کد خبر: 645376
تاریخ انتشار :

حقوق بازنشسته های فرهنگی چگونه افزایش می یابد

با اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان این سوال مطرح شود که حقوق بازنشستگان فرهنگی چگونه افزایش می یابد؟ از طریق رتبه‌بندی حقوق معلمان و یا همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها؟

حقوق بازنشسته های فرهنگی چگونه افزایش می یابد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

 یکی از موضوعات داغ امسال، مساله افزایش حقوق بازنشستگان بود؛ بازنشسته‌ها به حقوقشان اعتراض‌های زیادی داشتند و با تحصن‌هایی خواستار افزایش در حقوق‌های خود بودند.

 با اجرای رتبه‌بندی این سوال مطرح شود که حقوق بازنشستگان فرهنگی چگونه افزایش می یابد؟ از طریق رتبه‌بندی حقوق معلمان و یا همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها؟

البته اخیرا طرح‌هایی هم برای افزایش حقوق بازنشسته‌ها مطرح شده است. یکی از این طرح‌ها همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌هاست که تاکنون اجرایی نشده و گفته می‌شود که احتمالا بعد از عید اجرا شود. همچنین خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز از افزایش حقوق بازنشسته‌ها با طرح‌های بیمه‌ای خبر داد که این طرح هم فعلا مسکوت مانده و جزئیاتی از آن در دسترس نیست.

کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال گفت: حقوق بازنشستگان فرهنگی با طرح همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها افزایش می‌یابد. طرح رتبه‌بندی برای افرادی است که در حال حاضر مشغول به کار هستند. در نتیجه بازنشسته‌های فرهنگی برای افزایش حقوق باید منتظر اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باشند و طرح رتبه‌بندی تاثیری در حقوق آنان نخواهد داشت.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها