیط تهران تبریز و برای برگشت بلیط تبریز تهران می‌کنند. این روستا در سطح جهانی شهرت دارد و دارای شکل بسیاری عجیبی است. در این روستا خانه‌ها روی زمین نیستند، بلکه در دل کوه کنده شده‌اند.

شاید تصور کنید که به این ترتیب هر خانه بیشتر شبیه به یک غار می‌شود؛ اما باید بدانید که خانه‌های روستای کندوان دارای اشکال مختلفی هستند و در متراژهای متفاوت ساخته می‌شوند. هر خانه شامل بخش‌های متفاوتی از جمله آشپزخانه، فضای انبار، حال، پذیرایی و اتاق خواب است. قدمت این روستا به صدها سال پیش بازمی‌گردد.

جالب اینجاست که مردم این روستا هنوز هم به همان سبک قدیمی در همین خانه‌های عجیب مشغول زندگی هستند. حتی اقامتگاه‌های سنتی بسیاری در این روستا وجود دارند که می‌توانید سبک زندگی مردم کندوان را برای مدتی تجربه کنید.

وجود روش‌های مختلف خرید بلیط تهران تبریز

برای دسترسی به تبریز روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر اهل ماجراجویی هستید، می‌توانید با قطار به این شهر سفر کنید. اگر خیلی به مسیر دسترسی و طول راه علاقه ندارید، می‌توانید با پرواز سریعاً خودتان را به تبریز برسانید. در نهایت برای کاهش هزینه‌ها هم می‌توانید به سراغ اتوبوس بروید. خلاصه که روش‌های مختلفی برای دسترسی به این شهر زیبا وجود دارد.

در نهایت باید گفت تبریز شهری زیباست که می‌توانید روزها سرگرم بازدید از جاهای دیدنی مختلف آن باشید و تماشای جاذبه‌های طبیعی و ابنیه تاریخی آن لذت ببرید. تبریز مردمی خونگرم و مهمان‌نواز دارد و با گردشگران رفتاری مناسب از خود نشان می‌دهند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها