کد خبر: 644852
تاریخ انتشار :

طرح رتبه بندی فرهنگیان به کجا رسید ؟

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت : هنوز برخی ابهامات و ایرادات نسبت به لایحه رتبه بندی معلمان باقی مانده است که مجلس باید نسبت به رفع این ابهامات و ایرادات اقدام کند.

طرح رتبه بندی فرهنگیان به کجا رسید ؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

 حمیدرضا حاجی بابایی در جمع نمایندگان تشکل‌های صنفی و همچنین منتخبی از فرهنگیان شیراز اظهارداشت: آموزش وپرورش منشا همه خدمات است و میزان رشد یک کشور به اندازه میزان نگاه به این سیستم مشخص می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان قطعا انجام و شامل همه نیروهای آموزش و پرورش می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با استناد به بیانات رهبر انقلاب گفت: خرج در آموزش‌وپرورش خرج برای تولید آنهم از فاخرترین نوع تولید است.

حاجی بابایی به قدم‌های بزرگی که در آموزش وپرورش انجام شده اشاره کرد و گفت: گلایه فرهنگیان این است که چرا با اینکه ما این کارهای خوب را انجام می‌دهیم اما آن توجه و رسیدگی مطلوب انجام نمی‌شود.

وزیر اسبق آموزش وپرورش بابیان اینکه رهبر انقلاب بارها فرمودند که آموزش‌وپرورش مولد سرمایه اجتماعی است گفت: باید به آموزش‌وپرورش نگاه دیگری کرد و یک بار دیگر باید آموزش‌وپرورش را محور اساسی توسعه در کشور بدانیم.

حاجی بابایی بابیان اینکه نگاهش در بودجه‌ریزی به همه ارکان جامعه است گفت: اگر جایی هم می‌بینید بنده با حساسیت بحث بودجه آموزش‌وپرورش را دنبال می‌کنم بدان معناست که اعتقاد دارم این کار به معنای پول دادن به معلم نیست بلکه خدمت رساندن به همه جامعه است چراکه معلم با سرمایه‌های مردم یعنی دانش‌آموزان سروکار دارد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی نگاه‌ها  در سال‌های گذشته به آموزش‌وپرورش گفت: یکی از این موارد نگاه خصوصی‌سازی به آموزش‌وپرورش است البته این بدان معنا نیست که ما مخالف مدارس غیر دولتی هستیم بلکه این است که دولت باید همه حمایت‌های خود را به آموزش‌وپرورش داشته باشد وهمه هزینه‌های آن را تقبل کند.

حاجی بابایی بابیان اینکه معلمین انسان‌های نجیب و باحیایی هستند اما امروزه از تبعیض نگران هستند به شیوه نظام حقوق و پرداخت دستمزد در کشور انتقاد کرد و گفت: این صحبت را در نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی این صحبت را با رئیس جمهور نیز انجام داده و ایشان نیز پذیرفته است و درحال اصلاح آن هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها