کد خبر: 644560
تاریخ انتشار :

واریز سود سهام عدالت

رئیس کل سازمان خصوصی سازی از پرداخت سود سهام عدالت از اول اسفند به مدت 20 روز خبرداد و گفت: سود سهام عدالت 532 هزار تومانی اسمی بین 550 هزار تا 600 هزار تومان خواهد بود.

واریز سود سهام عدالت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سهام عدالت سهام شرکت های دولتی است که با تصمیم دولت در اختیار افراد کم توان جامعه قرار داده شده است. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند با آزاد سازی سهام عدالت مالکیت آن بر عهده افراد گذاشته تا سهام خود را بفروشند یا سهامداری کنند سهامداران سهام عدالت باید با ثبت نام در سامانه سجام نسبت به دریافت کد بورسی اقدام تا از مزایای سهامشان بهره مند شوند.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: سود سهام عدالت در سالی که گذشت بی از دو و نیم برابر سودی است که سال گذشته پرداخت شده است. اگر کسی سهام یک میلیونی داشته باشد تقریبا یک میلیون تومان سود سهام عدالت خواهد گرفت.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه سود در نظر گرفته شده برای شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت برابر با 2800 میلیارد تومان است، گفت: سیزده شرکت غیر بورسی در این مجموعه حضور دارند و سود سهام شرکت های بورسی نیز برابر با 29 هزار و 200 میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه سود تخصیصی افزایش 3 برابری را تجربه کرده است، افزود: مجموع سود توزیعی سال گذشته در حدود 9500 میلیارد تومان بوده که مجموع آن به 31 هزار میلیارد تومان رسید که بدین معناست که عدد 3 برابر شده است.

قربانزاده جامعه هدف دریافت سود سهام عدالت را 49 میلیون نفر اعلام و تصریح کرد: فرایند واریز سود سهام عدالت از اول اسفند ماه آغاز می شود و افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند بایستی تا تاریخ 1 اسفند ماه سال جاری سهامدار استانی باشند و سهامشان را نفروشند تا مشمول این سود شوند.

وی ادامه داد: به افرادی که سهام 530 هزار تومانی دارند مبلغی حدود 600 هزار تومان و افرادی که سهام 1 میلیون تومانی دارند سود آنها دو برابر شده و مبلغی حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان سود سهام عدالت به دارندگان این سهام تعلق خواهد گرفت که تا قبل از پایان سال پرداخت می‌شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی در پاسخ به اینکه بخشی از اطلاعات سهامداران عدالت نزد سازمان خصوصی‌سازی و بخشی در سامانه سجام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است، توضیح داد: همه اطلاعات به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتقل شده و سود سهام عدالت کسانی که در سامانه سجام عضو هستند از آن طریق و آن‌هایی که در سجام نیستند، براساس اطلاعات شماره حساب‌های بانکی سازمان خصوصی‌سازی که در اختیار شرکت سپرده‌گذاری قرار گرفته است به صورت جمعی به حساب ذی‌نفعان واریز می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها