کد خبر: 640969
تاریخ انتشار :

آیا واقعا می دانید در لوازم آرایش شما چه چیزی وجود دارد؟

آیا واقعا می دانید در لوازم آرایش شما چه چیزی وجود دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

آیا واقعا می‌دانید در لوازم آرایش شما چه چیزی وجود دارد یا از چه چیزی ساخته شده‌ است یا این موضوع چندان مورد اهمیت  نیست و همین که ظاهری زیبا و شکیل را برای شما فراهم کند، کافی است؟

این موضوع یعنی مواد سازنده مواد آرایشی شاید در گذشته نه چندان دور خیلی مورد اهمیت نبود اما اکنون با توجه به بالا رفتن میزان برندهای آرایشی و ورود مارک‌های تقلبی به بازار لوازم آرایشی این موضوع مورد اهمیت واقع شده است لذا انتخاب یک سایت معتبر در این زمینه مانند سایت کاج شاپ می‌تواند کمک بزرگی برای تقلبی نبودن لوازم آرایشی شما داشته باشد.

اگر مواد آرایشی از پایه بسیار مرغوب و باکیفیت به همراه استاندارد‌های بهداشت جهانی تهیه شده باشند، پس با خیال راحت می‌توان از آن استفاده کرد. متاسفانه بیشتر مواد آرایشی از یک سری افزودنی‌ها و نگهدارنده‌های شیمایی و مصنوعی تهیه می‌شوند که برای پوست و سلامت پوست بسیار مضر هستند.

در این مقاله قصد داریم به مواد سازنده لوازم آرایشی اشاره کنیم تا در انتخاب مواد آرایشی سهل انگارانه عمل نکنیم.

چه موادی نباید در لوازم آرایشی باشند

برخی از مواد که برای تهیه لوازم آرایشی تهیه می‌شوند،  بسیار مضر و آسیب‌زا هستند و نه تنها پوست انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه به دلیل جذب از طریق پوست می‌تواند به سایر ارگان‌های بدن هم آسیب وارد کند و موجب شکل‌گیری بیمارهایی متعدد شوند. برخی از این مواد به شرح زیر هستند:

سرب

سرب یکی از مضرترین مواد موجود برای ساخت لوازم آرایشی است که بیشتر برای تهیه رژلب و ریمل استفاده می‌شود. این ماده برای زنان اصلا مناسب نیست و چون این ماده بیشتر در رژلب موجود است و بیشتر وارد بدن می‌شود. طبق آمارهایی که بدست آمده است، برخی از بیماران مبتلا به سرطان سینه در معرض انواع سرب موجود در مواد آرایشی قرار گرفته‌اند که این موضوع می‌تواند یک هشدار جدی به هنگام خرید لوازم آرایشی باشد.

جیوه موجود در لوازم آرایشی

جیوه یکی از مواد مضر موجود در لوازم آرایشی است که به وفور استفاده می‌شود و به شدت برای سلول‌های عصبی و مغز آسیب‌رسان است. این ماده از طریق پوست وارد بدن می‌شود و بر کارکرد سلول‌های عصبی تاثیر منفی می‌گذارد و عملکرد آن را کاهش می‌دهد.

حتی طی تحقیقات متعددی متوجه شدند؛ کودکانی که بیشتر در معرض لوازم آرایشی هستند خطر بیماری اوتیسم بیشتر آن‌ها را تهدید می‌کند.

اکسی بنزون

اکسی بنزون یکی دیگر  مواد شیمیایی مورد استفاده در لوازم آرایشی است، که بیشتردر انواع رژلب‌ها و کرم‌های ضد آفتاب استفاده می‌شود بنابراین بیشتر از بقیه در معرض پوست است و به راحتی وارد بدن می‌شود.

در نهایت وجود این ماده در ترکیبات آرایشی می‌تواند بر عملکرد صحیحی هورمون‌ها تاثیر بگذارد و اختلالاتی را به همراه داشته باشد.

سورفاکتانت

از جمله موادی است که بیشتر در مواد شوینده بهداشتی مثل انواع شامپوها یا ژل‌های شست و شوی صورت استفاده می‌شود و بیشتر به عنوان یک نگهدارنده یا عامل کف کننده استفاده می‌شود که وجود ان در برخی از موارد حتی موجب خشکی پوست، شوره زدن و یا شکل‌گیری برخی از بیماری‌های مضر  پوستی می‌شود که نیاز است حتما در مورد مصرف مواد شوینده بهداشتی به این نوع ماده‌ها دقت داشته باشیم.

چه موادی بهتر است در لوازم آرایشی استفاده شوند

در کنار مواد مضری که گاهی در اثر بی مسئولیتی برخی از کمپانی‌های لوازم آرایشی استفاده می‌شود، برخی مواد مرغوب و باکیفیت که وجود آن‌ها برای سلامت پوست و زیبایی موثر است، ضروری می‌باشد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی

برای خرید لوازم آرایشی به اولین چیزی که باید در مورد آن دقت داشته باشیم، این است که بهترین مواد لازم برای تهیه آن استفاده شده باشند. از موادی که همه ما می‌شناسیم و مطمئن هستیم که برای پوست و بدن مفید است، مواد معدنی و انواع ویتامین‌های ضروری است.

برخی از این مواد عبارتند از:

  • ویتامین E
  • ویتامین C
  • انواع ویتامین B
  • همچنین مواد معدنی

این مواد همگی برای پوست بسیار مفید هستند. ویتامین E  در بیشتر آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌ها همچنین در انواع ضد آفتاب‌ها استفاده می‌شود که برای رطوبت و تغذیه پوست بسیار مفید و مناسب است.

ویتامین C  هم یک ویتامین محلول در آب است که برای انواع کر‌م‌های ضد چین و چروک استفاده می‌شود به این دلیل که یک آنتی اکسیدان قوی است و برای مبارزه با انواع رادیکال‌های آزاد مفید است.

ویتامین گروه B  جز ویتامین‌های ضروری برای رشد  سلول‌های پوستی است که متاسفانه نسبت به مصرف میوه جات و غذاهای حاوی این نوع ویتامین سهل انگاری می‌کنیم. بنابراین این نوع ماده یکی از بهترین مواد سازنده مواد آرایشی مرغوب و با کیفیت از کمپانی‌های برتر است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها