کد خبر: 643118
تاریخ انتشار :

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱خبر داد:

مبلغ حداقل حقوق دریافتی در سال 1401 اعلام شد + جزئیات

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از تصمیم کمیسیون تلفیق برای افزایش ۲۴ درصدی، حداقل حقوق پیشنهادی دولت در لایحه بودجه سال آینده، خبر داد.

مبلغ حداقل حقوق دریافتی در سال 1401 اعلام شد + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رحیم زارع، در نشست خبری امروز (دوشنبه، ۴ بهمن ماه) خود گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق درخصوص حقوق دریافتی، حداقل حقوق پیشنهادی دولت در لایحه بودجه از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت که بر این اساس کف حقوق افزایش حدود ۲۴ درصدی نسبت به مبلغ پیشنهادی دولت در لایحه داشته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور ادامه داد: در نشست نوبت عصر امروز تبصره ۱۲ در زمینه حقوق کارکنان بررسی می‌شود که اخبار آن به محض تصویب شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: وزارت کار با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها ملزم شد دهک بندی مجدد انجام دهد و بعد از ابلاغ قانون یارانه معیشتی خانوار‌های پر درآمد را حذف کنند. احتمالا یارانه نقدی و معیشتی ۳ دهک آخر حذف می‌شود.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق، مبلغ تعیین شده دولت برای هدفمندی یارانه‌ها ۴۷۰ هزار میلیارد بود که با مصوبه دولت به ۵۴۷ هزار میلیارد افزایش یافت. مبلغ ارزی مندرج در بخش منابع هدفمندی یارانه‌ها توسط شرکت‌های تابعه وزارت نفت واریز شود و این ارز به نرخ‌ای تی اس واریز و معادل ریالی آن به حساب هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود.

زارع گفته که حساب‌های شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت به خزانه داری کل کشور و نزد بانک مرکزی واریز می‌شود در صورتی که قبلا به حساب‌های جداگانه خودشان واریز می‌شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها