کد خبر: 645495
تاریخ انتشار :

سقوط قیمت دلار | ریزش شدید و باورنکردنی قیمت دلار

برخی از کانال‌ها می‌گویند شب گذشته قیمت دلار در معاملات پشت خطی وارد کانال ۲۵ هزار تومان شده و احتمال اینکه قیمت دلار نقدی امروز ۳۰ بهمن ماه کاهش داشته باشد و به ۲۵ هزار تومان برسد زیاد است.


سقوط قیمت دلار | ریزش شدید و باورنکردنی قیمت دلار
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت دلار کاهش یافت. اخبار مذاکرات قیمت دلار را ارزان کرد. علاوه بر این چند خبر دیگر در ارتباط با آزادی پول های بلوکه شده ایران بر  قیمت دلار تأثیر گذاشت.  قیمت دلار امروز 26 هزار و 100 تومان رسیده است.

از اواخر هفته گذشته بازار ارز به استقبال مذاکرات وین رفت و قیمت دلار در آخرین معاملات روز پنج‌شنبه به ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. اما قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته باز هم کاهش یافت و به ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

برخی از کانال‌ها می‌گویند شب گذشته قیمت دلار در معاملات پشت خطی وارد کانال ۲۵ هزار تومان شده و احتمال اینکه قیمت دلار نقدی امروز ۳۰ بهمن ماه کاهش داشته باشد و به ۲۵ هزار تومان برسد زیاد است

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته نسبت به آخرین معاملات روز پنج‌شنبه، کاهش ۴۰۰ تومانی داشت و به ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. کاهشی که نشان می‌دهد معامله‌گران، توافق را در دسترس می‌دانند و آماده فروش دلارهای خود هستند.

قیمت دلار هرات هم کاهش قابل توجهی داشت و از پنج‌شنبه ۲۸ بهمن ماه وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد و در معاملات پشت خطی شب گذشته، ۲۹ بهمن ماه به ۲۵ هزار ۷۰۰ تومان رسید.

۳ عاملی که بر قیمت دلار اثرگذار شد

«مذاکرات ایران و کره جنوبی برای آزادسازی منابع بلوکه شده»، «افزایش متقاضیان نفت ایران» و «گزارش مثبت رسانه‌ها از مذاکرات وین» سه خبری است که این هفته می‌تواند تاثیر کاهشی بر قیمت دلار بگذارد و هم معامله‌گران حرفه‌ای را برای افزایش عرضه دلار به بازار تشویق کند و هم دلارهای خانگی بیشتری را وارد بازار کند.

اخبار مذاکرات وین هم می‌گوید مذاکرات به مرحله حساس و پایانی رسیده و احتمالا ظرف چند روز آینده نتیجه نهایی مشخص می‌شود. اما از اواسط هفته گذشته در کنار اخبار امیدبخش مذاکرات، اخبار منفی هم شنیده می‌شود.

گزارش‌ها می‌گوید مخالفت‌ با توافق هسته‌ای در دولت بایدن شدت گرفته و جمهوری‌خواهان مخالف امضای توافقی مشابه توافق سال ۲۰۱۵ هستند. ایران هم می‌گوید تا زمانی که تحریم‌ها رفع نشود، مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد. طرف‌های حاضر در مذاکرات هم می‌‌‌گویند امضای قرارداد منتظر رفع تحریم‌های آمریکاست و چون آمریکا از برجام خارج شده، اولین قدم برای احیای آن را باید بردارد!

دو شب قبل، کاخ سفید اعلام کرد که به زودی توافق حاصل می‌شود و نگاه مثبتی به مذاکرات داشت. اما جز این اخبار دیگری هم شنیده می‌شود که نشان می‌دهد گشایش‌هایی ایجاد شده است.

ایران و کره جنوبی روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن ماه مذاکراتی را برای از سرگیری فروش نفت و آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران انجام دادند. گفته می‌شود رایزنی‌ها بین ایران و کره جنوبی برای آزادسازی این منابع آغاز شده و احتمالا به زودی بخش مهمی از این منابع آزاد می‌شود. آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران در کشورهای دیگر یکی از پیش‌شرط‌های ایران برای مذاکرات و رسیدن به توافق بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها