کد خبر: 644507
تاریخ انتشار :

کاهش قیمت خودرو

شوک معافیت‌های تحریمی آمریکا به بازار خودرو کشور باعث شده تا قیمت برخی از خودرو‌ها کاهش شدیدی را تجربه کنند. چه خودرو‌هایی ارزان شده‌اند؟

کاهش قیمت خودرو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت خودرو چند سالی است رو به افزایش است.با توجه به خدماتی که شرکت ها می دهند قیمت خودرو بالا است.قیمت خودرو در ایران زیادی بالا رفته است.آیا قیمت خودرو  کاهش می یابد؟

بازار خودرو در پی اعمال معافیت‌های تحریمی آمریکا ریزش شدیدی را در قیمت برخی از محصولات تجربه کرد. در این میان اگرچه برخی از خودروهای پرتیراژ دچار افزایش قیمت شدند اما برخی از محصولات سایپا ریزش شدید ۱۵ تا ۲۱ میلیون تومانی را تجربه کردند.

بازار خودرو در شوک معافیت های تحریمی

اکنون در بازار خودروی تهران شاهد دو جبهه افزایش قیمت و کاهش قیمت شده‌ایم. برخی از خودروها همچون تیبا پلاس، ساینا و کوییک پس از ماه‌ها افزایش قیمت، امروز دچار کاهش شدیدی شدند و این در حالی است که خودروهای دیگر بازار که از قضا پرتیراژ هم هستند، همچنان گران‌تر شده‌اند.

سمند ال ایکس از جمله خودروهایی است که دچار افزایش قیمت شده و اکنون با ۴ میلیون تومان رشد قیمتی نسبت به هفته گذشته، به ۲۷۳ میلیون تومان رسیده است. ظاهرا در این میان برخی از خودروها نسبت به مذاکرات برجامی و لغو برخی تحریم‌ها بی‌تفاوت بوده‌اند و مثلا پژو ۲۰۶ با قیمت ۲۶۹ میلیونی و پژو با قیمت ۲۸۰ میلیونی ثابت مانده است.

در بازار متلاطم خودرو برخی‌ها از جمله پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۵ میلیون کاهش قیمت و با نرخ تمام شده ۳۱۹ میلیونی در حال خرید و فروش هستند. دنا که هفته گذشته رشد قیمتی ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرده بود، امروز حدود ۴ میلیون تومان ریزش داشت.

خودروهای گروه خودروسازی سایپا نیز در این میان نوساناتی را تجربه کردند و پراید ۱۱۱ که اواخر هفته گذشته با قیمت ۱۹۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، امروز به قیمت ۱۸۹ میلیون رسید. البته برخی از خودروها همچون پراید ۱۳۱ بدون تغییر قیمت مانده‌اند.

اما تیبا در بازار خودروی تهران دو میلیون افزایش قیمت را تجربه کرد و به سطح قیمتی ۱۸۳ میلیون تومان رسید. شدیدترین ریزش قیمتی از آن خودروی کوییک بوده که امروز حدود ۲۱ میلیون تومان به عقب بازگشته است. پس از آن ساینا دنده‌ای با ۱۷ میلیون و بعد از آن تیبا پلاس با ۱۵ میلیون تومان کاهش قیمت در رتبه‌های بعدی قرار دارند. به نظر شما شوک معافیت های تحریمی آمریکا به بازار خودرو کشور ادامه‌دار است؟

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها