کد خبر: 645851
تاریخ انتشار :

شیوه خرید و فروش سهمیه بنزین مشخص شد

برخی از مردم کیش می‌گویند سهمیه ۲۰ لیتری بنزین به کارت ملی هوشمند آنها واریز شده و مردم باید هنگام مراجعه به پمپ بنزین، از کارت ملی برای سوخت‌گیری استفاده کنند. گفته‌ای که نشان می‌دهد در طرح بنزین برای همه، سهمیه بنزین به افراد تعلق می‌گیرد نه معادل ریالی آن.

شیوه خرید و فروش سهمیه بنزین مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت بنزین این روزها به یکی از مباحث روز تبدیل شده است چرا که اعلام اجرای طرح بنزین برای همه تغییر قیمت بنزین نیز به یکی از خبرهای  دنبال کننده چند وقت اخیر تبدیل شد. مسئولان در اظهار نظرهای متفاوتی موضع مشخصی در رابطه با کاهش یا افزایش قیمت بنزین اعلام نکرده اند. مهمترین خبر منتشر شده در باره قیمت بنزین قیمت واقعی آن که 20 هزار تومان اعلام شده است. در ادامه به آخرین خبر درمورد قیمت بنزین می پردازیم.

سهمیه‌بندی جدید بنزین از اول اسفند در کیش آغاز شد و هر فرد، ۲۰ لیتر سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی دریافت کرده است. سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفته که این سهمیه به حساب بانکی سرپرستان خانوار واریز شده اما آیا سهمیه بنزین کیش نقدی است؟

اما شمسیان راد، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در توضیحات خود گفته ۶۰ لیتر از سهمیه سوخت خانوارهایی که خودرو دارند، به کارت سوخت آنها واریز شده اما بخش دیگر این سهمیه به کارت بانکی افراد واریز شده است. گفته‌ای که نشان می‌دهد دولت پول بنزین ۱۵۰۰ تومانی را برای مردم واریز کرده است.

اظهارات شمسان‌راد درباره واریز سهمیه بنزین در کارت‌های بانکی این سوال را به وجود آورده که آیا سهمیه بنزین کیش، نقدی است؟

پیش از این، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در گفتگوی زنده تلویزیونی گفته بود قرار است دولت ماهانه، مبلغی را به عنوان یارانه بنزین به حساب سرپرست خانوارهایی که خودرو ندارند واریز کند. به همین دلیل هم وقتی سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد سهمیه بنزین کیش به حساب بانکی واریز می‌شود، احتمال نقدی بودن سهمیه بنزین کیش را افزایش داد.

بر این اساس هر فرد ماهانه ۲۰ لیتر سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی دربافت می‌کند که در صورت نقدی بودن،‌ معادل ۳۰ هزار تومان یارانه نقدی ماهانه برای هر فرد است. مبلغی که برای یک خانوار چهار نفره ۱۲۰ هزار تومان می‌شود.

اما توضیحات تکمیلی که شمسیان‌راد درباره نحوه استفاده از سهمیه بنزین جدید داده، نشان می‌دهد که در طرح بنزین برای همه، خبری از یارانه نقدی نیست. افراد یا باید از این سهمیه استفاده کنند یا آن را در سامانه اینترنتی به نام سامانه بنزین من بفروشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها