کد خبر: 644027
تاریخ انتشار :

عیدی کارگران چگونه محاسبه می شود ؟

معاون روابط کار وزارت تعاون، ‌ضوابط مربوط به میزان، نحوه، محاسبه و پرداخت عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار را اعلام کرد.

عیدی کارگران چگونه محاسبه می شود ؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بحث عیدی کارگران یکی از معضل های اقتصادی دولت در پایان سال است. عیدی کارگران هر ساله به یکی از چالشی ترین موارد آخر سال تبدیل می شود . میزان عیدی کارگران همیشه موجب نارضایتی این قشر از جامعه می شود. عیدی کارگران هرساله به میزان اندکی افزایش می یابد. در ادامه به آخرین خبر از میزان عیدی کارگران می پردازیم.

 

در ماه‌های پایانی سال بحث عیدی و پاداش سالانه کارگران در بنگاه‌ها داغ می‌شود،‌ در این زمینه علی حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی ضوابط زیر را مطرح کرد.

در اجرای ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب ۶ اسفند ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی ضوابط مربوط به میزان، نحوه محاسبه و پرداخت عیدی و پاداش سالانه کارگران به شرح زیر اعلام می‌شود.

ماده ۱- کلیه کارفرمایان مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز (دو ماه) آخرین مزد به عنوان عیدی و پاداش بپردازند

به عنوان نمونه چنانچه مزد ماهانه کارگری ۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان باشد، مبلغ عیدی وی عبارت است از:

(مبلغ عیدی سالانه) ۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان = ۲× ۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان (مزد ماهانه)

کف عیدی و پاداش سالانه ]کارگرانی که حداقل مزد بگیر هستند ( روزانه ۸۸۵،۱۶۵ ریال)[ به نسبت یک سال کار ، عبارت است از:

(کف مبلغ عیدی و پاداش سالانه) ۵۳،۱۰۹،۹۰۰  ریال = (روز)۶۰× ۸۸۵،۱۶۵ ریال (مزد روزانه)

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها