کد خبر: 640811
تاریخ انتشار :

در گفتگو با تحلیلگر بازارهای مالی مطرح شد؛

منتظر بیت کوین ۱۰۰ هزار دلار در ۲۰۲۲ باشیم؟

پیش‌بینی بیت کوین ۱۰۰ هزار دلار برای سال ۲۰۲۲ بعید نیست. عددهای بیش از این نیز در سال‌های آینده قابل دسترس است. البته بیت کوین ۶ میلیون دلاری که به تازگی مطرح شده، دور از ذهن است.

منتظر بیت کوین ۱۰۰ هزار دلار در ۲۰۲۲ باشیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
در روزهایی که بیت کوین در تلاش است، اصلاح قیمت خود را جبران کند، پیش‌بینی‌های جذابی مطرح می‌شود که خیلی از آنها قابل باور نیست. پیش‌بینی بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری شاید قابل باور باشد اما بیت کوین ۶ میلیون دلاری ذهن خیلی از سرمایه‌گذاران را درگیر کرده است. در این خصوص گفتگویی با یکی از فعالان بازار رمز ارزها داشتیم که مشروح این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

سهیل کلاهچی تحلیل‌گر، معامله‌گر و پژوهشگر بازارهای مالی داخلی و بین‌المللی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: مردم در دنیا رفته رفته بیت کوین را به عنوان یک ارز ارزنده پذیرفتند و به عنوان دارایی دیجیتال ارزنده بین مردم جا افتاد. سرمایه‌گذاری‌ها در خصوص بیت کوین افزایش پیدا کرد و شاهد رشد ارز دیجیتال بیت کوین بودیم. پذیرش بیت کوین و ارزهای دیجیتال به عنوان یک ابزار کمک‌کننده شکل گرفته است. مردم برای پرداخت پول، قراردادهای هوشمند یا به صورت پیشرفته ورود به دنیای متاورس از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. بیت کوین از نظر سرمایه‌گذاری برای ما سود ده است.


کلاهچی

کلاهچی اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ دنیا مثل ماکروسافت و تسلا پیرامون این رمز ارزها کار می‌کنند و امکان خریدوفروش محصولات این شرکت‌ها با ارزهای دیجیتال ایجاد شده است. شرکت‌های بزرگ در موج دوم رونق ارزهای دیجیتال ورود کردند. موج سوم برای بیت کوین و رمز ارزها دولت‌ها است. تا به این لحظه دولت‌ها به صورت علنی ورود به بحث ارزهای دیجیتال نکرده‌اند. البته باید آهسته آهسته این ورود ایجاد شود. احتمالاً در سال ۲۰۲۲ شاهد ورود جدی دولت‌ها به حوزه ارزهای دیجیتال خواهیم بود. با این روند بازار ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین که مهم‌ترین ارز بازار کریپتوکارنسی است، رشد خوبی را خواهد داشت. در مدت زمان یک یا دو سال روند مثبت برای بیت کوین پیش‌بینی می‌شود و سرمایه‌گذاری ارزنده‌ای برای سرمایه‌گذاران خواهد بود.

تأثیر کاهش قیمت دلار بر روند بازار رمز ارزها

وی افزود: بیت کوین به دلار قیمت‌گذاری می‌شود و اگر کاهش قیمت دلار را متصور باشیم، قیمت دارایی‌هایی که با دلار قیمت‌گذاری می‌شود، باید افزایشی باشد. دارایی‌هایی مثل طلا، کامودیتی ها و ارزهای دیجیتال از این روند پیروی خواهند کرد. با توجه به شرایط اقتصادی آمریکا و صحبت‌های اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌شود که شاخص دلار نزولی خواهد بود. این نزول احتمالاً در یک دوره یک یا دو ساله ایجاد خواهد شد. ارزهای دیجیتال حرکت صعودی خواهند داشت.

این تحلیل‌گر بازارهای مالی تأکید کرد: به ظاهر خیلی از کشورها مثل چین ممنوعیت‌هایی را برای ارزهای دیجیتال ایجاد کرده‌اند اما با توجه به آمار و ارقام مطرح شده، به نظر می‌رسد، چین و سایر دولت‌ها مثل امریکا خریدار بیت کوین هستند. در نتیجه به دنبال کاهش قیمت هستند تا در سطوح ارزنده‌تر بیت کوین خریداری کنند.

کلاهچی خاطرنشان کرد: بیت کوین رشد خوبی داشت و تنها محدوده ۶۰ و ۶۵ هزار دلار نیز پیش رفت اما اصلاح قیمت خود را شروع کرد و احتمالاً حرکت‌های صعودی بعدی به قدرت قبل نخواهد بود. روند صعودی کند و با شیب کم شکل می‌خواهد گرفت. البته حرکت کند پایدار است و کمتر شاهد ریزش‌های بزرگ و هیجانی خواهیم بود.

وی افزود: پیش‌بینی بیت کوین ۱۰۰ هزار دلار برای سال ۲۰۲۲ بعید نیست. عددهای بیش از این نیز در سال‌های آینده قابل دسترس است. البته بیت کوین ۶ میلیون دلاری که به تازگی مطرح شده، درو از ذهن است. به این علت که ارزش بازار (Market Cap) بیت کوین به اندازه‌ای نیست که یک بیت کوین معادل ۶ میلیون دلار شود.

این تحلیل‌گر بازارهای مالی در پایان گفت: حداقل در ۵ یا ۱۰ سال آینده بیت کوین ۶ میلیون دلاری کاملاً دور از ذهن است. از سویی سیستم استخراج (Mining) بیت کوین در ۲ یا ۳ سال آینده توانایی رسیدن به بیش از ۲۵۰ هزار دلار را ندارد. در این محدوده‌ها مقاومت‌های بسیار جدی برای بین کوین هستند. اگر بیت کوین بخواهید حرکت شتابی را تجربه کند، تعداد ماینرها و مصرف برق افزایش پیدا خواهد کرد و با این روند دولت‌ها اجازه فعالیت به ماینرها را نخواهند داد. در خصوص اعدادی مثل ۶ میلیون دلار نباید به راحتی نظر داد. محدودیت‌ها در این محدوده بسیار زیاد است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها