کد خبر: 643939
تاریخ انتشار :

شرایط رزرو و خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

شرایط رزرو و خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

خرید بلیط هواپیما نسبت به باقی روش‌های پرواز، معمولا قواعد و شرایط ویژه‌تری دارد. از همین رو لازم است پیش از برنامه‌ریزی سفر با هواپیما، درباره این شرایط اطلاعات بیشتری گردآوری کنید. در این نوشتار، برای اینکه بتوانید خرید بلیط هواپیما را آسوده‌تر و با تنش کمتری انجام دهید، شرایط رزرو و خرید بلیط هواپیما را یکجا به شما ارائه کرده‌ایم. باتوجه به اینکه سفرمارمت بازار مجازی خرید بلیط هواپیما و دیگر خدمات سفر و گردشگری است و سایت‌ها و آژانس‌های معتبر صنعت گردشگری کشور، به تامین خدمات سفر در آن می‌پردازند، تلاش کرده‌ایم مجموعه‌ای از شرایط مشترک و فراگیر در بین تامین‌کنندگان سفرمارکت را گردآوری و در یکجا ارائه کنیم. امیدواریم که سودمند باشد.

اطلاعات شخصی و شماره تلفن را به دقت وارد کنید

اولین قدم در خرید بلیط هواپیما اینترنتی، تکمیل اطلاعات دقیق شخص یا اشخاصی است که قصد سفر دارند. اطلاعات باید به طور کاملا صحیح وارد شوند. همچنین در وارد کردن شماره تماس دقت لازم را داشته باشید تا آژانس تامین‌کننده سفر بتوانند در مواقع ضروری با شما تماس حاصل کند. اگر اطلاعات تماس خود را به درستی وارد نکنید و اطلاعات لازم در رابطه با پرواز به شما نرسد عواقب این کار بر عهده خود شما خواهد بود. اگر شماره یا سایر مشخصات تماس شما تغییر کرد به سرعت پشتیبانی را در جریان قرار دهید و یا از بخش ویرایش در سایت اطلاعات خود را ویرایش کنید.

ممکن است در صورت نیاز در هر ساعتی از شبانه روز پشتیبانان با شما تماس برقرار کنند تا شما را در جریان تغییرات یا مشکلات احتمالی قرار دهند. همچنین شما می توانید هرزمان که نیاز به راهنمایی داشتید از طریق تماس یا روش‌های دیگری که در سایت قرار دارد با سفرمارکت و تامین‌کنندگان آن ارتباط برقرار کنید. سفرمارکت همواره پاسخگوی سوالات و مشکلات شما خواهد بود.

در صورتی که از سایت های معتبر مانند سفرمارکت  اقدام به خرید کرده باشید از نظر امنیت اطلاعات خود آسوده باشید. چرا که این شرکت ها متعهد می شوند که اطلاعات شخصی شما در اختیار غیر قرار نگیرد.

قبل از خرید بلیط لطفا شرایط کامل انصراف و کنسلی بلیط هواپیما و پرواز خود را مطالعه کنید. چرا که خرید بلیط و پرداخت مبلغ به منزله قبول و تایید تمامی قوانین و شرایط پرواز است. اگر در دسترسی به قوانین و یا فهم هریک از بندهای آن دچار مشکل شدید حتما با پشتیبانی سفرمارکت  تماس بگیرید تا مشکل شما برطرف شود.

قبل از خرید بلیط هواپیما مدارک لازم را در دسترس خود داشته باشید تا اطلاعات را به سرعت از روی آن ها وارد کنید. در قسمت اول اطلاعات مربوط به مبدا و مقصد، تاریخ رزرو بلیط و تاریخ سفر را باید وارد کنید.

پس از اطلاعات پرواز نوبت به اطلاعات خود مسافران می رسد. نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و ملیت شما از جمله اطلاعاتی هستند که باید وارد شود. دقت کنید این اطلاعات را به درستی وارد کنید.

برای یک پرواز داخلی ثبت کد ملی به صورت کامل بسیار اهمیت دارد. در یک پرواز خارجی شماره گذرنامه و تاریخ انقضای گذرنامه دارای اهمیت است.

اهمیت صحیح وارد کردن این اطلاعات بسیار بالاست. اگر این اطلاعات به درستی وارد نشوند در فرودگاه برای دریافت کارت پرواز  و سفر شما مشکل به وجود خواهد آمد.

در صورتی که متوجه شدید هر قسمتی از اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده اید حتما با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

بعد از اینکه تمامی اطلاعات خود را به درستی وارد کردید به صفحه درگاه بانک منتقل می شوید. برای پرداخت اینترنتی حتما باید رمز دوم و یا رمز پویا کارت بانکی خود را فعال کرده باشید. پس از پرداخت بلیط شما به نام شخص مورد نظر صادر می شود. می توانید بلیط خود را چاپ کنید و یا در تلفن همراه به گیت مربوطه نشان دهید. اگر پرداخت خود را انجام دادید اما نتوانستید بلیط را دانلود کنید با پشتیبانی تماس بگیرید.

در صورتی که مسافر باردار باشد و یا دچار بیماری باشد که سفر برای او ضرر داشته باشد بنابر قوانین هواپیمایی باید مجوز از پزشک معتمد به همراه داشته باشد.

بلیط فقط برای یک نفر صادر شده و تنها برای همان شخص قابل استفاده است. در پروازهای داخلی یک ساعت قبل از پرواز و برای پروازهای خارجی 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید. ساعتی که برروی بلیط درج شده ساعت حرکت هواپیما است. در فرودگاه باید کارت پرواز خود را دریافت کنید و هنگامی که اطلاعات پرواز شما خوانده می شود به گیت مربوطه مراجعه کنید. شماره گیت شما برروی تابلو اعلانات فرودگاه و بلیط شما درج شده است. لطفا قبل از بسته شدن کانتر در فرودگاه حاضر باشید.

 

6

قوانین مربوط به کودکان

به افراد با سن 12 سال و بالاتر بزرگسال گفته می شود و قیمت بلیط برای این افراد به صورت کامل محاسبه می شود. فرد با سن 2 سال تا پیش از 12 سال کودک و زیر 2 سال سن نوزاد شناخته می شوند. هزینه بلیط کودک و نوزاد نسبت به بزرگسال متفاوت خواهد بود. اگر سن افراد هنگام رزرو بلیط هواپیما به اشتباه وارد شود قطعا پیش از پرواز و هنگام دریافت کارت پرواز مشکل ایجاد خواهد کرد.

باید بدانید برای نوزادان صندلی جداگانه در نظر گرفته نمی شود و در طول سفر نوزاد باید در آغوش سرپرست خود باشد.

کودکان و نوزادان برای پرواز حتما باید همراه داشته باشند. البته برای سفر کودکان به تنهایی قوانینی وجود دارد که در صورت نیاز باید با پشتیبانی تماس بگیرید و رزرو بلیط با روال عادی امکان پذیر نیست.

قوانین مخصوص بلیط چارتر

در ابتدا به توضیح بلیط چارتر سفرمارکت می پردازیم. گاهی یک شرکت مسافرتی همه یا بخشی از صندلی های یک هواپیما را از پیش خریداری می کند و سپس بلیط این صندلی ها را به فروش می رساند. به این مجموعه چارترکننده و به این بلیط ها چارتر گفته می شود.

قیمت بلیط های چارتر را چارترکننده تعین می کند و به ایرلاین مربوطه ارتباطی ندارد. البته باید گفته شود برای کودکان در بلیط چارتر هزینه شخص بزرگسال دریافت می شود.

برای خرید بلیط چارتر حتما به این نکته دقت کنید که معمولا بلیط های چارتر قابل کنسل شدن نیستند و در صورتی که برای پرواز اطمینان ندارید بدانید که بازگشت پولتان معمولا غیرممکن است.

قوانین لغو پرواز و بلیط

برای لغو پروازها باید بدانید که مبلغی به عنوان جریمه کسر می‌شود. درصدی که به شما بازگردانده می شود با توجه به زمانی که تا پرواز مانده است متغیر است.

برای لغو بلیط خود باید با پشتیبانی آژانس مسافرتی که خرید خود را از آن انجام داده‌اید تماس بگیرید و یا بر اساس دستورالعمل آن عمل کنید.

اگر سفر شما لغو شود و یا زودتر یا دیرتر از زمان اعلام شده به مدت بیش از 2 ساعت انجام شود کل مبلغ بلیط به شما بازگردانده می شود. برای این کار نیاز به بلیط مهر شده و یا رسید از ایستگاه مبدا است.

قوانین مخصوص پروازهای خارجی

برای سفرهای خارجی مراحل خرید و ورود اطلاعات یکسان است با این تفاوت که باید اطلاعات گذرنامه خود را هم وارد کنید. گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه دیگر اعتبار داشته باشد و اطلاعات وارد شده دقیقا با اطلاعات گذرنامه مطابقت داشته باشد.

در صورتی که برای سفر به کشور مورد نظر به ویزا احتیاج دارید حتما از پذیرفته شدن آن توسط سفارتخانه مربوطه و اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. کنسل شدن بلیط به علت مشکلات ویزا شامل تمامی قوانین کنسل کردن عادی است.

در صورتی که پرواز شما به کشور مقصد مسقیم صورت نمی گیرد و در مسیر از چند کشور عبور می کنید حتما باید در رابطه با قوانین ویزای ترانزیت فرودگاهی اطلاعت کافی داشته باشید و مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. در صورتی که نیاز به راهنمایی و دریافت اطلاعات دارید با پشتیبانی تماس بگیرید. حتما تاریخ ویزا و تاریخ سفر خود را پیش از ثبت تطبیق دهید تا با مشکل مواجه نشوید.

باید بدانید سفر به بعضی از کشورها به صورت یک طرفه میسر نیست. تنها در صورتی که بلیط برگشت داشته باشید و یا از این کشور قصد سفر به کشور مقصد را دارید می توانید بلیط یک طرفه تهیه کنید. البته کسانی که اقامت دایم یا ویزای بلند مدت برای کار یا تحصیل دارند از این قاعده مستثنی هستند.

قوانید مربوط به استرداد بلیط های خارجی به زبان انگلیسی نوشته شده اند. اگر مشکلی در متوجه شدن قوانین داشتید با پشتیبانی تماس حاصل کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها