کد خبر: 624353
تاریخ انتشار :

نخستین واگن‌های تولید داخل به تبریز رسید

مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز با اشاره به انعقاد قرارداد تحویل ۱۴۰ واگن قطار مونتاژ داخلی برای این سازمان، گفت: از این تعداد پنج واگن قطار امروز وارد تبریز شده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مصطفی مولوی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پنج واگن در قالب یک رام قطار تولیدی کارخانه ایریکو ابهر وارد تبریز شد و یک رام با پنج واگن دیگر نیز به زودی تحویل سازمان قطارشهری می شود.

وی اظهار داشت: با گذشت ۲۰ سال از زمان آغاز احداث قطارشهری در تبریز، امروز سیزدهمین رام قطارشهری وارد تبریز شده است و رام های دیگر نیز به تدریج به سیستم ناوگان ریلی قطارشهری اضافه می شود.

مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز با بیان اینکه ۱۲ رام قطار قبلی ساخت چین است، گفت: اولین رام مونتاژ داخل سازمان قطارشهری تبریز در کارخانه ایریکو ابهر با مشارکت شرکت پوژن چین ساخته شده است.

مولوی، ادامه داد: هر رام شامل پنج واگن و قیمت آن حدود چهار میلیون یورو است که با احتساب یورو ۳۰ هزار تومانی، هر رام حدود ۱۲۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

وی با بیان اینکه بودجه قطارشهری کاملا دولتی است، اظهار امیدواری کرد: با افزایش تعداد رام قطارها، فاصله زمانی بین ۲ ایستگاه کاهش یابد و مردم تبریز از قطارشهری استفاده بیشتری کنند.

طرح مطالعه پروژه قطارشهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در ۱۳۹۴ بخشی از آن به بهره برداری رسید که این پروژه در پنج خط شامل چهار خط اصلی و یک خط حومه در مجموع به طول ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است.

در زمان کنونی فاز یک و ۲ خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۱ کیلومتر از ایستگاه ائل‌گلی تا ایستگاه میدان ساعت در حال بهره‌برداری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها