کد خبر: 645470
تاریخ انتشار :

شوک قیمت طلا|صعود ۴درصدی اونس طلا در بازار

دیروز بازارهای انرژی و فلزات به دلیل هراس از احتمال حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین، روندی صعودی را تجربه کردند.


شوک قیمت طلا|صعود ۴درصدی اونس طلا در بازار
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت طلا افزایش یافت.قیمت طلا رو به کاهش بود ولی امروز قیمت طلاافزایشی است. قیمت طلا با قیمت دلار رقابت دارد.

 از آخرین باری که گاوهای طلا، عشق را در روز ولنتاین احساس کردند، پنج سال می‌گذرد، زمانی که ارزش اونس طلا در فوریه 2017 بیش از 3 درصد افزایش یافت. تفاوت بزرگ آن رشد با نوسانات امروز طلا  در این مساله بود که این فلزگرانبها آن زمان دست‌کم 500 دلار زیر سطح امروز معامله می شد.

دیروز، در حالی که بازارهای انرژی و فلزات به دلیل هراس از اختلال در عرضه به دلیل احتمال هجوم روسیه به اوکراین، روند صعودی خود را شتابان کرده بودند، طلا توانست درخشش ویژه‌ای داشته باشد و حدود رشد 4 درصدی را تجربه کند. قیمت اونس طلا 1870 دلار رسید، رقمی که بالاترین حد آن در 3 ماه اخیر بوده است.

قرارداد طلا در کامکس نیویورک در آوریل با 27.30 دلار یا 1.5 درصد افزایش به 1869.40 دلار در هر اونس رسید. اوج معاملات 1872 دلار و 80 سنت بود که بالاترین قیمت طلا از اواسط نوامبر 2021 تا کنون بوده است.

فیلیپ استریبل، استراتژیست فلزات گرانبها در Blue Line Futures در شیکاگو تاکید کرد: طلا تنها به دلیل افزایش تقاضا در روز ولنتاین افزایش پیدا نکرد، بلکه بیشتر به دلیل پس‌زمینه ژئوپلیتیک روسیه و اوکراین و ترس از تورم است که در سراسر آمریکا و جهان دیده می‌شود صعود کرد.

پس از ماه‌ها شرایط متزلزل قیمت‌ها، گاوها در بازار طلا از اواخر ژانویه 2022شاهد برخی حرکت‌های صعودی پایدار شدند، احتمال جنگ ناشی از درگیری روسیه و اوکراین در بحبوحه رشد بی‌امان تورم در آمریکا از اقتصاد در حال بهبودی قوی از شرایط کرونارا می‌توان از مهم‌ترین پارامترهای این افزایش به شمار می‌روند.

آرامش بیت کیون

بیت کوین (BTC) دیروز، به طور تقریبی ثابت بود. این ارز دیجیتال در زیر سطح مقاومت 46هزار دلار باقی می ماند، اگرچه حمایت کمتر در 35هزار دلار و 40هزار دلار می تواند عقب نشینی ها را در کوتاه مدت برای این رمزارز رقم بزند.

مثقال طلا

مثقال یک واحد اندازه گیری است که ریشه آن عربی است.در قدیم دو نوع وزن برای مثقال در نظرگرفته می شد.مثقال شرعی و مثقال صیرفی.وزن معادل مثقال شرعی 18 نخود و مثقال صیرفی 24 نخود تعیین شده بود.مثقال 18 نخودی 3.456 گرم است و مثقال 24 نخودی 4.608 گرم و معادل یک شانزدهم سیر محاسبه می شود.در معاملات طلا مثقال صیرفی مبنا قرار می گیرد که بر اساس آن هر مثقال طلا 4.608 گرم است.

استفاده از واحد مثقال برای فروش عمده در بازار طلا است.اصطلاحا خریداران و فروشندگان طلا در سطح مثقال را بنکداران می گویند.بنکداران عکس معامله گران خرد معاملات طلا را بر اساس گرم انجام نمی دهند و بلکه در سطح مثقال اقدام به خرید و فروش طلا می کنند.در بازار طلا بنکداران وقتی می خواهند قیمت مثقال طلا را پرس و جو کنند از لفظ مظنه استفاده می کنند.

گرم طلا

گرم یکی از واحدهای محاسبه وزن است اگر هر اونس طلا 31.1 گرم باشد هر گرم 32 هزارم اونس طلا برآورد می شود. استفاده از گرم در بازار طلا معمولا در بخش طلاهای ساخته شده کاربرد دارد.سازندگان،طلای آب شده را بر اساس گرم ارزشگذاری می کنند و قیمت اجرت ساخت طلا را نیز به صورت گرم محاسبه می کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها