کد خبر: 643069
تاریخ انتشار :

چگونه آموزش برنامه نویسی به کودکان آینده آنها را شکل می دهد؟

چگونه آموزش برنامه نویسی به کودکان آینده آنها را شکل می دهد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

برنامه نویسی به الگوریتم‌هایی وابسته است که به نوبه خود نیازمند ذهنی انعطاف پذیر و تحلیل‌گر هستند. آموزش اصول اولیه برنامه نویسی کودکان، این امکان را به آنها می‌دهد که به صورت اتوماتیک سرعت تفکر و توانایی یافتن  راه حل‌های صحیح و سریع را در خود پرورش دهند. برخی از افراد در این زمینه با استعداد متولد می‌شوند، در حالی که بقیه باید با سخت کوشی آن را یاد بگیرند. اما، خبری از آموزش آسان ِ برنامه نویسی کودکان در هیچ گزینه‌ای نیست. و گاهی اوقات خطاهایی در کد نویسی به وجود می‌آید اما کودک کسی را ندارد تا این مشکل را با وی مطرح کند یا والدین وقت کافی برای این کار را ندارند. در چنین مواقعی می‌توانید به سازمان ها و آکادمی های فعال در آموزش برنامه نویسی به کودکان مراجعه کنید تا فرزندتان با زبان های برنامه نویسی مخصوص کودکان مقدمات برنامه نویسی را گذرانده و سپس وارد روند آموزش پیشرفته شود.

چرا یک کودک باید برنامه نویسی یاد بگیرد؟

در سال 2022، اکثر محصولات ِمورد استفاده ما دارای یک کد نرم افزاری هستند. هر یک از اقدامات ما در اینترنت به واسطه‌ی کدهایی انجام می‌شود که قبلا توسط شخصی نوشته شده است. و با گذشت زمان، تعداد صفحات وب فقط به این دلیل زیاد می‌شود که صنعت دیجیتال در حال توسعه است. یعنی تا زمانی که کودک مدرسه را تمام کند، مهارت‌های برنامه نویسی او باید در اولویت باشد.

با فرستادن فرزندتان برای یادگیری کدنویسی، نه تنها خلاقیت او را تقویت کرده، بلکه راهش را در حرفه‌اش هموار می‌کنید. اگر پس از فارغ التحصیلی از مدرسه، کودک تخصص دیگری را انتخاب کند، مهارت‌های کسب شده در طول آموزش کد نویسی در هر یک از زمینه‌های مرتبط در آینده برای او مفید خواهد بود.

1501

آموزش برنامه نویسی کودکان

هشت دلیل برای اینکه بدانید برنامه نویسی کودکان مهم است.

  • ریاضی: در حین برنامه نویسی کودکان یاد میگیرند که انتزاعات را در قالب مفاهیم تجسم کنند. وقتی ریاضیات را در دنیای واقعی استفاده می‌کنند، متوجه می‌شوند که هیجان انگیز و خلاقانه است.
  • سودمندی: برای نوشتن یک کد خیلی خوب در آموزش برنامه نویسی کودکان، باید قوانین خاصی را رعایت کنید و بتوانید افکار خود را از نظر فنی ترکیب کنید. در این مورد، خلاصه گویی در حل مسئله ضروری است و اغلب با داشتن چنین تجربه ای، کودکان افکار خود را بهتر بیان می‌کنند. آنها چیزهای غیرضروری را کنار گذاشته و فقط بخش مرکزی ایده را  باقی می‌گذارند.
  • خیال پردازی: وقتی بچه‌ها یاد می‌گیرند، مجبور به آزمایش کردن می‌شوند. یعنی راه‌های مختلفی برای حل مسئله پیدا می‌کنند. بنابراین با آموزش برنامه نویسی کودکان، آنها خلاقیت و توانایی خود را برای بررسی مسائل خارج از فرم ِعادی به کار می‌گیرند. و در آینده‌ی جهانِ ما، هیچ حرفه ای وجود ندارد که خلاقیت در آن دخیل نباشد.
  • اعتماد به نفس: پس از مدتی مطالعه، اعتماد کودکان به خود و اعمالشان افزایش می‌یابد. در واقع، آنها هنگام کدنویسی راه حل‌های زیادی پیدا می‌کنند و قدرت را در خود حس می‌کنند.
  • تمرکز: کد نویسی آن هم در حالی که درگیر فعالیت دیگری هستید، غیرممکن است. زیرا در نهایت یک خطا روی صفحه نمایش داده می‌شود. بنابراین، برنامه نویسی کودکان به آنها کمک می‌کند  تمرکز و پشتکار بیشتری پیدا کنند.
  • طیف وسیعی از امکانات: برنامه نویسی نیروی محرکه ای را برای نسل جوان فراهم می‌کند تا دنیا را به سمت بهتر شدن ببرد. آنها می‌توانند برنامه‌هایی ایجاد کنند که پیغام مثبتی را در سراسر جهان منتشر کند، یا به مزه‌ی دسری در یک کافه تریا رأی دهد.
  • آگاهی: با مطالعه برنامه نویسی، کودک پایه‌ترین مهارت‌های فنی اولیه را دریافت می‌کند که در جهان دیجیتال آینده ضروری است.
  • شغل آینده: بسیاری از کارفرمایان از کسانی استقبال می‌کنند که دانش اولیه ای در حوزه کدنویسی داشته باشند. آینده‌ی شغلیِ کودکی که از سنین پایین در زمینه IT مطالعه داشته و مهارت کسب کرده، درخشان خواهد بود.

تسلط بر کد ممکن است برای یک کودک دلهره آور به نظر برسد، اما برنامه‌های آموزشی امروزی بر سادگی و بُعد بصری ِآن تمرکز می‌کنند. امروزه منابع زیادی برای آموزش وجود دارد. صرف نظر از سن و موقعیت جغرافیایی، همه می‌توانند برنامه نویسی را به راحتی در خانه خود یاد بگیرند.

1502

آکادمی یاسان

یک کودک چگونه و از کجا می‌تواند کد نویسی را یاد بگیرد؟

راه‌های زیادی برای آموزش برنامه نویسی کودکان وجود دارد. در نظر گرفتن ماهیت آنها بسیار مهم است؛ به این معنی که درک اطلاعات برای آنها چگونه و کجا راحت تر است. یک کودک مانند یک بزرگسال چندین راه مختلف برای یادگیری دارد و شما باید آن موردی را انتخاب کنید که برای کودک تان مناسب تر است. با این کار، به دنبال روش آموزشی‌ای هستید که تضمین می‌کند می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید.

دوره‌های برنامه نویسی آنلاین و آفلاین بوده و حتی می‌توانند در قالب بازی باشند. از این نظر هیچ محدودیتی در انتخاب وجود ندارد. بیایید به چند نمونه‌ی آموزشی نگاه کنیم.

  • Block coding : زبان های برنامه نویسی بلوکی مانند اسکرچ از بلوک‌های متنی برای ایجاد استوری‌ها یا برنامه‌های انیمیشنی استفاده می‌کند. و از قالب تصویری کد استفاده می‌کند که درک آن برای کودکان آسان است. به عنوان مثال، چندین کورس از دانشگاه ماساچوست طراحی شده است تا اصول پایه در برنامه نویسی کودکان به آنها آموزش داده شود. کودکان در اینجا اصول و تفکر فنی را می‌آموزند.
  • آکادمی های برتر این حوزه : در سراسر دنیا سازمان هایی در زمینه برنامه نویسی کودکان مشغول به فعالیت هستند که سرآمد آنها code.com است؛ یکی از قدیمی ترین و موفق ترین نمونه های داخلی فعال در این حوزه، آکادمی یاسان است. آموزش برنامه نویسی کودکان در اینجا با آموزش اصول اساسی کد نویسی پیش می‌رود که در نوع خود عالی است. به علاوه برای آشنایی بیشتر با این آکادمی می توانید در دوره های رایگان آن شرکت کنید .
  • پلتفرم‌های مبتنی بر بازی: برنامه‌های آموزش برنامه نویسی کودکان، اغلب بر اساس بازی‌های مورد علاقه آنها مانند Minecraft ارائه می‌شوند. در فرآیند یادگیری و آموزش برنامه نویسی کودکان، یک کد برای یک محصول ایجاد می‌شود که عملکرد آن از قبل به کودک آموزش داده شده است. مراحل یادگیری در این پلتفرم‌ها تقسیم بندی می‌شود، درست مثل مراحلِ یک بازی. علاوه بر این، آنها نه تنها اصول اولیه را آموزش می‌دهند بلکه در پایان ِآموزش برنامه نویسی کودکان از نظر فنی و عملی در حوزه IT عالی خواهند شد.
  • شما می‌توانید هر روش آموزشی را که مناسب است، انتخاب کنید. اما، با وجود تمام مزایای یادگیری برنامه نویسی کودکان، والدین نباید رویاهای کودک خود را فراموش کنند. اگر فرزندتان می‌خواهد در حوزه دیگری، خبره شود، با او همراه شوید و فرصتی برای او ایجاد کنید تا هر دو فعالیت را با هم به طور همزمان بیاموزد.

1503

آموزش برنامه نویسی

بهترین سرمایه گذاری برای آینده کودکان

آموزش برنامه نویسی برای آینده کودکان، بهترین سرمایه گذاری است و قطعا در آینده آنها موثر خواهد بود؛ به گونه ای که حتی اگر فرصت شغلی آینده فرزندتان براساس دیگر علاقمندی هایش بود، مهارت های نرمی که در هنگام آموزش برنامه نویسی فرامی گیرد بسیار کارآمد خواهند بود .

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها