کد خبر: 644846
تاریخ انتشار :

خبر خوب برای بازنشستگان

اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره سال آینده افزایش و همسان‌سازی اجرا خواهد شد.

خبر خوب برای بازنشستگان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حقوق بازنشستگان  هر ساله  مقداری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان ماهانه پرداخت می شود. حقوق بازنشستگان امسال هم برای سال آینده قرار است افزایش بیابد. آخرین خبرها درباره حقوق بازنشستگان را در«خبر روز» دنبال کنید.

 مدتی است که بازنشستگان در انتظار افزایش حقوق هستند و مجلس و دولت نیز طرح‌های زیادی برای این افزایش حقوق درنظر گرفته‌اند. بازنشستگان معتقدند حقوق‌هایشان کفاف یک زندگی عادی را نمی‌دهد و باید افزایش یابد.

یکی از طرح‌هایی که برای افزایش حقوق بازنشستگان پیشنهاد شده بود، همسان‌سازی‌ حقوق‌ها بود و بازنشسته‌ها امیدوار بودند تا با اجرای همسان‌سازی بالاخره حقوقشان افزایش یابد. گفت‌وگوی اقتصاد آنلاین با یکی از نمایندگان مجلس حاکی از آن بود که قرار است حداقل حقوق بازنشستگان در سال ١۴٠١ به ۵میلیون تومان برسد و این ۵میلیون باید برای همه بازنشسته‌ها اعمال شود و کسی حق تصویب حقوق پایین‌تر از این رقم را ندارد.

البته همسان‌سازی تنها طرح پیشنهادی نبود و موضوع دیگری نیز در مورد افزایش حقوق بازنشستگان مطرح شد. مثلا یکی از این طرحها افزایش حقوق با تعریف محصولات بیمه‌ای بود که هنوز باگذشت بیش از یک ماه خبری از این طرح نیست و به نظر می‌رسد که به فراموشی سپرده شده است.

اما همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها کمی جدی‌تر از دیگر طرح‌های پیشنهادی است و حال در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به روزهای تصویب بودجه، مساله همسان‌سازی حقوق‌ها جدی‌تر هم شده و نمایندگان نیز با اطمینان معتقدند که همسان‌سازی در سال آینده اجرایی خواهد شد.

برای مثال وحیدی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه در این باره گفت؛  کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با پیشنهاد بنده مبنی بر تداوم اجرای قانون همسان سازی بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ موافقت کرد. بر اساس این پیشنهاد بازنشستگان کشوری و لشکری نیز در سال ۱۴۰۱ , باید ۹۰ درصد دریافتی حقوق و مزایای شاغلان را دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق نیز با اشاره به این موضوع اظهار داشت: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که از محل بند و تبصره ۲ لایحه بودجه همسان سازی بازنشستگان در سال آینده انجام شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها