کد خبر: 645737
تاریخ انتشار :

پای چین به مسکن ملی باز شد | مسکن چینی ارزان‌تر از مسکن ملی؟

مسئولان وزارت راه و شهرسازی از جمله رستم قاسمی ـ وزیر ـ و معاون او محمود محمودزاده قبلا گفته بودند که مذاکراتی با شرکتهای چینی و ترکیه‌ای برای بالا بردن تکنولوژی ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن انجام شده است.

پای چین به مسکن ملی باز شد | مسکن چینی ارزان‌تر از مسکن ملی؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طرح مسکن ملی برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع طرح مسکن ملی باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح مسکن ملی می پردازیم.

 موضوع استفاده از فناوری شرکتهای چینی و ترک در طرح نهضت ملی مسکن، یک بار دیگر مورد تاکید معاون وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت؛ اما وی گفت که ۱۰۰ درصد پروژه‌های مسکن توسط شرکت‌های داخلی اجرا خواهد شد.

مسئولان وزارت راه و شهرسازی از جمله رستم قاسمی ـ وزیر ـ و معاون او محمود محمودزاده قبلا گفته بودند که مذاکراتی با شرکتهای چینی و ترکیه‌ای برای بالا بردن تکنولوژی ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن انجام شده است. این مساله نیز عنوان شد که در صورت ارتقای فناوری ساخت، امکان کاهش ۳۰ درصدی قیمت تمام شده وجود دارد.

در این زمینه گفته می‌شد که به دلیل تحریمها می‌توان از امکان تهاتر نفت با شرکتهای خارجی استفاده کرد؛ موضوعی که محمدهادی سبحانیان ـ معاون وزیر اقتصاد ـ نیز امروز در جریان یک همایش به آن اشاره کرد.

همچنین محمود محمودزاده ـ معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ـ در حاشیه هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی تحت عنوان مسکن؛ پیشران تولید اعلام کرد: مذاکرات با شرکت‌های خارجی برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن با هدف انتقال تکنولوژی است. بدین معنا هیچ ساخت و سازی در کشور توسط شرکت‌های غیر ایرانی انجام نمی‌شود. در احداث تمامی واحدهای موجود طرح (۵۴۰ هزار واحد از طرح قبلی مسکن به اضافه ۳۲۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن) ۱۰۰ درصد پروژه‌ها توسط سازنده‌های داخلی انجام می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها